Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Sanna77: Pepp! Jag kommer att joina dig i januari när jag vet vilket datum mensen kommer...

Ceke: Vad skönt att du fick ett bra bemötande på gyn.

Mallanis: Jag håller med Irmelie att det var ruskigt okänsligt av dina kollegor.
     Alltså...fattar inte folk att sånt kan vara känsligt? På mitt jobb finns en tjej som försökt bli gravid i tio år och som nu just har adopterat. På det viset har mina kollegor fattat att det inte alls är självklart att det går att bli gravid bara för att man försöker och hon har nog fått ta alla smällarna och sagt ifrån, så folk är väldigt försiktiga med sådana kommentarer på mitt jobb (vilket är bra för mig...)

Trist för er som fått mens, men vi får helt enkelt komma igen i nästa runda. Själv går jag bara och väntar på min och vill ju ha den... tänk så konstigt.

Glans över vita skogar...

• Saftmedbulle

Mallanis: Klart som 17 att det är lämpligt! Vi behöver lite positiva nyheter här och vi är jätteglada för din skull att det går bra. Fortsätter att hålla tummarna för dig och din kulting.

Irmelie: Min man vet att jag är här och ventilerar och han tycker att det är bra (ingen mer än han och jag som vet om bebisverkstaden), för det avlastar ju honom lite... Får en del gliringar om att jag kollar "familjen", men det är med glimten i ögat. Är jätteglad att den här tråden finns och tycker oxå att det är häftigt att man kan ha kontakt på det här sättet...

Hmm, vågar nog inte gissa vem som blir nästa plussare, men helt ärligt, bara det blir plus snart så spelar det inte så stor roll...

• Saftmedbulle

Hej tjejer!
    När jag var hos barnmorskan i oktober frågade jag faktiskt vad som gällde beträffande värktabletter och graviditet (har ofta djurisk mensvärk och hade även mycket molvärk under graviditeten)...
    Hon sa: Ipren    - no, no (pga av det där ämnet ni nämnde), men alvedon eller panodil kan man ta.

• Saftmedbulle
    mallanis skrev 2010-12-09 08:53:09 följande:
    äsh det var ju Millan som skulle sexa på!!!! jag hade haft sex som idag också! brukar du ha äl- utslag i två dagar eller bara en?

Bullen- sexa på du också ;) konstigt råd från BM tycker jag kan det verkligen spela roll innan man är gravid?
    Fast jag VAR gravid. Skrev fel, menade november, inte oktober.
    Självklart sexar vi på även om det är med skydd nu ett tag...
  • Saftmedbulle

Lillamillan: Tråkigt att det blev så komplicerat för dig... Jag skulle nog överväga att gå privat, även om...ja, det är ju dyrt. Visste inte att det var SÅ långa väntetider på IVF. Håller tummarna i alla fall att det ska gå bra. Håller med mallanis - stanna kvar om du orkar och vill, förstår om det kan vara jobbigt, men kanske just därför, för att kunna ventilera det hela. Kramar om!

Ernlia03: Oj! Jag funderade på om du skulle komma hem snart och hoppades att du skulle få ha haft en uppbygglig, skön resa... Vilken pärs du gått igenom! Styrkekramar i massor till dig!

FruKM: Hmm, hjälper vin mot svärmor ?  ;) fast... min svärmor är jättegullig så det behövs inget vin i mitt fall.

Alltså! Nu måste det väl ändå vara dags för ett plus? Eller?

• Saftmedbulle

Inna/Uppsara: Wow! Äntligen plus! Gravidstimmet är ett faktum! Hemskt mycket grattis till er båda!

Lillamillan: Tråkigt att du lämnar oss, men vill önska dig jättemycket lycka till. Det behöver inte vara kört bara för att barnet inte kommer till på naturlig väg (pepp!).

Essalady: Känner absolut igen de där tankarna om att "jag nog inte kan bli gravid". Tror att alla som försöker hamnar i det spåret ibland... ÄL? På honom bara!

Millan75: Överflödig behöver väl tråden inte bli bara för att vi blir gravida? Jag menar, det finns ju både gravida och ogravida i den här tråden... Tyckte själv det var skönt att vara kvar i den här tråden när jag var gravid i okt/nov, speciellt eftersom man ju faktiskt inte är helt säker på om det går vägen. Och ja..gravidtrådar finns ju oxå...

Pinglan: Håller alla tummar jag har för dig!

• Saftmedbulle

Rosavit: Hmm, förstår att det kan bli så... bebisverkstad är ju inte alltid så jätteromantiskt  ;)
    Vilken vecka är du i nu? Funkar det bra?

• Saftmedbulle

Vad gäller stickorna... jag testade CB:s med den glada gubben. Tyckte de var bra och behövde inte fundera på streckens vara eller inte vara.

Hör oxå till de som kanske tar det lite lugnare än vad jag skulle gjort om det inte var bebisverkstad. Jag tycker inte det är så stor grej att avstå t ex alkohol eller bubbelbad (bastu tror jag är ok), så jag är hellre på den "säkra" sidan.

Pingla77: förstår hur du har det... på mitt jobb är det likadant, men jag försöker fokusera på positiva saker så gott det går (ibland går det inte alls). Hoppas det blir bättre för dig snart!

aliceolivia: Pepp!

EGO: Själv väntar jag på mensen som nog kommer vilken dag som helst (men till skillnad från er andra vill jag ju ha min...)
    Vi var och åt med ett annat par igår kväll och då sa killen: "Ska ni skaffa barn?", bara så där. Blev lite irriterad faktiskt och sa att barn SKAFFAR man inte. Sen fick jag lite dåligt samvete, för jag vet att de själva försöker, men vi har inte sagt något till dem (fast det väljer man väl själv om man vill göra, eller?)

• Saftmedbulle

Gris78: Jag svär inte så mycket, tycker det "låter" illa...

Ernlia03: Helt ok att du skriver av dig. Inte konstigt alls att du känner som du gör.. Är själv lite deppig idag, går upp och ner... väntar på tant röd, men hon verkar inte dyka upp...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet