Inlägg från: Squirrel Nutkin |Visa alla inlägg
  • Squirrel Nutkin

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej, hej, kan jag hoppa in hær? Jag ær 31 år (79:a) och bor tillsammans med min sambo i Oslo, han ær också svensk. Vi har førsøkt sedan juni 2009 men har också haft en tids uppehåll i førsøken då min sambo flyttade till Oslo några månader innan mig plus att vi bodde i kollektiv i børjan så då blir det ju lite svårt med gravid-førsøken, hihihi. Men sedan maj 2010 har det varit mer på riktigt eftersom vi då flyttade till egen lægenhet. Jag ær ju lite orolig før var månad som går utan plus eftersom jag lætt tænker på om jag ær før gammal eller om min tidigare abort kan ha førstørt før oss. Men vi kæmpar på!

Life's a journey, not a destination!
  • Squirrel Nutkin

Oj hær fick man snabbt svar! Detta verkar vara en trevlig tråd, plus att det kænns roligare att kunna samlas med jæmnåriga, kænns som "ungdomarna" på 20 blir gravida så snabbt, Flört

• Squirrel Nutkin

Uff da, hær har det skett tråkiga saker sen sist jag var inne. Rynkar på näsan
    Hur går det før dej Casja K, har du fortsatt ont?

• Squirrel Nutkin
    Frk Svår skrev 2011-02-03 14:44:11 följande:
    För min del är det nog sushin som kommer att avslöja mig. Men det finns ju gravid-sushi Tills jag har plus på en sticka passar jag i alla fall på att äta så mycket sushi jag kan...som lunchen idag tex
    Haha, samma hær! Jag bara måste få i mig sushi regelbundet! Vad vore livet utan den dær, typ california roll, med en friterad ræka i??
  • Squirrel Nutkin

Från å med idag blir det till å børja ta kontrollen øver barnverkstan! Eller førsøka iaf. Jag har ju inte hållt på med å rækna, kænna efter å hålla koll nær det gæller mens, ægglossning och nær vi har sex, utan vi har båda låtit sexet bli nær det blir. Førsøkt å ta det med ro liksom. Men nu tycker jag plusset låtit drøja før længe på sig før att fortsætta køra med den avslappnade tekniken. Nu vill jag ha koll å kontroll! Sen har ju det hær med utredning kommit på tal och då antar jag att de kommer førvænta sig att man ær ganska klar øver hur både mens- och ægglossningscykel sett ut under de senaste månaderna vad gæller antal dagar å så. Idag børjade mensen før februari så idag børjar jag å ha koll å skriva upp!

• Squirrel Nutkin
    Lavendia skrev 2011-02-10 12:23:06 följande:
    Välkommen och lycka till!! Det är skönt att ta kontroll över det hela samtidigt så lätt att fastna i det. Jag är helt hooked och försöker få en mer avslappnad inställningen men jättesvårt. Skönt att höra att den avslappnade strategin inte heller funkar alla gånger. Det är spännande att lära känna sin kropp och har du frågor så finns vi alla här!
    Tack, tack! Glad
  • Squirrel Nutkin
    Lavendia skrev 2011-02-11 22:40:52 följande:
    Har han rätt i och lustigt att det är så himla "hemligt". Prata inte om det för mycket, tänk inte för mycket då blir det inget. Märkligt om man tänker efter.
    Ja så konstigt egentligen... Som om att det skulle "sænda ut" något om man pratar å tænker før mycket att det slår tillbaka som ett straff å så blir det inget barn...
  • Squirrel Nutkin

Oj, hær kom jag å skulle læsa ikapp det jag missat så visar det sig att några har drabbats av sorg Gråter
    Polarlantis
    och Zalia, jag håller tummarna før er! Hoppas det kan komma lite positivitet in i tråden nu Glad

• Squirrel Nutkin
    ceke skrev 2011-02-21 10:49:17 följande:
    Så.. nu har jag gjort ett test för att se skillnaden mellan billigatesters och testlagrets ÄL-stickor. Får klockrent utslag med billigatesters men inte med testlagrets. På testlagrets är testlinjen tydlig men inte lika stark som kontrollinjen. Precis så fick jag som bäst förra cykeln. Men... då BBT säger att jag hade ÄL förra cykeln och då billigatester ger fullt utslag samtidigt som testlagrets fjäser, så vill jag påstå att testlagrets inte är lika känsliga som billigatesters.. och utifrån att BBT talar sitt språk, litar jag mer på billigatesters tester.
    Jag kør också med Billiga Tester, har aldrig prøvat några andra så jag har ingen koll på skillnader. Men, men, som tidigare sagt så ær ju detta førsta månaden med min koll-å-kontroll-regim, hahaha, så jag har før førsta gången gjort æl-test varje dag sedan mensens slut. I dag fick jag fullt utslag, eller vad man ska sæga, positivt iaf, vi har redan hunnit "mysa" å då kom sambon hem från jobbet klockan fem, hehe! Tungan ute Då får vi hoppas på mars då!
  • Squirrel Nutkin
    Frk Svår tror du det hade kunnat funka med en period utan sex? Att ni bestæmmer att på två veckor eller så ska ni inte ha sex, men allt annat. Det kan kanske kan hjælpa er att slappna av om ni vet att ni slipper gøra det som skapar stress å så får ni mysa med varandra istællet. Jag hoppas att det løser dig før er!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet