Hejsan,
Mellanis: Oj vad klantig din svåger va! Ett ex till mig fick för ett tag sen barn med sin fru, det bara råkade bli. Nu är han helt inne i att vara far, fine! På en fest för ett tag sen frågade han min sambo om inte vi skulle skaffa barn snart, det var ju det bästa som hänt honom. Jävla tur att han inte frågade mig, det var ca 1 månad efter aborten.
Håller helt med om att livet nu inte är så dåligt alls! Jag och min sambo har på ett sätt lite ångest över att skaffa barn då det finns saker vi inte kommer kunna göra tillsammans då. Några gånger i veckan åker vi iväg och klättrar och på sommaren kan vi tillbringa hela helger ute vid klippan och klättra. Det kommer inte att gå med spädbarn, vilket jag har insett, men jag kommer ju att sakna det! Sen tror jag livet med bebis blir bra också, på ett annat sätt.
Debatten om vad man får och inte får göra som gravid är rätt livlig. Själv försöker jag att inte dricka mellan ÄL och BIM, pga att jag läst mig till att celldelningen påverkas av alkohol och att man vet inte om barnen kan få "diffusa" skador av alkoholen. Men var och en får bedöma själv vad de tror på. Det jobbiga är att jag läst att även ägglossningen kan påverkas av alkohol, så jag försöker vara måttlig mellan mens och äl också. Har inte druckit ordentligt på snart ett år! Fast märkligt nog saknar jag det inte så mycket.
Min mamma rökte som en borstbindare när hon väntade mig och jag har ju påverkats av det. Kom ut otroligt liten, var förkyld jämt fram tills skolåldern, ovanligt mycket alltså. Har i grunden dåligt immunförsvar, som jag tror att jag jobbat upp med att träna mycket. Har fått allergi trots att ingen annan i släkten har det. Hade i princip inget luktsinne fram tills jag flyttade hemifrån, fast det berodde mer på att mamma rökte inomhus under hela uppväxten. Sen fick jag ett jättebra luktsinne, tyvärr
Så visst kan vi ha fått viss påverkan av vad våra mödrar gjort.
Millan