• CajsaK

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Är rädd att 30+ samt mkt oregelbunden mens kommer göra det svårt att bli gravid.... har hört att det är svårare att bli gravid med oregelbunden mens?

Min senaste mens slutade i slutet av september, vi har försökt sedan dess och mensen har fortfarande inte kommit, men 4 gravtest har visat neg.....

Hoppas att mensen uteblir! Hade molande mensvärk för en vecka sedan och jag får ALLTID mensvärk dan innan eller samma dag som mensen kommer, men hittills som sagt har den ej kommit....började igår även få lite ömma bröst...

Hoppas på + nästa gång både för er och för mig! Glad

• CajsaK

oj verkar som alla vet exakt när dom har äl....utom jag typ...chansar bara att de är när jag har flytningar...

• CajsaK
    Gris78- har så himla oregelbunden mens...:S hade sista mensen slutet av september...men jag hoppas nu på ett + :) tack för ditt svar! ska testa stickor om de inte blir nåt denna gång :)
  • CajsaK

Nu börjar jag verkligen tro jag är gravid....fortfarande ingen mens, ont i brösten, konstig i magen....hm...vågar inte testa igen riktigt än dock!

• CajsaK

Hänger inte riktigt med i tråden! Hinner skrivas så mkt under tiden jag inte är inne :) Nu är det iaf ca 2 månader sedan jag hade min sista mens. Har haft menssymtom i drygt 2 v nu men ingen mens har kommit än. Gjorde ett gravtest nu på morgonen....men inget plus! Börjar bli orolig att det är nåt fel med min kropp, kan ju ha oregelbunden mens som jag sagt tidigare men denna gång har varit mkt märklig!

Har läst lite sporadiskt att ni skrivit om det här med alkohol och försök till barn. Jag har faktiskt druckit lite på helgerna sedan vi började försöka, alla tester har ju visat negativt så varför inte.... Tror inte man ska "stanna upp" helt medans man försöker, det ger nog bara en stress och besvikelse... Fick även det rådet av en tjej på jobbet, hon hade slutat med allt "farligt" vilket bara gjort henne stressad och besviken varje gång testet visade negativt. Hon sa att jag inte skulle sluta med allt förrän jag fick ett plus, och fortsätta leva som vanligt tills dess. (Jag snusar oxå...)

Sen funderar jag hursomhelst på att sluta snusa... men det är svårt!! Tänker självklar slänga snuset så fort jag får ett plus (om jag får ett dvs)

• CajsaK

Hihi, jag får nog oxå gå med i avisklubben ;) nu när vi äntligen bestämt oss att försöka (och får panik över åldern...32) så vill man ju bli gravid direkt! Inte vänta och få negativa test hela tiden...:( buhu!

Självklart blir man dock glad för de som får plus! :D

• CajsaK

Oj 20%! Lät ju inte så mkt... får hoppas man e så frisk att man e bland de 20% då :)

Längtan81: Jag har faktiskt berättat för min mor eftersom hon är mig i hasorna hela tiden och frågar om de inte är nåt på G snart! (Är ju 32 och sambon 35). Samt en arbetskompis som väntar sitt andra barn nu.... är som skönt att ha nån som har barn att bolla lite tankar med.

• CajsaK

Min mor kan ha mkt svårt att hålla tyst oxå! Så jag hoppas hon gör det denna gång! Har din syster barn Längtan81?

• CajsaK

Börjar seriöst bli lite orolig nu...fortfarande ingen mens....kom liiiiite brunt i trosorna idag men inget mer... är jag med barn trots 5 negativa test eller inte...!? Om jag är med barn fast testen visat negativt kommer jag ju må dåligt över att man druckit ibland och snusar!

Mina (säkert skenis symtom):

Mensvärk (för två veckor sedan)
    Bubblig, svullen mage
    Förstoppning (emellanåt)
    Ömma bröstvårtor (sedan i måndags)
    Trött
    Kissnödig (dricker iof mkt vatten på jobbet)
    Upp å ner i humöret
    Illamående till och från (mest eftermiddag/kväll)

Hmmm...

• CajsaK

Sanna77: Har så himla oregelbunden mens så jag vet som inte när jag ska ha...borde haft för en månad sen och i slutet av förra, men den har ej dykt upp!

Känner dock ev nåt på g nu....hoppas inte! sista va slutet av september...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet