Vi över 30 som längtar efter första barnet
Hejsan!
Jag är ny här på forumet men tänkte att det passade att posta det första inlägget i denna tråd eftersom jag faktiskt hunnit bli 30 i år. Jag och min sambo har rätt nyligt (oktober) börjat försöka att få ett barn. Vi kör inte ännu med några ägglossningstester och ser när chansen är störst att bli med barn utan har bara haft sex när lusten varit där. Så chansen att jag blir mer barn fort är väl kanske inte jättestor om man inte har riktig tur och prickar in rätt dag/dagar.
Det hände en konstig grej i torsdagskväll dock.....fick en miniblödning (klart rött blod) och oftast när min mens kommer så brukar den komma igång ordentligt första dagen men när jag vaknade på morgonen efter så hade det bara kommit någon droppe och sedan var det liksom inget mer blod. Kände också en spykänsla för bara några sekunder och sedan var det borta bara en minut eller så innan jag gick på toa och såg att det kom blod på pappret.
Har inte kommit något blod sedan dess heller så jag undrar om det kan vara en sådan nidblödningsom jag läst kan ske när ägget fastnar
??? Kan nämnas att tidigare på kvällen hade vi haft sex men jag har då aldrig börjat blöda pga av det förut. Så jag tog ett sådant gravtest (sticka) i fredags dagen efter den lilla blödning men det visade ju negativt.
Ska dock inte ha mens förrän i slutet av veckan/början på nästa (kan vara lite oregelbunden) men brukar bara handla om någon (några) dagar. Så det var väl för tidigt att testa ändå......ska nog testa nästa vecka iaf om inte mensen kommit då borde det väl synas. De där clearblue digital testerna är det dom man kan testa tidigast med och få bekfräftat vilken vecka man är i ?
Förlåt för alla dessa frågor. Men trots att jag är 30 känner jag mig helt grön på detta med graviditet.