Inlägg från: cherryblossom |Visa alla inlägg
  • cherryblossom

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan, hoppas jag får hoppa in i tråden även om jag inte planerar barn just nu men förhoppningsvis inom inte alltför lång tid Skrattande
    Det kommer isåfall att bli mitt första barn, mannen har en dotter sen tidigare.
    Jag undrar hur ni som är över 30 blir bemötta av sjukvården? Alla mina vänner har redan barn och alla säger att det är för sent för mig- jag blir 33 i år. Är det verkligen sent?

• cherryblossom

Ja jag bor i en medelstor stad. Jag har helt enkelt inte känt mig mogen för att skaffa barn tidigare i livet, kände att det inte var "min grej" helt enkelt men nu har jag träffat en underbar man och nu känns det helt rätt! En underar känsla som jag aldrig trodde att jag skulle kunna uppleva Glad
    Nu lär det väl inte bli riktigt aktuellt förrän jag är 34 eller så men känns ändå för djävligt att folk tycker över 30 är för sent. Mina vänner har tjatat sen jag var 24 typ, var gift och då förväntade de sig tydligen barn som en del av paketet. 

• cherryblossom

SannaK- beklagar :(

Jag sitter här och försöker läsa på lite om epilepsi och graviditet. Råkar det vara nån mer i tråden som har ep? Nu är jag som sagt inte igång med bebisplaner riktigt än men läser att mödravården helst vill träffa en redan innan man börjar försöka bli gravid 

• cherryblossom
    Lavendia skrev 2011-01-28 08:24:08 följande:
    Kunde varit jag! Precis så har jag känt och det är en så häftig och omvälvande känsla att träffa den rätte och hela ens värld vänds upp och ner. Jag vill helt andra saker nu och det är härligt! Hjärta
    Ja exakt {#emotions_dlg.flower} verkligen en "wow" känsla att ha hittat den rätta och veta att "det är ju såhär det ska vara". 
    Jag känner mig färdig med det liv jag har levt och är nu redo att bilda familj Glad 
  • cherryblossom
    ceke skrev 2011-01-28 23:15:30 följande:
    Jag har inte ep, men har en kompis som har det och som precis fått barn. Hon var tvungen att byta medicin innan de började försöka få barn. Vet inte om samma gäller för dig, men kan va värt att kolla upp i a f. Sen fick hon lite trassel med ep under graviditeten, så tror hon fick kollar oftare etc också som gravid. Alt gick dock bra o nu har hon en fin liten tös
    Skönt att höra att allt gick bra Glad
    Ja jag har läst att man får extra läkarbesök och även extra ultraljud vilket man ju inte tackar nej till även om man önskar att det hade varit under andra omständigheter. Men känns skönt att man blir så pass övervakad Glad
  • cherryblossom

ceke hoppas du får en jättehärlig kväll! Skrattande

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet