Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

MD77-  Såg det här : 
    Din blodvolym ökar 40% -50% under graviditeten. Som ett resultat kan du börja märka dina ådror mer, särskilt i magen, bröst och ben.

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-11-01 12:42:30 följande:
    Det går framåt för mig!

Jag blöder lite smått (ingen störtflod) och avvaktar till nästa tisdag då jag har återbesök för att se om allt kommit ut.
    Om inte blir det skrapning direkt på plats, så jag måste fasta 6 timmar innan. Ska dit vid klockan 13, så jag får alltså äta senast klockan sju, ingen lunch alltså! Inte dricka heller. Hoppas såklart jag slipper skrapningen helt och att allt kommit ut, graviditeten stannade ju upp i början av vecka 6 så den var inte särkilt stor, vilket är bra. 

Har beställt tester från billiga tester som kom idag med posten. Så efter jag varit på återbesök och de sagt åt mig att vi kan köra igen så ska jag kolla hur hcg-nivån ligger så jag vet att den är på väg ner. Om jag blir gravid innan mens (inte troligt men läst om en del som blivit det) så kan det vara bra att se att hcg gått upp, eftersom man plussar ett tag efter mf. Om man inte får tillbaka mensen på ett tag och testar igen och nivån är starkare än när man börjar vet man att man är gravid, om den minskat lite så är mensen lite seg bara. Kan vara skönt att ha lite koll.

Har även köpt äl-tester som jag ska börja använda.
    Blir inget vänta och se denna gång, nu maxas det!!  Skrattande 
    Hoppas att du slapp skrapningen, jag har inte så där jättebra erfarenheter av cytotecen. Jag blödde ju rejältt men fick ändå skrapas. Om jag får något mer ma så ska jag be om att skrapas direkt!  Men det är ju jobbigt att först gå och blöda och sen ändå skrapas! 
    Du verkar ändå vara vid gott mod, du är en kämpe! Men kom ihåg att det är ok att vara ledsen förbannad och att den känslan kan sitta kvar länge!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-11-01 15:24:24 följande:
    Irmelie: Vi håller tummarna för dig att det kommer att funka som det ska och att du snart sitter med plus igen.

Gris78: Här är det bra. Lite illamående lite nu och då bara och brösten ömmar en del (men wow, som de ser ut... både jag och maken gillar det ;) Inskrivning hos BM på torsdag, sen åker vi bort torsd-sönd, så då blir det väl en hel massa att läsa ifatt här, misstänker jag (men kul!). Vi ska hälsa på mina föräldrar... Gud, vad jobbigt det kommer att bli att hålla tyst (fast vi ska inte berätta förrän till jul)!

FruKM: Tråkigt att höra om din famij. Hoppas det blir bättre snart... (styrkekram!)

Mallanis: Syns det något på dig? Har läst i andra trådar med BF juni att de börjat få magar, men på mig syns knappt något alls...

Rosavit: Wiii! Grattis! Hur skoj som helst!
    hmmm om det syns... min man tycker det ;) och då pratar vi inte om brösten längre. ;)  Men det beror nog mest på att jag inte äter särkilt nyttigt just nu....  vill inte stå och laga mat och äter det jag "känner för" och i vanliga fall äter jag nyttigt.... som sagt nu slinker det mesta ner.....  livmodern ska väll vara som en grape ungefär i storlek men jag är trögare i magen så det är nog tarmarna som gör att det syns.... för den lilla bula är högre upp ;)
    Hur är det med dig då? Jag måste fråga jag är så trött och illammående och känner mig som en slacker på jobbet *skäms* , hur går det med dig orkar du jobba ordenligt?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-11-01 15:44:34 följande:
    Mallanis:
    Känner igen det där... är också sanslöst trött. Än så länge har jobbet inte blivit lidande. Är lärare, så den här veckan har jag faktiskt höstlov (även om jag har 75 uppsatser att rätta, men de kan jag ta lite nu och då och ja...sovmorgon blir det ju den här veckan-inte helt fel).
    Ja, visst kan det vara svårt att tänka på vad man äter...funkar lite olika för mig. Har dock märkt att vatten med citon hjälper mot illamåendet, så det intar jag varje dag.
    vatten med citron- ska ta ett glas på en gång!  Jag är illamående när jag inte äter och jag mår illa när jag äter.... skulle nog kunna sova 20 av 24 timmar... MEN jag gnäller inte ;) är så glad att jag har lite gravidsymptom ...=)

åhh det lät skönt med sovmornar =) har du fått någon mage än då? Här blir det inga magbilder förrens efter nästa vul!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-11-01 15:53:50 följande:
    Mallanis: Nä, det är just det... det syns inget. Är väl egentligen ganska praktiskt, så att det inte dyker upp frågor, men ja,,, man undrar ju. Ska på inskrivning på tordag, förhoppningsvis blir man lite klokare då :)
    Har du redan gjort VUL? Trodde inte man gjorde det förrän v. 18... men jag är helt grön på det här området. Fick du be om VUL själv eller var det BM som fixade?
    Citronvattnet var bra! och nu får jag i mig lite mer vatten också det skadar ju aldrig! Jo jag har gjort vul (vaginalt ultraljud) med anledning av att jag haft ma och mf tidigare... ska på nästa vul på fredag. BM brukar inte fixa vul utan det får man prata med gyn direkt för att få (eller tjata sig till)  Har du tänkt göra kub och nupp test? Då gör man även ett vul ;)  Sorry läste tokigt om att din mage inte syntes ;) den kommer nog tids nog ;) den kommer ju oftare tidigare om man fått barn förut så det kanske är dem man läser om i trådarna, sen beror det nog mycket på hur man ser ut innan man blev gravid också ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Daniela01 skrev 2010-11-01 16:20:04 följande:
    köpte 2st clarblue (vanliga) tester. Det visar negativt, men fortfarande ingen mens.. så hoppet finns kvar :) Ska testa nästa test imorgon på morgonen, förhoppningsvis så får jag mitt Plus då Glad
    åhh va spännande Daniela!!!!  Jag är inget superfan av CB ;) det var just med cb jag inte plussade förrän BIM+10 =/  Kul kul att kika in här i morgon du uppdaterar väll i morgon bitti ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-11-01 16:39:55 följande:
    Känner igen det där med jobbet, först var allt så spännande och nytt att jag knappt kunde koncentrera mig på något annat, sen var jag så trött så trött, sen orolig och ledsen, och nu mest tom efter MA och cytotec (blöder fortfarande). Och jag kan inte ens berätta vad det var (tänkte att det kunde vara bra att berätta för nya kollegan varför jag plötsligt var så sjukt trött). Nu verkar det bara som om jag var lat och festade hela nätterna.. Skrattande 
    japp Irmelie, skit är vad det är! Fattade dig fel det ivar ju nte idag du skulle kolla om allt var ute?  Förlåt att jag läste så slarvigt Skäms 
    Jobbar du denna vecka? Vid mitt första ma var jag sjukskriven första veckan (reser mycket i jobbet och så mycket som jag blödde...funkade inte) veckan efter var jag mentalt helt slut samt förlorat så mycket blod att jag hade lågt HB och var svimfärdig om jag ansträngde mig! Då behövde jag sjukskrivning från läkaren och berättade för min chef över mail... Min chef svarade över mail och hoppades att jag snart skulle krya på mig och att mín sambo (jag har varit gift i över 3 år men det har han tydligen missat) skulle ta hand om mig. Ville helst inte berätta för chefen men ville ju bli sjukskriven den veckan.
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Daniela- Skit också jag som hoppades att det var din tur nu! =(

Irmelie- Va bra att det verkar komma ut nu!

Essalady- Verkar drygt på jobbet =( men din molverk verkar ju lovande!

Grisen- Bra med kort cykel då hinner du med fler chanser än de med lång cykel och slipper vänta så länge på BIM ;)

jojjo och gris - hahha jag tyckte också att tempandet verkade skit jobbigt och krångligt men nu är jag ju ett fan av tempmetoden =) 

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Men oj så spännande! Massa som har olika symptom, frågan är nog inte OM någon plussar utan HUR många SÅ KUL!!!

Sanna och Irmelie- Intressant att höra att det finns dom som saknar pillren. Jag var ett gråtande instabilt vrak av p-pillren. De sista åren har jag prövat olika spiraler vill ha så lite hormoner som möjligt!

Emmafemma- Helt ok att tänka så där ;) man blir ju så klart glad men man vill ju vara där också. Snart är du det ;) för var månad man inte blir gravid ju närmare är man för att man statisktiskt sätt närmar sig sin graviditet ;)

MD77- Jösses så spännande du kanske har två juh!!!!  ;)

Bullen- Kul med stickandet, gosh är du redan klar med första tröjan!! Lycka till i morgon och ha så bra i skåne!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Det kanske kan vara kul att se även hur länge plussarna har kämpat innan pluss? Lägger till mitt och hoppas fler fyller på ;) Men saknar gris 78 på listan, funderar du fortfarande på hur lång cykel du har?

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
    BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011
    Rosavit:  BF juli

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet