• Ansi30

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Solig  Mars Äpple
    ? -- Irmelie  ÄL  ?? (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    1 -- AnnJan ÄL14 feb (3:e gången gillt)
    3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb (4:e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb (försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8) 
    Millan75 BF 27 okt (försök nr 4)  
  • Ansi30

Millan75: Jag håller tummar och tår för att allt är ett stort OK! KRAM

• Ansi30

EGO: Börjar närma mig ägglossning enligt kalendern men jag blöder, väääldigt lite och brunt, fortfarande efter förra mensen. Jag brukar aldrig blöda mer än max 5 dagar och sen inget mer. Så jag undrar lite vad som hände den här vändan. Hade obskyrt ont i magen efter mensen också... fattar nada.
    Säger man att det är spottings när det kommer direkt efter mensen...eller är det bara en lång mens?

• Ansi30
    Jojjo77 skrev 2011-03-03 14:13:51 följande:
    Skulle vara färgade flytningar, vanliga flytningar är ju inget konstigt.
    En kompis till mig blev gravid med sitt andra barn en månad som hon VET att hon bara hade sex precis i slutet av sin mens... barnmorskan förklarade att det ibland händer att kvinnor får ägglossning i samband med mensens sista dagar.
    Kanske vi haft ngt sånt?
  • Ansi30

Millan:Bamsekram till dig!!!! Var hemma och ta hand om dig, inget att tveka över att det är det rätta! 

• Ansi30

Grattis Marre!!!

Här är det konfunderat. Idag har jag fått en brun flytning på ÄL plus 2-3... eeeh va??? Har aldrig haft ngt sånt här förut. Blödde konstigt länge (mest brunt) senaste mensomgången. Tur att jag har bokat in mig hos gyn i slutet av mars. Många frågor just nu. 

• Ansi30
    Kattflickan skrev 2011-03-08 18:11:36 följande:
    Grattis Marre! 

Frifantasi: Tycker också att du ska få ett vul, gör privat! Oron är ju olidlig! Men troligen är det inget att oroa sig över.

Var till gyn idag och han kunde bara se en förtjockad slemhinna, inte hinnsäcken, men kanske har jag blödit ut den redan? Tyckte inte jag fick några bra svar på mina frågor, det var inte min vanliga gyn. Men vi tog ett blodprov för hcg för att se att det sjunker. Han såg inga tecken på vul på att det skulle vara utomkvedes. Men det går inte alltid att se. Men om hcg avsevärt sjunkit så borde det vara bra. Får troligen svar på blodprovet imorgon.

Jag har haft rätt ont idag, men det känns precis som mensvärk, fast mycket starkare, hoppas det är normalt.

Ansi: Det är kanske en nidblödning? Eller en Äl-blödning!

Ceke: Du föredrog ÄL-testerna från billiga tester framför testlagret, minns inte varför? Det börjar bli dax för mig att beställa nya snart och jag har använt testlagrets och är hyfsat nöjd, men vissa månader har jag inte fått ett superstarkt streck? Men förra gången hade jag uppenbarligen ÄL ändå. 

Irmelie: Märkligt om inte tempkurvan, äl-testerna och symptomen stämmer ihop??? Har ingen vettig förklaring.

Millan

Ja jag googlade lite på ÄL-blödning och det verkar kunna vara det som kom idag. Nu har det slutat. Vi hade sex i söndags så jag tror det är bäst att vi får till det i kväll också

• Ansi30

Ceke: Har du spottings när som i cykeln? Den här "blödningen" mer brun flytning kom på ägglossning plus 2 eller 3. Då kanske det också var en spotting och inget annat? Har haft den här typen av blödning förut men då bara några dagar innan mens och då har det fortsatt så fram till mens. Den här var som sagt bara en dag.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet