Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2010-12-25 11:22:17 följande:
    En fråga, ni som fått tidiga missfall, exempelvis Uppsara, har ni blödit riktigt mycket? Jag blöder riktigt, riktigt mycket med små klumpar i. Känns jobbigt. Funderar på om det kan ha varit ett riktigt tidigt missfall? 

När jag hade tidigt mf så blev jag som varm bak i svanken och sedan drog det i gång, blödde rikligt något dygn och sedan inte särskilt mycket.
  • Minnie69
    L Maria skrev 2010-12-25 13:50:39 följande:
    Tråkigt att vi inte fick några fler plus den här omgången, några tappra kämpare kvar i december i och för sig, men sen är det 2011 som ska bli vårt år!!

O kära allvetande fl-tjejer - kan ni hjälpa mig med den här...?
    Har börjat tempa och som jag nämnde i ett tidigare inlägg tog tempen ett skutt den 22 december och efter det har den sjunkit 0,1-0-2, men legat högre än det här skuttet (först 36,3-36,4 och nu 36,5-36,6) Med det i åtanke skulle ju då äl har varit den 21 december. MEN jag hade älflytningar den 22-24 och positivt på ältestet den 23 (både på morgonen och kvällen, såg stegringen på kvällen den 22) och enligt den teorin alltså har äl den 24 eller 25 - möjligen redan den 23... HUR går det här ihop med tempen?
    Jag skrev in mina temp på fertility friend och fick en preliminär äl den 21, när jag sen lade till positivt på ältest den 23 så sa programmet att det inte kunde räkna ut när jag ägglossat... Känns så jäkla frusterande nu för var det redan den 21 så var vi nog sena med att ha sex den 22 och 23... Och varför säger flytningen och ältestet en sak och tempen en annan? Får i alla fall uppdatera listan - för någon äl den 25 pratar vi inte om i alla fall!
    Kan du klistra in kurvan så man fåt titta på den?
  • Minnie69
    L Maria skrev 2010-12-25 13:50:39 följande:
    O kära allvetande fl-tjejer - kan ni hjälpa mig med den här...?
    Har börjat tempa och som jag nämnde i ett tidigare inlägg tog tempen ett skutt den 22 december och efter det har den sjunkit 0,1-0-2, men legat högre än det här skuttet (först 36,3-36,4 och nu 36,5-36,6) Med det i åtanke skulle ju då äl har varit den 21 december. MEN jag hade älflytningar den 22-24 och positivt på ältestet den 23 (både på morgonen och kvällen, såg stegringen på kvällen den 22) och enligt den teorin alltså har äl den 24 eller 25 - möjligen redan den 23... HUR går det här ihop med tempen?
    Jag skrev in mina temp på fertility friend och fick en preliminär äl den 21, när jag sen lade till positivt på ältest den 23 så sa programmet att det inte kunde räkna ut när jag ägglossat... Känns så jäkla frusterande nu för var det redan den 21 så var vi nog sena med att ha sex den 22 och 23... Och varför säger flytningen och ältestet en sak och tempen en annan? Får i alla fall uppdatera listan - för någon äl den 25 pratar vi inte om i alla fall!
    L Maria skrev 2010-12-28 17:14:52 följande:
    Minnie69 - här har vi grafen! www.fertilityfriend.com/home/325b6b
    Som jag ser det så motsäger inte tempen att ÄL skulle ha skett den 25:e, du har bara två temper registrerade efter den 25:e (FF sätter inte ut ÄL kryss om man inte har minst tre höga temper efter ÄL), båda är höga så med någon hög temp till bör det dyka upp ett kryss. Efter som du inte har reggat någon temp den 26:e så får du vackert vänta på krysset. (Om du vill "fuska" lite så gå in och skriv in ett par höga temper den 26:e eller för imorgon/övermorgon och se vad som händer med "charten")
  • Minnie69

BTW, till er som tempar kan jag rekommendera en annan tråd www.familjeliv.se/Forum-1-5/m55815709.html , eller ja snarare den underavdelningstråd den har vad gäller tempare över trettio som jobbar på första barnet www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html (aktivitetsgraden har varit lite låg på sistone, men tar sig nog med lite nytt blod och lite nya kurvor att kika på ). Tråden har varit med sedan 2005 och har en massa bra underavdelningstrådar för övrigt. Finns "väntar" tråd och "fått barn" osv också

• Minnie69
    L Maria skrev 2010-12-28 18:17:06 följande:
    Minnie - ponera att jag får samma temp imorgon som idag (vilket jag lagt in nu - den uppdateras på länken eller?) så registrerar ff äl den 23 dec? Hade jag gissat utifrån temp så hade jag ju aldrig trott förrän den 25...?
    Nu skulle det ju vara helt perfekt om det var den 23 eftersom jag och maken prickade in både 22 och 23!
    Hmmm, svårt att säga varför den blir utsatt till den 23:e, kan vara för att du saknar en registrering den 26:e, prova att lägga in några olika den 26:e och se vad som händer.........
  • Minnie69

Maira - vad använde du för ÄL-test för övrigt?

• Minnie69

Maria - Ok, såg att du testade med "låga" temper, gissar att du behöver ca 36,7 på den 26:e om det ev ska bli så att krysset flyttar sig. Om en högre temp inte flyttar dagen heller så har det nog med vad du har registrerat angående flytningar och test att göra att FF sätter ut där de gör.

• Minnie69
    L Maria skrev 2010-12-28 18:55:03 följande:
    Minnie - (min vanligaste felstavning av mitt eget namn... ) använder testlagrets nu och såg en svag stegring den 22, sedan starka streck både på morgonen och kvällen den 23, svagt igen den 24.
    Har modifierat lite fram och tillbaka nu - om jag hade haft över 36,5 på annandagen sätter den in äl den 23, sätter jag 36,5 och över 36,5 imorgon så sätter den också ut den 23. Får ialla fall ingen annan dag... Utan att "fuska" den 26 så får jag äl den 23 om jag får över 36,5 imorgon...
    Första månaden testade jag med clearblue och samma dag som jag fått glad gubbe på morgonen hade jag ont i ena äggstocken på eftermiddagen, så jag tror i och för sig att det kan komma samma dag för mig... Har hört att det är lite vanligare också, för oss som är över 30, vet inte om det stämmer?

Änglabitch - ajaj, ont av kommentaren...
    Verkar som att den 23:e är det datum det blir då, håller tummarna för hög temp imorgon. Vad gäller oss över trettio och när ÄL sker, så är det stora problemet att vi t.o.m. kan ägglossa innan ÄL-testet visar fullt positivt utslag. Detta är för att ägglossningstesterna är designade för en väldigt rask och kraftig stegring, men vi äldre kan stå och småputtra på en lägre nivå under en längre tid i stället och då kanske ägget släpper på en "för låg" nivå i förhållande till vad testtillverkarna har satt som "cut off" nivå. SVT hade ett jättebra inslag med en fertilitetsläkare om detta, dessvärre har tiden för deras rättigheter gått ut så det går inte längre att länka till den. (Själv sparade jag hem programmet på min dator och om någon är intresserad så inboxa mig en mailadress så kan jag se om det går att kopiera och skicka från min dator som länk)
  • Minnie69
    ceke skrev 2010-12-29 11:35:47 följande:

Och på tal om tappkänneri och flytningsletande... Ärligt. Ett spännande moment det också! Jag ser inte så mkt utanpå eg.. men gjorde som boken sa igår och nu på morgonen och tryckte lite på tappen med tumme o pekfinger... Och herrejisses va med äggvita jag fick ut! Så om ni är fundersamma på konsistensen... Upp och rota o kläm vet ja 
    Spermierester har dock en tendens att vara förvirrande lika äggviteflytningar (så det gäller att ha aktiviteterna i beaktande). Riktiga äggviteflytningar ska man kunna trycka ihop och dra isär massor med gånger utan att de stumnar och blir sköra och tappar elastisiteten..
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet