Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Byt ut ordet hund mot "starta företag" så har ni min situation Jag känner dock att jag inte riktigt kan vänta med varken det ena eller det andra så jag kör igång på båda två. Hoppas att det löser sig Jag tänker som så att om jag väntar med att skaffa barn tills företaget börjar gå runt så kanske jag missar barn i mitt liv. Jag blir ju inte yngre direkt. Och väntar jag med att starta företag tills jag skaffat barn så kommer både min ekonomi och karriär att falla sönder antagligen. Så jag hoppas att jag klarar av båda två. Med lite "tur" så kommer barnet först när företaget börjar gå runt...samtidigt vill jag ju bli gravid NU, helst igår...så jag känner mig lite kluven där.

Om någon har koll på hur listan fungerar så kan denne "gärna" få flytta ner mig till BIM 10 mars med ÄL 23 februari. Idag fick jag bekräftat att det inte funkade denna dagen heller, men samtidigt så fick jag även bekräftat att jag hade ÄL tidigare än jag trott och nu kanske jag börjar lära mig att tyda FF-kurvan...

• Frk Svår

Ja, jag tänker som så att det finns ju massvis av män som kombinerar nystartat företag med bebis så varför inte tvärtom, en kvinna som gör detsamma alltså? Jag har en sambo som mer än gärna är pappaledig, jag har en blivande partner som igår kläckte kommentaren "Och om du blir gravid får vi se till att höja upp din lön så du får en bra FP" och jag bor på gångavstånd från där kontoret är tänkt att ligga. Jag kommer också ha möjlighet att jobba hemifrån. Detta kommer att bli alldeles lysande, det är jag helt övertygad om!

• Frk Svår
    frifantasi skrev 2011-02-11 10:12:55 följande:
    Okej, jag får ju ta bort mig från BIM-listan, så då kan jag lika bra lägga till mig i BF-listan när jag är igång... Även om mycket kan hända än, men försöker vara positivv!

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    MariaF79: BF 16 okt, försök nr 5
    Grattis återigen! Och om du lyckas träffa in BF så kommer ditt barn att dela födelsedag med en mycket bra och fin människa (jag pratar om mig själv alltså )
  • Frk Svår

Jag tror som ni, att det kan vara enklare att kombinera småbarn och arbete om man är egenföretagare. Man har ingen som gnäller över dagisinlämningstider som måste passas osv. Det gäller bara att ha ett bra nätverk som kan ställa upp och hjälpa till. Det var btw folkpartisten Birgitta Ohlsson (me like henne big time) som sa det där om att hon inte var gift med en stenåldersman. Jag är inte sambo med en man som kommer "att vara barnvakt" för sina barn. Han har redan talat om att han tänker vara hemma halva tiden och som det ser ut nu så kommer nog han att få vara hemma mer än halva tiden

• Frk Svår

Jag är sådan som klättrar på väggarna av att gå hemma och kommer nog inte ta ut mycket FP direkt...både på gott och ont. Men det är så jag känner nu, det kan ju faktiskt ändra sig. Men som jag känner nu så skulle jag kunna tänka mig att vara hemma 100% 2-3 månader och sedan börja jobba 1-2 dagar i veckan så får sambon vara hemma lite och sedan får la han vara hemma 2-3 månader 100% Han jobbar dessutom oregelbundna tider och svärmor jobbar natt, svägerskan ska ha bebis i augusti, mor min jobbar deltid osv. Det finns alltid någon som kan hämta på dagis, tänker jag Men förhoppningen är att inte behöva ha barnet på dagis innan 1,5 års ålder iaf.

Jag verkar ju ha gott om tid på mig att planera Men OJ vad efterlängtade våra barn kommer att bli! De kommer att ha världens bästa föräldrar som verkligen har längtat efter dem!!

• Frk Svår

Med "våra" menar jag vi i tråden alltså

• Frk Svår
    Kaprifolen skrev 2011-02-12 13:41:03 följande:
    Nu ska jag iväg och uppleva melodifestivalen live....sämsta startfältet ever sägs det
    Kan det bli sämre än förra veckan?
  • Frk Svår

MariaF79: Neej, vad tråkigt Tröstkram till dig från mig

• Frk Svår

Jag vet inte om det var ett smart drag att börja följa Ebba von Sydows blogg igen, är grymt avis på hennes fina mage...

Annars känner jag väl att det inte händer så mycket. Väntar på besked från utredningen samt att mensen ska vara över så Stockholmsveckorna kan börja igen....

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet