Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Har inte börjat ännu för jag är i ny relation som jag hoppas ska vara den rätta Glad
    Har inte träffat någon bra man innan, har hat relationer med en massa besvärligeter i hela tiden, antingen har dom bott utomlands eller så har det varit fr tidigt i våra liv...men nu känner jag verkligen hur tiden bara rinner iväg och om det kommer ta lång till att bli gravid...ja då får jag problem!
    Hoppas på att ventuellt göra bäbis nästa år...om han visar sig vara så rätt som jag tror Glad

• Polarlantis

Lycka till i massor Fru KM! Härligt att det är fler som inte har barn ännu...fast här har vi inte börjat ännu, får glädjas åt er istället ett tag till...kanske nästa år Flört
    Håller tummen!

• Polarlantis

Låååånga samtal om barn i natt, ojojoj! Det är så himla läskigt och pirrigt detta! Men inget beslutat ännu...men det kommer nog inte dröja så länge tills vi lägger ner piller...HJÄLP! Hihihi!

• Polarlantis
    Finlandssvenska skrev 2010-10-28 22:23:56 följande:
    Håller med om att man ibland funderar på om folk verkligen tänkt igenom allt innan dom skaffar barn, men och andra sidan vet man att man vill ha barn så varför inte, själv har man kanske tänkt för mycket på att ordna allt med utbildningar , karriär och ekonomi först, men och andra sidan så har egentligen min "klocka" börjat ticka på senaste 2 åren, har inte ens varit säker på att jag ville ha barn före det...
    Samma här....NU är det aktuellt, innan var det ngt diffust i framtiden Glad
  • Polarlantis
    Kattflickan skrev 2010-10-28 22:47:58 följande:
    Jag har också utbildat mig, och sen ville jag jobba några år och sen tog det lite tid innan jag träffade rätt man för 5 år sen och sen behövde han tid innan han ville bli pappa. Men nu vid 35 års ålder så vill jag verkligen ha barn. Har nog velat i några år faktiskt. Fast jag inser ju att man inte kommer kunna klättra 3 gånger i veckan längre. Bland mina vänner finns det flera som är tveksamma till barn, men deras pojkvänner vill jättegärna ha barn. Faktum är att jag bara har några fåtal vänner som har barn, trots min ålder. 

Millan 
    Samma här, har bara en kompis med barn, resten pluggar/jobbar/reser och då är jag ändå snart 32! Kompisen är nu gravid med en snubbe som verkligen blivit DEPRIMERAD när han fick veta att han ska bli pappa, hans liv är slut menar han och då har han ändå gått med på att dom ska skaffa barn...suuuuck säger jag bara. Hoppas bara han kammar till sig NU för min bästa väns skull, MORR!!!

Min sambo tycker jag ska sluta med piller nu så kan vi ha kondom tills det passar...ja hjälpe mig, bara det är ju ett beslut i sig och VEM tycker att kondom är KUL??? Ser percis framför mig hur det blir...tre veckor sedan ids vi inte hålla på med det mer...Jag vill men är inte helt redo och våran relation är så ny och vi har en del som måste falla på plats...Men vi är glada och pirriga och kan prata om det så det känns bara så BRA!!! Jag är inte den impulsiva...någonsin...men just nu har jag lust att vara det!!! kartan är ju precis slut också....iiihhh....

Vill inget speciellt, följer er alla i tråden och läser och gläds åt er och hoppas åt er, LYCKA TILL ALLA!!! Glad
  • Polarlantis

Trots att alla antagligen kommer tycka att man är helt galen och ganska så helt knäpp så är det nog läge att köra igång om tre veckor...när kartan är slut! Spännande!!! Trots att vi bara varit tillsammans tre månader, hihi! Men vi flyttade ju ihop efter två veckor så...det passar väl in! Får se hur pyton man ska må av att sluta med piller bara...uuurk...

• Polarlantis
    Saftmedbulle skrev 2010-11-10 11:49:23 följande:

Hej tjejer!

Nu är det jag som behöver pepp och styrkekramar... Var på gynakuten idag efter att ha blött i ett dygn och ja... jag vill inte förstöra stämningen här i tråden (gillar ju verkligen er) men jag har fått missfall (eller ja MA, kanske det heter, what the fuck) i v. 7 (skulle ha varit i v. 10 nu). Det var lite för bra för att vara sant ändå..

Ush ush ush, stackars dig!!! Skickar stor kram och lycka till nästa gång!!!
  • Polarlantis
    Saftmedbulle skrev 2010-11-10 13:23:43 följande:
    Polarlantis: Oj! Först nu såg jag vad du skrev... Bebisverkstad efter tre månaders förhållande? Håll i hatten (men varför inte, om det känns rätt så- go for it!)
    Låter helt vansinnigt, jag vet...men tänker mig att det säkert kommer ta sin lilla tid (mest troligt iaf) och då är det liksom lika bra...och dessutom bor vi tillsammans sedan vecka 2 i vårat förhållande...och ja, det känns så rätt! Har aldrig varit på det här viset och vi har pratat om det sedan dag ett...och jag är ju ändå 32 år alldeles strax så lite brottom är det ju...men hade ngn sagt det itll mig att dom hade denna planen hade jag blivit bestört! Så jag vet hur det verkar...men vi har iaf kännt varandra sedan i maj...
  • Polarlantis
    Kattflickan skrev 2010-11-14 11:21:55 följande:
    Hej,

Ceke: Visst är man trött på kommentaren: När ska ni skaffa barn då/när kommer barnbarnen/ varför bor ni i hus om ni inte har barn...etc. Själv kommer jag aldrig ställa den frågan igen, har nog hänt nån gång att jag gjort det. Men när man vet hur jobbigt livet kan vara när man så gärna vill ha barn och man är osäker på om det kommer att funka så ställer man inte den frågan. En stackars jobbarkompis fick frågan : Men är det inte jobbigt att vara singel i  din ålder? Varför ställer man en sån fråga? Det är klart att det kan vara jobbigt att vara singel, eller så är man nöjd med det, men en sån fråga kan man ju varken svara på på ett bra sätt eller bidrar till att man mår bättre om man nu tycker att det är jobbigt. Faktum är att jag pratade med kollegan som ställt frågan efteråt och påtalade hur dumt jag tyckte det var.
    Har en kompis som jag vet försöker bli med barn sedan i januari och jag vill absolut inte göra henne ledsen genom att ta upp frågan...utan hoppas hon tar upp det om hon vill, om hon vill ha stöd...vet att hon har det jättejobbigt! Om då folk ska hålla på och fråga oxå skulle man ju kunna bli KNÄPP! ush! Så himla privat fråga också...det har väl folk inte med att göra???
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet