Vi över 30 som längtar efter första barnet
Hej på er!
Jag har följt er tråd lite sporadiskt sedan starten. Fyllde 30 i december så jag var ju inte kvalificerad för att vara med från början
men nu tänkte jag hoppa på och presentera mig.
Är som sagt 30, sambon 31 och vi har försökt i över 1 ½ år (20 månader). Har testat i princip alla mirakelpiller och metoder som disskuteras här inne på FL. Vi startade vår utredning i maj och var färdiga i slutet av september. Inga fel hittades på någon av oss. Remiss skulle skickas för IVF. I november visar det sig att de förmodligen missade att skicka remissen. Nu är det julstängt så jag vet inte hur det har gått. Tänkte ringa nästa vecka och höra. Skulle inte förvåna mig om vi står kvar på ruta 1 fortfarande. Turen har inte varit på vår sida det senaste året. Det har varit mycket frustration med bebisverkstaden som uppenbarligen inte fungerar plus att vi har påbörjat en husbyggeprocess där bygglovet har krånglat i flera månader.
Nu har jag bestämt mig för att dra lite i tyglarna när det gäller mina förväntningar. Absolut INTE för att jag tror att jag ska bli gravid om jag slutar tänka på det. Men jag tror att jag skulle må lite psykiskt bättre av en inställning där det inte MÅSTE bli plus just exakt nu. (Bara det blir inom en snar framtid
). Har gått på akupunktur snart två månader och hon säger att mina utgifter är större än mina inkomster, energimässigt. Så nu är det ordentlig mat, motion och ladda batterierna som gäller.
BIM Vi som längtar...
Februari
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
. Jag kanske helt enkelt kan anse att mina spottings är borta...
). Har du inget billigt test du kan ta? Ibland känns det bättre för stunden iaf att veta med säkerhet. Även om man hade kunnat säga svaret med 99% säkerhet redan innan :)