• SannaK

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej tjejer

Får man hoppa in här. Är 30, började barnverkstan för ett år sedan, det tog sig i april, missfall med komplikationer i juli o nu denna v har vi äntligen fått börja försöka igen. Spänd väntan inför BIM i början av dec alltså...

• SannaK

Känner igen det där med att fejka graviditetssymptom för sig själv, dumma kropp :). Även jag lider av ömma bröst, mest när jag känner efter i ärlighetens namn...

• SannaK

Förstår inte hur man lägger in sig i listan, had eäl ca 20 nov, BIM 4 dec, flera försök o 1 missfall, kan någon lägga in mig?

Kram

• SannaK

NOVEMBER
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

Tomte DECEMBER  TomteX-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 - änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
  • SannaK

vet också hur sjukt lurad man känner sig Ernelia. Fick missfall i v 13 i somras, eller rättare sagt, då upptäcktes att det jag trodde var ett barn aldrig blivit mer än några veckor pga kromosonfel (druvbörd). Nästa gång, när det nu blir, kommer jag vara mer försiktig med tankar kring hur stort barnet är o hur långt det hunnit i utvecklingen innan jag vet att allt är ok. Gråt o förbanna livet, det hjälper mer än att försöka låtsas som att allt är ok när det inte är det tror jag. O sen, påt igen precis som du säger Flört. Jag upplevde det också, precis som någon anna skrev, som rätt skönt att få ut dte hela genom skrapning. Man somnar o sen när man vaknar är det över. jag hade lite ont efter, typ som mensvärk, inte värre än så.

Trots att det gör ont när folk ibland säger att man åtminstone vet att man kan bli gravid så ligger det något i det. Förutsättningarna ffinns för graviditet, sen fungerade inte just denna bara. Jag hade ingen aning om att missfall är så vanligt innan jag började försöka få barn...

Är det fler än jag förresten som tycker att naturen har ordnat det förbaskat snurrigt när tecknen på graviditet är desamma som tecknen på annalkande mens?! Mkt frustrerande för oss som inte har tålamod att vänta till BIM o bara vill veta NU på en gång efter äl om det har blivit ett litet pyre.

Bruna flytningar har flera av mina vänner haft innan BIM när det visat sig att de var gravida! Själv lider jag av diverse symptom inför BIM om 1 v, är väldigt duktig på att känna efter Glad

• SannaK

Vilken aktivitet det är här inne! Känner mig också som en riktig tant ibland, fast det har jag gjort sedan 25 typ så det kanske inte räknas Glad.

BIM närmar sig och jag tycker mig ha samma symptom som när jag blev gravid sist. Inbillning eller inte, vem vet. Eftersom det var en druvbörd med kraftigt förhöjda hcg så vet jag inte riktigt om jag ska förvänta mig samma symptom om jag blir gravid igen *tänk om man bara kunde uppfinna ett sätt tt sluta tänka så mkt på om man är gravid eller inte*

• SannaK

Hallå alla goa tjejer. Imorrn är det BIM för mig, jag är grymt regelbunden så kommer den inte bör det innebära graviditet. Men, testade negativt imorse.... *suck*.

Förra gången visste jag bara att jag var gravid redan 1 v innan BIM, precis som flera andra här inne säger. Nu vet jag varken ut eller in, har en massa symptom men känner inte den där känslan inuti, att jag bara vet... Kanske aldrig kommer göra det igen efter att det gick som det gick sist. Lånar iaf symptom listan och kan meddela att jag lider av följande Flört

Ömma/känsliga bröstvårtor, dog nästan vi kopiatorn igår, jisses
    Stickningar/hugg i livmodern, några gånger...
    Bubblar i magen, gör det alltid på mig...
    Finnar,  har alltid - det där med att de skulle försvinna när man blev vuxen var ju inte sant....
    Kissnödig, inbillar mig oxå att ja kissar mer nu...
    Trött, men vem är inte det så här års
    Större bröst
    Fryser
    Törstig
    Konstiga drömmar

Stort grattis till dig Acinna!

Jag tror efter allt man hör att det bara är o köra igen direkt efter MF, MA förutsatt att man känner sig redo psykiskt. Är kroppen inte redo blir man inte gravid...

kram

• SannaK

Glömde förresten, jag ansluter mig till avundsjukklubben! Klart man blir glad för andras skull men nog sjutton känns det i hjärtat också...

Även min karl längtar minst lika mkt som jag, han är väldigt mån om min hälsa osv. Tror nog att det stämmer att det är svårare för männen eftersom de inte har nån kontroll. Vis av erfarenhet att det kan ta tid o bli gravid tror jag ändå att man ska akta sig för att sätta hela livet på vänt medan man försöker. Jag vill inte få konstaterat om flera år att det inte kommer att bli några barn o då inse att jag inte har levt medan vi försökte.

• SannaK

Jag är inne på ditt spår Längtan 81 med hur man undviker att sätta hela livet på vänt. Ikväll ska det bokas vårresa! Men visst är det svårt o så sant att det inte blir lättare att inte tänka när man hänger här, svårt att låta bli dock Glad

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet