Inlägg från: Längtan1980 |Visa alla inlägg
  • Längtan1980

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej! Jag hoppas gärna in här! Fyllde 30 i somras. Jag och min man har försökt bli gravida sedan i somras utan resultat Rynkar på näsan

December blev vårt 6:e försök. Hade BIM igår och testade negativt imorse Rynkar på näsan suck. Ajam nu är det bara att hoppas att mensen kommer så fort som möjligt så vi kan ge oss in på det 7:e försöket.

• Längtan1980
    Saftmedbulle skrev 2010-12-31 11:18:02 följande:
    Välkommen hit, Längtan!
    Tack! Skrattande
  • Längtan1980
    Kaprifolen skrev 2010-12-31 17:42:19 följande:
    Hej kära vänner,

hoppas att ni haft en bra jul, själv har jag vart hos svärföräldrarna därav min långa frånvaro härifrån .

Ja, enligt vår lista så hade jag ju bim igår och ingen tant röd ännu...vet dock inte hur jag ska räkna, det senaste halvåret har jag haft mens på dag 33 eller 34 och jag har satt dag 35 som bim för det har tidigare även kunnat gå upp till 40 dgr innan mens i vissa fall. Men om man då tänker som det senaste halvåret så är jag bim + 2 typ nu då. Men jag är mentalt inställd på att det inte är ngt (positiv jag är va?) så antar att i samma stund man skriver här så kommer tanten...

Näpp nu lite smink ochså fram med den lilla svarta, sen party! Jag är dock chaffis ikväll så jag har en godtagbar ursäkt för att inte dricka 

Stort grattis till plusset Astrogirl!

Gott nytt tjejjer!
    Jag har också en längre cykel, ca 33-35 dagar. Min mens har inte heller kommit och jag är på dag 35 idag så mensen kommer nog närsomhelst. Testade negativt igår. Det är jobbigt att inte ha en helt regelbunden mens för även om man ligger på BIM+ så vet man att mensen lika väl kan komma när som... Jag var också chaffis igår Glad och det känns väldigt skönt att vakna pigg och fräsch idag!
  • Längtan1980
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:11:57 följande:
    Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!

Gris-var är du? Hur går det?
    Polarlantis-tagit testet än?
    Grattis Grattis Grattis!!!!!!
  • Längtan1980

Du klarar att vänta tills imorgon Polarlantis! Heja heja! Håller tummarna att ditt morgonurin ger ett plus!!!

• Längtan1980

Nu kom mensen Rynkar på näsan men jag visste ju redan att det skulle bli så, så helt är ärligt känns det ok. Nu kan vi snart köra igen. Min cykel är så oregelbunden. 36 dagar denna gång, så det är svårt för mig att räkna ut BIM... brukar komma på mellan 31-36 dagen, alltså sätter jag preliminärt BIM på dag 33 alltså fredagen den 4 februari. ÄL bör vara runt 21 januari. Jag hoppar gärna in i listan om jag får! Det kommer bli vårt 7:e försök.

• Längtan1980
    Zalia skrev 2011-01-04 17:59:01 följande:
    Välkommen! Jag har också fyllt 30 rätt nyss. Snart dags för tredje försöket för oss! Jag hinner inte heller skriva så mycket här, men läser så mycket jag hinner, skönt med andra som har samma tankar.

Sällar mig till dem som planerar resa till våren, vi ska hälsa på släktingar i Grekland och sen dra iväg till nån ö för att fira bröllopsdag, ser fram emot det redan!

Tänkte också bli lite nyttigare och träna och sånt, inte för att jag behöver gå ner i vikt utan för att det väl alltid är bra att vara lite mer hälsosam, och lär ju inte skada bebisverkstaden heller. Lär behöva pepp med tränandet också, jag är sååå lat...
    Hej Zalia! Jag har också rätt nyligen fyllt 30! Planerar också en resa i vår - 2 veckor i Florida, och satsar också på träning och kost nu. Fokus är inte heller på att gå ner i vikt utan snarare för att hjälpa bebisverkstaden på traven och jag tror också att man får en lättare graviditet om man är i bra form. Plus att det är kul att känna sig i bra form inför våresan. Jag behöver också peppning kring tränandet så vi kan peppa varandra! Jag har lyckats träna både söndag och tisdag sedan årets start och ätit bra, så det känns bra! Själv då?
  • Längtan1980
    Jojjo77 skrev 2011-01-06 16:45:05 följande:
    ÄL här och trots sjuk man så ställde han upp och presterade han är så duktig! En gång kvar denna omgång, sen får vi vänta och se. Hur sjukt låter det inte att skriva såhär?!? Hahaha!
    Haha, underbart Jojjo! Vilken bra man du har!
  • Längtan1980
    Kekke skrev 2011-01-06 17:36:37 följande:
    ni ska veta att det är jobbigt att slita så mkt som ni kräver av oss killar..
    självklart vill vi också både ha sex och så vill vi ha barn.. det nekar jag inte till..
    men det kan bara bli för mkt..
    Jag förstår det kekke...era stackare, men ni killar är toppen som så tålmodigt och omtänksamt "ställer upp" och det kommer ju förhoppningsvis något riktigt gott utav allt Flört Håll ut!
  • Längtan1980

Sitter och hoppas och väntar på att ÄL ska komma igång denna vecka! Testar med stickor varje dag.

Håller helt med dig Polarlantis - väntelivänta...

• Längtan1980

Daniela01- GRATTIS!!!! Åh så fantastiskt roligt!!!! Skrattande

• Längtan1980

Håller tummarna för dig ceke!!!!

• Längtan1980
    Kekke skrev 2011-01-30 18:58:27 följande:
    ni får väl hålla tummarna för mig också som vill ha det lite skönt ibland.. o inte bara under sthlm veckan
    Självklart Kekke Flört du är inte bortglömd! Jag håller tummarna för dig också!
  • Längtan1980

Astrogirl: Stor kram till dig och din man.

• Längtan1980

Jag fick ett svagt  Plus i söndags och något starkare idag!!! Känns helt overkligt! Har nog inte riktigt fattat det än! Flyter på moln! Hoppas det lilla pyret håller sig kvar därinne nu och att det är friskt.

• Längtan1980
    Jojjo77 skrev 2011-02-08 21:09:47 följande:
    Garttis!!! Hjälp vad plussen rullar in
    Tack Solig
  • Längtan1980

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    17 -- Frk Svår ÄL 27/1
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    MariaF79: BF 16 okt, försök nr 5
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
  • Längtan1980
    L Maria skrev 2011-02-08 21:50:45 följande:
    Grattis både till Frifantasi och Längtan 1980 - kul att följas åt med er som ligger så nära i tid!!
    Solig Ja, superkul!!!
  • Längtan1980
    ceke skrev 2011-02-08 22:06:03 följande:
    Stort GRATTIS Längtan!     {#emotions_dlg.flower}    Solig

Vilken härlig start på 2011 det varit här i tråden på plussidan!!
    Tack Ceke! Håller tummarna att det är din tur snart! Hjärta
  • Längtan1980
    ceke skrev 2011-02-09 17:26:26 följande:
    Just det.. uppdaterade listan då tanten som väntat bullrat in idag. Och det med just buller och bång. Känns dock rätt skönt att den kommit igång så vi kan starta ett nytt försök och hoppas på en MYCKET lugnare cykel denna gång... och UTAN provera. ALDRIG mer provera för mig, hoppas jag! Är liksom inge besviken över dess intåg idag då jag vetat sen förra veckan att det var som kört denna gång.

Ser nu med nervös spänning fram emot läkarbesöket imorrn, så även kuratorsbesöket. Känner mig dock bra mycket mer pepp nu än förra månaden. mer beslutsam liksom.. Så känns underligt att gå till kuratorn.. MEN jag ser henne dels som en frist där jag kan pysa om alla tankar så jag kanske klarar av att fokusera mer på jobbet etc när jag är på jobbet.. men även som en mycket bra väg in till läkarna...

Sen Åhhhhhh va jag ser fram emot uppvärmningen inför nästa stockholmsvecka, och själva stockholmsveckan för den delen Har insett att ÄL är på en måndag, så det blir en riktig myshelg med en massa härligt sex helgen innan. hehe..

OM man nu ska se nåt positivt med dessa fördjävliga spottings så är det väl att det känns som en vinst att kunna ha sex
    Lycka till på läkarbesöket imorn! Tror att det är bra med kuratorn också! Pys på Flört Gillar din beslutsamhet!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet