Inlägg från: Finlandssvenska |Visa alla inlägg
  • Finlandssvenska

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan håller alla tummar här också för er. Och fredagen den 13 brukar vara min tur dag så hoppas det är samma för er.

Likaså grattis till alla andra som plussat.

• Finlandssvenska

Grattis till tjejen Saftis och håller tummarna för det andra, det kommer att gå bra vad det än är för du är en fajter...

Sen Millan ett stort grattis till dig med, det är er tur nu...

• Finlandssvenska

Har varit på glukosbelastnings testet idag , och fy fan för den sliskiga drycken man ska dricka... Nåja det är gjort men nu undrar jag om nån annan varit på det och om ni vet vad värdet ska ligga på efter 2 timmar? Här påstod dom att gränsen  är 8,9 och att under det är bra värden....? Jag hade 8,6 efter 2 timmar...

• Finlandssvenska
    Irmeline skrev 2012-10-05 14:35:28 följande:
    Hej tjejer, var ett tag sen jag skrev nåt men kollar in då och då och följer er genom hopp och förtvivlan. Är glädjande att flera blivit gravida och det verkar klara sig, och till er som kämpar med Ivf:erna så håller jag några extra tummar. Ni är starka, ni kämpar, men jag förstår samtidigt att det känns jobbigt när folk säger det på det viset. Jag har ju förlorat båda mina föräldrar i cancer, och när det hände får man kommentarer som :det skulle jag aldrig klara, vad stark du är... Så vad ska man göra, lägga sig ned och dö??!! Man klarar det man måste, man har inget val. men det betyder inte att man är mindre beundransvärd för det.
    Tänker på er tjejer i tråden och hoppas det bästa för er! Tur att ni har varandra, Den här tråden var en stor tröst och stort stöd för mig när det var tungt. Ta hand om er.
    Kramar från Irmelie

Håller helt med, förlorade min mamma för 11,5 år sen till cancer och det var många som kommenterade att vad stark du... Men vad ska man annars göra än gå vidare då? Det är ju inte så att man sörjer mindre bara för att man inte totalt bryter ihop.... Du har ju inget val....
  • Finlandssvenska
    Saftmedbulle skrev 2012-10-16 13:11:09 följande:
    Känner oxå igen det där... alla säger till mig att jag är stark som gått igenom tre missfall och sen allt strul i somras med prematurfödsel och min sjukdom...men...precis som ni säger...har man något val? Knappast.
    KRAM!

Hur är det med dig nu saftis?
  • Finlandssvenska
    Saftmedbulle skrev 2012-10-16 13:31:39 följande:
    Det går bättre och bättre, men är fortfarande inte bra. Tre läkarbesök den här veckan, men då är ett för dotterns räkning. Hon är helt genomfrisk... lite liten...men frisk.
    Jag genomgår fortfarande en massa prover, men försöker att leva här och nu och njuta av lilla M...den tiden kommer ju inte tillbaka.
    Vi var i Skåne förra veckan och hälsade på mina föräldrar, som fick se sitt lilla barnbarn för första gången. Min pappa är heeelt förälskad, hi, hi.
    Bra med dig?

Är sjukskriven men mera för att jag själv begärde det än nåt annat, orkar inte riktigt med alla långa resor mera + en skitstövel till chef så man vill inte ens försöka desto mera...

Mår annars ganska ok, orken tryter lite och har ont i fogarna men gick ju in i vecka 34 i helgen så det närmar sig med stormsteg... Går ändå in i mammaledighet om drygt 1,5 veckor för i finland går man på mammaledigt 5 veckor före BF...

Mår inte illa mera men är fortfarande under startvikten trots en stor mage...

• Finlandssvenska
    Saftmedbulle skrev 2012-10-17 17:04:27 följande:
    Hur då under startvikten?

Jag väger mindre än jag gjorde när jag blev gravid... Var till BM idag och hade gått ner ett halvt kg på dom senaste 2 veckorna igen...Men babyn följer tillväxtkurvan och alla mina värden är bra så det är ingen fara, hade vikt att ta av redan före så det skadar inte att jag går ner, så länge babyn får det den behöver... 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet