Inlägg från: Längtan81 |Visa alla inlägg
  • Längtan81

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej!

Har haft nöjet sedan igårkväll att läsa igenom hela er tråd, undrar om ni har en plats för en till med barnlängtan...?

Själv fyller jag 30 om ett halvår och vi är inne på försök nr 11. Har alltid trott att jag skulle bli gravid hur lätt som helst, blev det nämligen oplanerat när jag var 22 år men det slutade i missfall och sedan dess har jag jobbat och pluggat i många år och skyddat mig som en galning....Inte har man tänkt så mycket på att fertiliteten sjunker....Min mamma och syster har blivit gravida bara dom tänker på barn...Glad.

Jag tyckte det var värst de första månaderna när tant röd kom på ovälkommet besök men nu så går bebisverkstaden mer på rutin...Solig. Hoppas på att december blir en bra månadSolig 

Vet inte hur man lägger till i listan men jag har BIM 22 dec ÄL 9-10 dec (försök nr 11) om någon vänlig lite mer kunnig själ finns som kunde lägga till mig!

Är glad för alla ni som lyckats och önskar lycka till till oss alla som försöker en gång till!

• Längtan81

Tack ceke Glad!

Förstår att det måste kännas som att börja om från början men tänk vad skönt att du slapp operationen!

Visst längtar man så man kan gå av ibland och visst tänker man att allt förtjänar ett litet pyre i magen men tyvärr så är det inte graden av längtan som bestämmer när man blir gravid...då hade vi nog alla varit gravida för längesen....Men man kan alltid vända på det och tänka på hur efterlängtade dessa små liv kommer vara när de väl kommer...Solig

• Längtan81

Det är verkligen ett grymt lotteri....

Hur har ni gjort med familjen och vänner - har ni berättat eller håller ni planerna för er själva?

Vi har hållt det för oss själva tills för ett par veckor sedan när jag var nere då jag berättade för en vän men jag kände att det faktiskt inte gav så mycket - kändes som hon inte förstod...

• Längtan81

Skulle vara skönt att bolla med någon mer....Har tänkt att kanske berätta för t.ex. min syster men jag vet att hon kan ha lite svårt att hålla tyst ibland även om hon är helt fantastisk på alla andra sätt, vill inte att det sprider sig i hela familjen och i umgängeskretsen...(stor familj och många gemensamma vänner)... 

• Längtan81

CajsaK - Ja, hon är två år äldre än mig och har tre små söta barn (2, 4 och 6 år gamla). Hon tjatar nog mest av alla på mig om en liten så på ett sätt vore det skönt att berätta för henne. Har tänkt berätta det flera gånger för henne men tänker alltid att när man väl berättat så har man medan man alltid kan vänta att berätta några veckor till...men egentligen, om folk får reda på att vi jobbar hårt i bebisverkstan så är väl inte det hela världen....Flört. De flesta letar efter en gravidmage under mina kläder redan nu...Glad

• Längtan81

Känner mig väldigt hemma i "avisklubben", gick med där efter första försöket Glad 

• Längtan81

Angående cykeldag så sa min gynekolog att det man räknar normalt är mellan 25-35 dagar MEN sen finns det alltid stora variationer och det måste inte vara ngt fel om man har typ 24 dagar, det är ju bara statistik...  

Ernlia - skönt att det är över och att det gick bra! Förstår att det känns tungt....plusset kommer igen!

Gris78 och Daniela01 - tråkigt att tanten kom...

Snart så sinar tant röd för min del då ska här mysas på som lite "övning" inför ÄL-veckan....Skrattande Nu hoppas vi på plusregn i december.....Glad

• Längtan81

Grattis Acinna! Härligt med plus! Har du lust att lägga till dig i gravidkolumnen i listan...vi behöver lite fler namn där!

Astrogirl - skönt att spolningen gick bra, har hört många mardrömshistorier om det där...

Ceke - nu är det bara att köra hårt...Glad

• Längtan81

Grattis Acinna - skönt med lite plusGlad

Angående att sätta livet på paus under bebisverkstan så gjorde vi verkligen det i början (ca ett år sedan) men har insett som ngn skriver att man förlorar så mycket tid och att man lätt förlorar varandra mitt i allt. Sedan ett par månader tillbaka har vi varit noggranna att boka in roliga saker att se fram emot - typ konserter, weekends, utflykter, utemiddagar och semestrar. Man kan alltid ha avbeställningsskydd utifall det inte är förenligt med bulle i ugnen Skrattande.

• Längtan81

Funderar lite på detta med testandet...många här verkar testa rätt mycket. Efter att ha försökt ca ett år så kände jag att jag blev såååå besviken när tant röd kom de månader jag äl-testade. Har försökt "lära känna" min cykel och kör utan nu och tycker att jag blivit lite mindre "bebisverkstad-galen". Vi är väl alla olika....Glad
    Nu tror jag att ÄL är i dagarna så nu kör vi på här hemma, hoppas hoppas Flört

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet