Inlägg från: annvian |Visa alla inlägg
  • annvian

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan hoppsan så många sidor här var... Jag hoppar in Drömmer

Tog ut spiralen i början på nov så är inne på försök 3. Har ÄL just idag och i morgon så lets hope for it.

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    24 -- Zalia  (3:a försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)

• annvian
    Saftmedbulle skrev 2011-01-04 14:47:30 följande:
    annvian: Välkommen hit!

Åh, tack Skrattande!!

Det är så otroligt många här så jag har inte ens hunnit skumma tråden men någonstans ska man väl hoppa in...

Precis när jag tog ut spiralen gick jag med i några trådar men jag höll på att förgås. FL höll på att äta upp min hjärna och det blev på gränsen till för mkt. TYCKTE mig känna graviditet men såklart var det inget.

Undrar bara när man kan bli orolig för att det inte funkar. Ännu bara på försök 3 men vi har träffat ÄL varje gång så lite konstigt är det... Obestämd eller??

Hade kopparspiral så det borde inte satt kroppen ur spel utan borde varit Fit For Fight.

• annvian
    ernlia03 skrev 2011-01-04 14:55:01 följande:
    Om du har tid att läsa igenom lite kommer du se att i princip alla i den här tråden funderar exakt som du! Skrattande
    Något lugnande iaf...

Hur "gamla" är vi härinne? Jag är nyss 30
  • annvian
    Zalia skrev 2011-01-04 17:59:01 följande:
    Välkommen! Jag har också fyllt 30 rätt nyss. Snart dags för tredje försöket för oss! Jag hinner inte heller skriva så mycket här, men läser så mycket jag hinner, skönt med andra som har samma tankar.

Sällar mig till dem som planerar resa till våren, vi ska hälsa på släktingar i Grekland och sen dra iväg till nån ö för att fira bröllopsdag, ser fram emot det redan!

Tänkte också bli lite nyttigare och träna och sånt, inte för att jag behöver gå ner i vikt utan för att det väl alltid är bra att vara lite mer hälsosam, och lär ju inte skada bebisverkstaden heller. Lär behöva pepp med tränandet också, jag är sååå lat...
    Så vi är samma ålder och samma försök. Kul! Skrattande Då håller vi fasen tummarna nu.
  • annvian

Hej alla,

Lediga dagar, inte så mycket häng här på FL Drömmer

Vi lyckades träffa ÄL om det nu stämmer med mina beräkningar den 4-5 (enl BIM-listan). Om det sen blir en knodd, det är frågan. Om man ser tillbaka på de tidigare månaderna har det inte blivit det så jag jag har redan börjat planera för nästa månad...hihi...Då ska jag testa tempning. Och kanske bisolvon som många tipsar om.

Jag har tyvärr inte hunnit uppdatera allt här i tråden, det är så mycket!! Vilken sida är vettigt att börja på??

• annvian

Är det någon som tempar här inne? Ni som vet om det är någon, snälla - skriv vem så kan jag kolla inlägg från den/dem och se hur de har gjort...

Tack!

• annvian
    Kekke och Gris - Tack för hjälpen. Jag ska kolla in deras inlägg här... Glad

Minnie - Jag vet, du är toppen! Har reggat mig och gått igenom lektion 7...Skrev in några värden idag men det var lite klurigt. Ska kolla in det lite till. Kommer åk till dig, men det blir per mail som svar på det fantastiska du skrev till mig. Underbart! Supertacksam

En fråga - när man läser om tempning så verkar det inte vara helt tillförlitligt eftersom kroppen kan spela en spratt, stämmer det?

En fråga till - ang sekretet. När mitt är äggviteklart så får jag Glad på CB digital 2 dgr senare. Men enl alla rön så är jag som mest fertil när sekretet är som äggvita.

Jag har alltid haft en jämn cykel vilken jag trodde var 28 / 14 men som jag kunnat röna ut enl ÄL-kalendern här och på Gravid.se så verkar jag ha 26/15. Meeeen så hittade jag en ny site idag; "Babycenter" där man endast kunde skriva in hur lång cykeln var, inte LUT-fasen...Och för att få rätt på den i enlighet med min cykel så fick jag skriva att den var 28 dgr.

Cykeln har jag beräknat på första riktiga mensdagen, dvs alltid 2 dgr före första tecknet vilket är en knappt synbar flytning som är rosafärgad. Den är endast på dagen 2 dagar före, försvinner dagen innan mens och sen kommer mensen på riktigt.  

Em fråga p, FertilityFriend. De går inte att skriva in LUT utan bara baserat på dgr cykeln är. Går det inte att skriva in LUT-fasen?
  • annvian

Nop, vart inget denna månad heller. Så jag tar bort mig. Känner mig lite stressad av all bebisverkstad så jag tar bort mig från listan, plockar bort tråden och önskar alla stort fortsatt lycka till så fortsätter jag i lugnare takt Skrattande

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• annvian

Glömde ju! Stort grattis FruKM {#emotions_dlg.flower}

Tack Simtim, lycka till nu. Jag håller tummarna för er alla.

• annvian
    Frk Svår skrev 2011-01-20 09:05:50 följande:

ceke coh essalady: Tack för hjälpen Jag får väl vänta mer än 2 dagar innan jag kan se ett mönster såklart. Detta är bara ett tecken på hur ottålig jag är Men hur hög stigning kan man vänta sig när ÄL har varit? Rör det sig om 0,5 grader eller 1 grad eller hur mycket kan det röra sig om?

Hej hopp frk Svår,

Har du kollat in dessa trådarna?

www.familjeliv.se/Forum-1-5/m55815709.html (modertråden)
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html (temptråden)

Minne69 som har startat iaf den ena (kommer inte ihåg om det är båda) kan mycket. Jag har fått mycket tips från henne. Men Ceke och Ellalady har jag för mig är orakel på tempningsfronten oxå Flört

Jag har iaf reggat mig på Fertilityfriend.com och lagt in mina värden... Får se om det hjälper.

Ooops, så mycket blev det till att deleta tråden Drömmer Men det kom ju nåt intressant jöh..hihi

Kommer inte hänga på i listan iaf.
  • annvian
    Jojjo77 skrev 2011-01-20 09:27:43 följande:
    Tack vad skönt att höra att det inte är helt knäppt att vilja kolla upp sig. Jag tycker också att det känns onödigt att kasta bort en massa tid om det som sgat skulle vara något som går att fixa. Tiden börjar ju rinna iväg lite smått...
    Hej Jojjo55

Försökte läsa i dina inlägg om du ska börja göra utredning? Hur länge har ni försökt?

Jag har full koll på ÄL och mens, klar ren cykel, sex under "rätta" dagar osv men ändå händer inget. Så man börjar undra lite... Trodde inte man fick göra undersökning innan ett år, kan man?
  • annvian
    Jojjo77 skrev 2011-01-20 09:49:20 följande:
    Vi har inte skyddat oss på över ett år, men försökt aktivt i tre månader. Precis som du har jag full koll, men inget händer. Jag mailade och frågade hur man ska göra när man försökt ett tag (skrev inga detaljer) och så skrev jag ner vår ålder. Svaret jag fick var att hon ville ha en telefonkontakt innan hon skickar hem papper till oss som ska fyllas i och tala om hur en utredning påbörjas. Vad jag förstår så är det inte nödvändigtvis så att man måste vänta i ett år när man passerat 30. Har man inga barn sen tidigare, så är de ganska snabb på att göra en första koll. Jag återkommer med mer när jag pratat med barnmorskan.

Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni?
    Vi har oxå försökt i tre månader och utan skydd något längre. Dock hade jag kopparspiral så någon inverkan på hormoner har det ju inte varit. En på dagen klockren 27-cykel sen "mannaminne" Drömmer

Jag är 31 och sambon är 34. Han har två barn sen tidigare men de är runt 9 så det kan ju ha hänt både det ena och det andra sen dess. Dessutom var ju barnen med en annan tjej så egentligen säger ju inte det så mkt. Skönt bara att få koll på om det är något man kan göra...
  • annvian
    Längtan81 skrev 2011-01-20 21:32:20 följande:
    Jag vågade testa, mannen min stöttade mig och det var ett tydligt Plus !!!! Det känns som en dröm, helt overkligt. Vi stod en lång stund i hallen, vi kramades och tårar föll ner på våra kinder - ett år har gått sedan vi trodde vi skulle "skaffa" barn. Som ni alla vet har man verkligen slitits mellan hopp och förtvivlan under denna tid. Jag har helt enkelt inte ord....hoppas så innerligt att det ska gå hela vägen...  
    Åhhh vad härligt!!! Stort grattis! Vilken grej. Lycka Skål
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet