• Fru KM

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej på er!
    Här vill jag gärna vara med.

31 år o har precis börjat försöka på riktigt med maken;).
    Ska läsa igenom tråden imorn men ville bara berätta att jag gärna är med er.
    Kram

• Fru KM

Nu har man uppdaterat sig lite i tråden. Skönt med fler i samma ålder som ännu inte har barn. Känns som om man är helt själv. Sist ut i kompiskretsen och man känner hur klockan börjar ticka allt tydligare. Här kör vi på varanan dag-metoden innan jag får tummen ur och köper ÄL-test. Så jag väntar med att skriva in mig i BIM-listan tills jag vet… Men om jag fattat allt rätt så ska nog ÄL vara idagarna…Kanske ska bege mig till nåt Apotek idag, hmmm.

En kort presentation.
    Jag är 31 år, min man 27.  varit tillsammans med  i 6 år och gifta i snart 2. Nyblivna husägare och vi renoverar för fullt. Inte ätit P-piller på många år utan kört med kondom, så detta är vårat första riktiga försök. Detta kommer bli en låååång månad känns det som. Så här hoppas vi påPlus i oktoberGlad.

Kul att några av ossPlus Grattis till er. Då finns det hopp för oss andra också. Längtan är stor nu.

• Fru KM

Kunde inte hålla mig. Beställde lite ÄL-Tester på nätet nuGladHar ju noll koll när det gäller ÄL och mens. Men enligt kalendern här på FL så ska mensen eller BIM vara den 15 okt. Men men, väntar och ser.

• Fru KM

essalady: Håller helt med dig. För en gångs skull längtar man till att få må dåligtGlad

längtan är stor.
  • Fru KM
    Sanna77 skrev 2010-10-05 11:24:21 följande:

Oj va jobbigt det är att vänta på BIM!

Sånt här med "naturensgång" är inte lätt när man gillar kontroll! Oskyldig

Ja men eller hur. Nu är jag osäker på min BIM men nångång i mitten av månaden om jag tror rätt. Ja denna eviga väntan, och längtan
    längtan är stor
  • Fru KM

Om jag fattat det rätt så är det perioden mellan ÄL till första mensdagen...

längtan är stor
  • Fru KM
    Flyttar fram listan lite så vi har kollSolig 

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    6 -- Saftochbulle ÄL 22-23 sept (försök nr 6, första barnet)
    8 -- Astrogirl ÄL 24-25 sept (försök nr 9, första barnet)
    9 -- Fröken Ellen ÄL ~28 sept
    ~10 -- ernlia03 -- ÄL 25-27 sept (försök nr 6, första barnet)
    12 -- essalady ÄL 28 sep (andra försöket, första barnet)
    ~14-15 -- MariaF79 ÄL ~29-30 sept (första riktiga försöket)
    15 -- Lillamillan ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    15 -- Ansi30 ÄL: 1-3 okt (Försök nr 6)
    17 -- Drömmen om Elin (1:a försöket)
    17 -- Sanna77 (1:a försöket, första barnet)
    20 -- simtim ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01 Äl 17 okt (oändligt massa försök)
    30-- Rosavit ÄL 14 okt (tredje försöket)
    31 -- MD77 ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November
    8 -- emmafemma ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    längtan är stor
  • Fru KM

Deppdag, stoooort munsår vilket brukar betyda, mens på G{#emotions_dlg.djavulsk}

längtan är stor
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet