Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ceke: Jag vill inte höja dina förhoppningar för mycket, men ja, hållet känns längre ner än vanligt och jag var helt klart förstoppad. Var grymt irriterad över det då min mage såg jätteuppsvälld ut på min systers bröllop. Det syns på alla bilder. Det var 2 dagar före bim. Hoppas, hoppas att det är nåt pyre i din mage!

Essalady: Jag har blivit pikad både för att jag inte har skaffat barn redan och för att jag tänker skaffa barn nu, i den här åldern (min högsta chef). "Modigt av dig att våga skaffa barn i din ålder, man har ju inte samma ork som när man är yngre". Så sa hon förra gången jag var gravid! Man blir ju otroligt less!

6 kg! Nu fick jag förlossningsskräck!

Jag kommer inte göra nåt uppehåll i bebisverkstaden för att barnet kan födas i slutet av året. Vi började försöka med att få en vårbebis och som ni vet gick ju inte det så bra, så nu bryr jag mig inte om när barnet kommer, bara det kommer och är tillräckligt friskt! 

Millan

• Kattflickan

Ceke: Vi har ett tak (en utbyggnad) mer relativt liten lutning. VI har skottat det j*vla taket två gånger i år. Tror att det är därför min rygg är så knäckt. Det är jättejobbigt så jag förstår om du är trött!  Fördelen med enplansvilla är att det inte är så långt ner om man ramlar Hoppas du snart får svar på hur det ligger till, det är några dagar kvar till BIM va?

Har lite ångest inför en hel jobbvecka nästa vecka. Jag har ju jobbet en hel del i mellandagar och hela förra veckan, utom torsdagen men ingen hel vecka på ett tag.

Det här med att planera när bebisen ska komma kan ju gå rätt fel. En kompis skulle få sitt barn i slutet av januari. Nu gick det lite fel och de fick göra kejsarsnitt strax före nyår... så mycket för den planeringen!

Jojjo: Jag tränade på friskis förr, men nu har jag kort på gymmet intill jobbet och klippkort på klättergymmet. Funderar på att avveckla gymkortet och försöka jogga istället. Fram till förra vintern har det funkat bra, men både förra och den här vintern är det ju så mycket snö så det är svårt att jogga trots vinterjoggingskor! Idag åkte jag skidor igen, men nu pajade även andra staven, som tur var hade vi med oss silvertejp!

Millan

• Kattflickan

Kekke: Du ska vara tacksam tycker jag när Ceke har skottat taket! Jag tycker grinigheten kan kompenseras med det jobbet!

Jag ska nu gå ner i källaren och fortsätta packa upp saker för att ligga på plus här hemma!

Millan

• Kattflickan

Essalady: Om det är de utökade versionerna av LOTR så kommer ni att få hålla på hela natten!  Jag ska nog också snart se om dem! Lycka till på ÄL! 

Ok Kekke, du får lite upprättelse för att du hjälpte till med taket  

Jag är rätt trött på att packa upp grejer i källaren. Ett tips till er som inte bor i hus men funderar på det. 1. Gör renoveringar koncentrerat, packa inte ner mängder av saker, ställ in dem i ett rum i källaren så att man inte ens kommer in där, för att sedan, ett år senare när man är klar med renoveringen packa upp grejerna. 2. Köp inte ett hus till bra pris som är fullt av grejer, om ni ändå gör detta, ta en vecka och rensa ut bland alla saker, gör det inte succesivt i 2 års tid! Jag åkte ett tag en gång i veckan till återvinningscentralen, gubbarna där började hälsa på mig!

Millan- som ska gå ner igen!  

• Kattflickan

Polarlantis: Ibland känns allt hopplöst, försök att sova ordentligt i natt så känns det nog bättre imorgon.  Konstigt att du går upp i vikt av att sluta med p-piller, för mig var det tvärtom. Det kanske är omställningen i kroppen efter hormonerna som får dig att känna dig lite deppig? Eller så är det ägglossningen. Visst är det jobbigt när andra bara blir gravida, hur enkelt som helst. Men tänkt på att du inte försökt så länge, det kommer troligen gå bra för dig! 

Millan

• Kattflickan

Gris: Den är väl din man som ska öka (in) satsen

Ceke: Synd att det blev negativt, har du lika mycket spottings som vanligt?

Polarlantis: Man ska inte låta grav-testen ligga för länge, då kan de visa falskt, men om du först såg ett svagt streck så kan det tyda på att nåt är på G. Är du säker på när du hade ägglossningen? Skulle den inte kunnat vara senare än du trodde?

Jag känner mig lite mer relaxad den här månaden. Kände mig så säker förra månaden att jag var gravid att nu har lixom luften gått ur mig, orkar inte gå och hoppas att det blev nåt. Vi gjorde ett bra försök och nu försöker jag tänka på annat så får jag testa på BIM om inte tanten hinner komma. Går det inte den här månaden så får vi väl göra ett lika bra försök nästa månad då! 

Hur gör ni andra, har ni dragit ner på kaffet nåt? Äter ni folsyra? 

Jag har minskat på kaffet till en kopp per dag, men mest för att om jag blir gravid så kommer jag nog bli äcklad av kaffe igen och det är jobbigt att dra ner från 3 koppar per dag som jag drack förut. Det sägs väl att om man dricker mer än 3 koppar per dag så kan det sänka fertiliteten.

Millan

• Kattflickan

Lite kuriosa!

Jag beställde nyligen 21 ägglossningsstickor och 10 gravtest stickor från Testlagret. Det kostade 240 kr, billigt tyckte jag och de gravtesten ska ha samma känslighet som CB's test, dvs. reagera vid samma HCG-koncentration. 

Jag fick hem paketet där de skrev att de för närvarande saknade grav-stickorna, så de skickade med två test av "kasett" varianten och skulle senare skicka resten av grav-testen. De kom för några dar sen och de hade lagt med extra test, så jag fick 15! Nu har jag alltså totalt 17 grav-test hemma!!! Min förhoppning är att jag bara behöver ett till, hoppas verkligen inte jag behöver alla!

Jäkligt bra utdelning för mina pengar tycker jag iallafall!

Millan-som kommer testa som en galning i framtiden  

• Kattflickan

Ceke: Du får rapportera om hur det var på akupunktur! Jag tror min syster var på akupunktur, fast hon har inte sagt så mycket om det.  Jag hoppas att spottingsarna försvinner snart, kanske bra att de ändrat karaktär iallafall.

Tror det är läge att gå i säng nu!

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Kul att du också hade tur med testlagret. Jag har läst att mer än 3 koppar kaffe per dag kan påverka fertiliteten. Jag drack förut 3-4 koppar per dag men drog ner till 1 kopp per dag när jag började försöka bli gravid. Det var jättebra när jag blev gravid och inte klarade av att dricka kaffe alls, annars hade jag nog fått en grym huvudvärk. Jag har för mig att jag trappade ner.

Ceke: Låter härligt med akupunkturen! Jag ska höra med min syster om hennes erfarenheter, har för mig att hon sa att hennes mens blev mer koncentrerad till färre dagar.Jag känner till iallafall en akupunktör som ska vara bra här i Uppsala.

Jag har så mycket att göra nu på jobbet att jag hinner inte fundera så mycket över om jag är gravid, och i helgen ska jag hälsa på en kompis i Småland så då får jag också lite paus från bebisfunderingar.

Millan 

• Kattflickan

Varför åt du inte kycklingen Kekke?

Jag har varit vrålhungrig hela jäkla dan! Åt en stor portion pasta med ädelostsås (med kantareller, bacon, purjo) och har tuggat i mig 4 frukter men kl 15 så kurrade magen så mycket att jag fick gå till macken och köpa en macka och en chokladkaka. Goffade i mig detta och var fortfarande hungrig! Det är nästan som när jag var gravid.

Nu har jag ätit min färska pasta i tomatsås, två portioner, är bara lite hungrig.

När ni ändå ska beställa, så kryssa för ett plus för mig me!

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet