Vi över 30 som längtar efter första barnet
Hej!
Vad skönt att läsa att det är fler som är över 30 som har svårt att bli gravida. Jag är 34 och min sambo är 29 och vi har försökt att bli gravida i ett års tid nu men det vill sig inte riktigt
. Jag vet inte om det beror på att jag hade p-spruta när vi träffades men jag tog den sista i maj 2008 och började då med p-piller istället som jag sedan slutade med i april 2009. Fick igång mensen ganska snart men den är inte som den var innan jag började med p-sprutan. Nu pendlar den mellan 24-27 dagar mellan gångerna så det är svårt att veta exakt när jag har ÄL. Det är väldigt frustrerande när man inte blir gravid när man så gärna vill, känner den biologiska klockan tickar.
Önskar alla som försöker, LYCKA TILL!
så nu väntar vi bara att få en tid för samtal. Och det skulle bli i slutet av dec eller början på jan, jag längtar! Jag märker när jag är på väg att få ÄL, för jag har flytningar då som jag inte har annars och jag har även tagit test som visat sig positiv men det är ändå svårt att veta exakt vilken dag jag har ÄL... Känns skönt att få kolla upp om det är nåt som är fel, det behöver ju inte vara det
kanske bara sitter i hjärnan