Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gris 78- Ja har du en cykel på 24 (kort - grattis ;) ) och räknar med ÄL  ungefär 14 dagar tidigare så hamnar du på 13-14 nov (på en helg så praktiskt ;) ) fast jag säger det igen sexa inte för sent ;) hhahha

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Skriver igen då jag är inne och pillar igen i listan ;) Ni som är gravida skriv gärna in hur länge ni försökt innan ni fick plus!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)
    27- Gris78¨ÄL 13-14 nov (försök nr 2? )
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
    BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF juli

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Gris78- Men va dumt nu lade jag till dig i listan MEN du hade väll inte fått mens ens.... Förlåt va jag strular =( du ska ju längst ner på listan ;) förhoppningsvis!

Näpp nu går jag och lägger mig innan jag snurrar till något mer ....

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Nu blev det en gammal lista men jag lägger till dig på den nya Jojjo! Ha det så gott i värmen!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM- Vi som längtar efter första barnet 

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25-- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27- Gris78¨ÄL 13-14 nov (försök nr 2? )
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
    BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF juli

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Trist med minus!

Irmelie- så tidigt så försörjer sig ägget själv! Så tänk inte på det! Det är celldelningen som är så himla komplext min läkare har sagt att det är smått fantastiskt att det kan bli barn över huvudtaget och att det är konstigt att det inte går mer fel! Irmelie, du kunde inte gjort någon skillnad gumman!!! Jag smuttade föresten också lite vin dagen innan pluss ;)

JAG ÄR AAAARG!!!! Skulle varit på vul 10.45 när jag skulle åka så hittade jag inte bilnyckeln det visade sig att den fanns i mannens jobb jacka PÅ JOBBET!!! Tack och lov fick jag ny tid i eftermiddag tur för min man......morrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ifyouweremine skrev 2010-11-05 12:02:25 följande:
    Och DÄR kom Tant Röd ja! Vad säger ni, ska jag börja ny karriär som nya Saida?? Nåja, det var skönt ändå att mensen kom så snabbt, så jag inte behöver fundera. Det var kanske meningen att jag skulle få dricka vin i helgen.

För övrigt kan vi konstatera att om bim var idag (och om jag har det normala 14 dagars lutealfas) så var det nog så att ägglossningen var samma dag som blödningen eller kanske dagen före.. alltså dagen INNAN ägglossningsstickan visade positivt!! Två dagar innan ägglossningen sker enligt stickan. Så tänk på det allihop, att man inte blint ska tro på stickorna.. Stickorna är ju bra så man vet om det har hänt liksom, men nog bäst att ha mycket sex dagarna före man väntar sig ÄL också..
    skit också jagf som tyckte det verkade så lovande juh!!
    Absolut kan det vara så med äl !!! Med åldern kan stickorna visa för sent.... så SEXA i tid!!! Tror det får bli mitt mantra!!! Må vi sexa i tid =)

Ska snart iväg på vul går allt bra så syns vi inte på FL förrän i morgon!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej girls!  =) Nu blir det ett ego inlägg!

Var ju på vul igår och efter det blev det FEST!!! 
    Hade en underbar läkare denna gång! Vilken skillnad det kan vara!  Hon tog sig tid och vi hade en trevlig stund, hhahha. Som ni märker är det inget ledset inlägg från mig utan det såg bra ut!!!!!!!!  Hon höll bara på att skrämma ihjäl oss då det tog låååång stund (mannen och jag hann titta på varandra flera gånger ) innan hon sa något ..... men det berodde på att hon inte fick någon bra bild. Klimpen gömde sig men sen fick vi se ett foster med tickande hjärta innan det gömde sig igen men sen fick vi se den igen denna gång med huvudet ned och benen upp.... Åh vilken lycka!  Har dock bara en skitbild från besöket men gör inte så mycket.... Nu får vi bara hoppas att den fortsätter hänga med  och allra helst till juni... =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Japp vi firar! Mannen med en fin whiskey och jag ett stort glas mjölk!  hhhahhaha

Japp alkoholdiskussionen är intressant, jag drog också ner på min alkoholkonsumption inför graviditeten. Tänkte att det inte kunde skada? Men det jag läst och fått information om när man är ny plussad så vet man inte exakt När det kan vara skadligt för embryot med alkohol. Och det är därför att man rekomenderar att så fort man vet att man är gravid så ska man sluta med alkohol. Men enligt min läkare (överläkare på gyn) så finns det inga belägg alls för att alkohol påverkar i början på en graviditet. Ägget fäster i slemhinnan och gottar in sig och celldelningen inleds, först efter ett tag (kommer inte ihåg hur länge...) så börjar  mamman och embryot att dela blod och innan dess finns ingen koppling som kan överföra alkohol... Det är så himla komplext med celldelningen....och inte helt ovanligt att det går fel om man ska vara ärlig... men nu ska vi inte prata om sådana tråkigheter!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Sorry för långt ego inlägg ;)  men tack för snälla kommentarer!
    Hoppas ni snart är där själva, det var härligt men men ett par kritiska veckor kvar...

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet