• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag verkar ha 24 dagars cykel och det är 24 dagar imorgon så Bim borde ju vara mig i hälarna med tant röd på topp!! :/  - den sat kärring... 
    Känner mig lite lätt illamående och uppblåst förmodligen för att jag ätit lite för mycket nötter eller för att mensen är antågande vilken sekund som helst. Ev lite värk i bakgrunden men det är inte mycket.  Behån känns lite extra full och trång, i övrigt så är allt ok.

Tänker inte köpa något test förens BIM passerat när nu det kan räknas vara förbi!!

Essalady - hade du 28 dagar eller?? Har för mig att du pratat om den 6:e.....

Irmelie - Kram...

Daniela01 - oooooooolidligt spännande!!  

Skrattande 

• Gris78

Pingla77 - :) Dokumentera låter som en strålande ide! Härligt att du orkar dokumentera, det är ju inte helt lätt att sätta ord på hur det känns... - Varför inte dokumentera redan nu?
    Lycka till med husletandet vännen! undrar varför man frågar om barn bara för att man vill köpa hus? Det ena borde ju inte infatta det andra eller?

:)  

• Gris78

Tunga bröst??? - måste fundera på hur det känns känner jag...

• Gris78

Daniela - trist men spännande var det helt klart! :) 

Irmelie-  jag hoppas med dig...

Själv fick jag en blödning imorse, jag tänkte mensen är här som klockverk 24 dagar på pricken. Har inte haft något mer sedan dess bara lite bruna flytningar... Undrar om man ska våga sig på att hoppas på en 28 dagar cykel denna gång? -  20, 24 och nu 28 dagar. Ingen mens värk att tala om heller lustigt nog. Har inte hänt mig förut!! :)

:)

Hur går det för er andra??

• Gris78
    Jojjo77 skrev 2010-11-02 17:44:17 följande:
    Ja, det är ju inte lätt med ens cykel inte. Ibland är den som en klocka och ibland spelar den en rejäla spratt.

Jag ska börja med ägglossningsstickor på söndag, så får vi se om min ÄL är som jag tror eller inte. Nu ska vi tuta och köra för fullt Första gången som vi nu satsar på att det ska ta sig, spännande och nervöst på samma gång.
    Ja för fan Jojjo55, ÄL-stickorna är toppen!
    Effektivt sexande är otroligt sexigt *fniss* Tempandet känns som lite överkurs för mig del. 

Läste en tråd för augusti det en av BM:arna säger att blödningar förekommer även när man är gravid....Strör ett litet litet hopp men det måste stanna där, lika bäst att vara inställd på att mensen kommer vilken dag som helst. 

Hur lång cykel har du?? har jag kortast eller??

• Gris78

Tror att jag har fått  mens jag med, eller åtminstone är den på väg....:( :)
    Nästan ingen mensvärk eller annan sedvanlig menssymtom. Vilket är trevligt!

Mellanis - jag har bestämt mig för att jag har 24 dagar som det var nu sist.
    Så säg att min mens började idag så antar att jag borde ha ÄL kring den 21/22:a???

• Gris78

Mellanis - jag menar nog att  ÄL borde vara runt den 13:e om vi ska titta på föregående tillfälle.  Testerna kommer att visa...

• Gris78

Hallå hallå,

Här är mensen i full gång....antar att jag får räkna dag 1 från den 3:e nov (kanske 4:e tom) tror jag då det verkligen kom igång..på dag 25 hihihih

Trist Essalady mfl med mens, vi har november framför oss. En bra månad för plus!! 

• Gris78
    emmafemma skrev 2010-11-11 19:41:20 följande:
    Hej alla nya!

Jag håller med dig, Saftochbulle! Den här tråden är suverän! Jag ska nog också ta och läsa den da capo. Nästa vecka är det dags för ÄL igen, så då blir det att tuta och köra hela veckanGlad 

Ikväll har vi varit och tittat på ett hus i en idyllisk by ett fåtal minuter utanför stan. Huset har potential och vi funderar på att titta på det en gång till, i dagsljus. Det har legat ute ett tag och behöver en del TLC. Det gör att vi har ett ganska bra förhandlingsläge. Eller, vi inbillar oss att vi har det. Spännande oavsett!

Ha en trevlig kväll på er!

Förresten, är det någon av er som har sett den nya serien "Pensionärsjävlar" som går på femman (tror jag)? Fy tusan vad jag garvade. Ett tips om ni vill ha er ett gott skratt! Mig roade det i alla fall.     
    Jag har kollat på pensionärsjävlar och ja det var/är skitkul!! - lite synd att det går lite sent en annan måste sova när det håller på. Undrar om det går på play???

Här borde det strax vara ÄL-dax men smetis är inte här ännu. Kanske ska testa imorgon för att kolla läget lite...

Saftis - .........................................1000 kramar till dig

Mellanis - kul är minigrisen är ok! :)  
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet