Vi över 30 som längtar efter första barnet
För min del är det nog sushin som kommer att avslöja mig. Men det finns ju gravid-sushi
Tills jag har plus på en sticka passar jag i alla fall på att äta så mycket sushi jag kan...som lunchen idag tex
För min del är det nog sushin som kommer att avslöja mig. Men det finns ju gravid-sushi
Tills jag har plus på en sticka passar jag i alla fall på att äta så mycket sushi jag kan...som lunchen idag tex
Det ser ut som om jag har jättelång lutealfas när jag är med på listan med BIM den 17e och ÄL 27/1
Fast jag vet inte när jag hade ÄL men idag är tempen förhöjd och jag känner mig inte febrig så jag misstänker att ÄL var 2-3 februari. Svårt när man fick feber samtidigt som ÄL ju....men vi körde på varannan dag i två veckor nästan. Känner sig lite sliten nu, haha. Igår hade jag egentligen inte ork men vi gjorde ett försök. Sambon fick dock koncentrationen förstörd av katten som började väsnas
så vi fick ge upp, Stockholmsveckan avslutades med att flaskan inte gick att öppna (eller vilken liknelse som nu är lämpligast, haha) I vårat fall är ju Stockholmsveckan 2 veckor lång så det är inte utan att man känner sig lite schleten nu...
Just det, tryckte på "Posta inlägget" lite för tidigt...
Idag var jag och tog blodprov på dag 21. Jag som är livrädd för sprutor har ingen lätt match framför mig men som jag sa, förhoppningsvis kommer detta leda till att jag får ännu mer ont (tänkte på en framtida förlossning) så det är väl bara att vänja sig. Jag har väldigt svårt för det här med smärta... Hur som helst, först hittade de inget kärl att sticka i, sedan hittade de ett men hon som skulle hitta tappade bort det när hon kände med handskar sedan. Ja, det kändes ju väldigt tryggt detta, flämtade jag fram i min avslappningsandning. Så sjuksköterskan med (förhoppningsvis) mer erfarenhet fick sticka. Då kom det inget blod så de fick sticka i andra armen långt ut på sidan där det gör ännu mer ont...men blod kom det tack och lov för jag tänkte fan inte gå därifrån utan att de dragit blod från mig. Orka vänta en månad till nästa "dag 21" liksom...
Och till alla som plussat sedan jag var inne sist: Jättegrattis!!!
Och ni som kämpar med vikten, här har ni en till! Innan jul hade jag ca 4 kilo kvar till målvikt. Nu har jag 6-7 kilo kvar
Kommit in i en riktigt dålig fas med snabbmat och godis och sambon försöker vara snäll när han kommer hem med chokladkakor (min stora last) men det hjälper ju liksom inte. Försökt hålla vikten nere med Nutrilett osv men det håller ju inte i längden. Kört VV innan men nu funderar jag på en kur med South Beach igen. Det har funkat tidigare, gick ner 5-6 kilo med SB innan jag började på VV.... Jag har nog testat allt utom LCHF snart ![]()
Sambon har precis varit och lämnat sitt prov och just nu har vi en diskussion via sms om hur mycket han fyllde röret!
Vad gör man inte för att förgylla en tråkig måndag?