Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jaha, så då har hon kommit... Suck! Tack för styrkekramarna - de värmer i kylan. Bara att resa sig upp och satsa på nästa omgång, som vi brukar säga..
    Tar bort mig från januari och joinar februaribrudarna. Nya tag!

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• Saftmedbulle

Tack för allt pepp! Ni är för söta...

Själv har jag trappat ner på kaffet från tre koppar per dag till EN. Har oxå hört att man inte ska dricka för mycket och när jag var gravid fick jag direkt avsmak för kaffet (trodde man ju aldrig skulle hända).

Vad gäller antihistaminet så avråder apotekspersonalen från det. Jag valde, i våras, att avstå från pollenmedicinen för säkerhets skull och jag tyckte inte det var så stor skillnad (blir dessutom väldigt trött av tabletterna), så jag kör nog en repris i vår.

Beställer oxå ett plus! Ja tack!

• Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-01-12 22:26:08 följande:
    Millan - du har rätt i det om att det sticker i ögonen och i och för sig ska jag inte säga något om det liksom, de vet ju inte att vi försöker... Men jag är eeeevigt tacksam för att jag inte var med, shit vad jobbigt att försöka verka glad och hålla tårarna borta!

Pingla - ja hur var det, din styvsyster...systerdotter? Bara råkar... Man vill strypa människorna ju! Samtidigt som maken har helt rätt - att de blev med barn påverkar ju inte oss, det är inte så att det finns 20 barn att dela ut och de nu "råkat" ta ett vilket innebär ett mindre för oss att slåss om. Men han sa också att hans första tanke var "orättvist!" även om han ju absolut inte hade samma problem att hålla god min.
    Nä, livet är DEFINITIVT inte rättvist... Pepp, pepp (kram )!
  • Saftmedbulle
    frifantasi skrev 2011-01-13 11:35:48 följande:
    Hej på er alla!

Jag var inne på en blixtvisit här i tråden i oktober men har inte skrivit sen dess. Jag är 31 och vi försöker då på första barnet. Har  hunnit tre cykler sedan september, har altså rätt lång cykel, men inget hänt sen dess.
    Jag har varit inne och läst era inlägg då och då, men inte kännt att jag hunnit skriva ngt mer, skrivandet går ju som satgt med rykande fart här inne Glad Stort grattis till er som fått plus och kämpa vidare till er som inte nått dit än.

Eftersom jag varit redo för att skaffa barn ett bra tag och fått vänta in min sambo som inte kännt sig redo för det tidigare, så har jag varit väldigt taggad och otålig sen vi väl satt igång. När jag sluta med p-ring så sa vi att vi kör på som vanligt, men jag har ju insett att med lång oregelbunden cykel och mest mys under helgen, vilket är då det finns mest tid och lust till det, så lär det inte hända ngt på ett tag... Min sambo vill gärna att vi kör på som vanligt och att vi blir glatt överraskade när jag blir gravid, och rent utopiskt hade det ju varit det bästa men det lär inte bli så... Eftersom jag har velat detta länge så har jag redan nu efter tre cykler definierat uteblivet plus som ett STORT problem och tycker vi ska lägga i andra växeln, medans min sambo tycker att dt är helt naturligt och att det är normalt att det tar ett tag... Även om han är mkt positiv till att vi gör detta nu så är vi på heeelt olika nivå vad gäller motivation och hur mycket arbete som ska läggas ner på det... Nu har jag i alla fall köpt ÄL-stickor på testlagret och testat två dagar för att klura ut hur min kropp funkar och om jag ens får ÄL..? Så ska jag försöka få till nåt mys om plus infinner sig, även om det råkar infalla en sömning måndagkväll efter stressig jobbdag el dyl...

De senaste tre månaderna har jag försökt klura ut min kropp, menscykel och känna av syptom på ÄL och PMS. Efter många år med hormonella preventivmedel där hormonerna hållts strikt i chak känns det som det varit en stor hormonfest i min kropp som gått över styr de senas månaderna. Känns inte som något stämmer. Har lyckats komma framt till att jag har ont i bröstvårtorna vid ÄL enligt mina beräkningar, men det kom först en vecka innan mens förra gången?! Hade jag kort lutealfas då ist kanske? Sen dras jag med spottings en vecka innan mens också, trist, Min förhoppning är att dessa första månader varit en turbulent omställning för min kropp och att det ska stabilisera sig nu och bli mer redo för ett litet knytte...

Det är väldigt skönt att läsa era inlägg och funderingar. Alla mina vänner, utom en som ska påbörja IVF i feb, har blivit gravida på studs och det känns skönt att kunna vända sig hit med funderingar och tankar då. Hoppas 2011 bli vårat år inne i denna tråd Kyss
    Hej och hjärtligt välkommen!
  • Saftmedbulle
    Ansi30 skrev 2011-01-13 21:41:23 följande:
    EGO: heldepp och urfunktion. Blev utförsäkrad i höstas och igår fick jag veta att dem har nollat min sgi så nu står jag helt utan inkomst. Försöker hitta ork att lägga in en överklagan men man känner sig rätt liten.
    SÅ besviken och orolig för framtiden.
    Är mitt uppe i ägglossning och vet inte om jag ska våga fortsätta försöka bli gravid. vi går ju runt med sambons inkomst men ändå...en bebis innebär mkt utgifter. Sambon vill köra på...

Har ett läkarintyg från december 2010 som sätter min arbförmåga till 0 och efter avslutad arbetslivsintro på arbförmedlingen sa dom att jag inte ska vara hos dem eftersom jag är helt oförmögen att arbeta och ändå finns det ingen ekonomisk hjälp att få.

För socialbidrag måste man, enligt vad dom har sagt till mig, vara aktivt arbetssökande....ngt två instanser alltså säger att jag inte kan.
    Vet varken in eller ut

Aj... Det lät jobbigt :( Förstår om du är orolig. Min bror är i en likadan sits och det är INTE roligt. Han är dock singel och inte i bebistankar, men änså... Kramar om! (jättestyrkekram!)
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-01-15 16:29:33 följande:
    Tråkigt med tant simtim och FrkSvår! Rynkar på näsan

Hur känns det Irmelie, du som har bim idag? Och hur går det för alla våra måndags-bimmare? Åtminstone ett plus tycker jag det borde bli!

Själv är jag glad idag eftersom jag haft veckoinvägning och vågen visade att jag gått ner 2 kg på två veckor med LCHF-dieten. Bara 8 kg kvar till målet då.. fast blir nöjd om jag går ner 6 kg till.
    Bra! Duktig flicka! Själv har jag också börjat träningen och jag och mannen har planerat att äta lite nyttigare... Tre kilo mindre innan sommaren är mitt mål :)
  • Saftmedbulle

Wiii!
    Nå...? Plus? Någon? Håller alla tummarna jag har!

Ego: Här har tanten lämnat skutan och ÄL inväntas...suck. Bra att ha träningen att fokusera på så man inte blir helt insnöad i verkstaden. Ska nog försöka förföra mannen ikväll, så hans simmare får träna lite ;) Annan sorts träning än den jag menade förut...

• Saftmedbulle
    ceke skrev 2011-01-17 16:54:47 följande:
    Då ligger vi exakt lika Slut på sattyget idag och nu får nog Kekke passa sig. hihi

Här är det massiv tränignsvärk efter 7 km längdskidor i lördags. Satan i gatan va otränad jag blivit. Och uschaimig.. hittade ett nytt batteri att stoppa i vågen i morse. Morr!!!! Här ska tränas...
    Se det så här... Nu är du ju igång! På banan lixom. Träningsvärk är ju kvittot :)
  • Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2011-01-17 17:16:12 följande:
    Ingen mens i sikte, men har en undran.Varnar känsliga läsare! 

Hur har ni det med flytningar innan mens?
    (Jag tror att jag borde börja anteckna lite mer än vad jag redan gör.)

Tänkte att om det är mens på gång så kanske det hjälper lite på traven om man myser lite. Så kanske det sätter fart. Men nehej!!
    får försöka förföra mannen efter jympapasset ikväll!
    Testa?? Det gör jag när paketet kommer om nu inte tanten knackar på förstObestämd 
    Har flytningar innan mens, fast å andra sidan hade jag det innan jag plussade oxå så jag vet inte hur tillförlitligt det är. Hoppas tanten inte har din adress...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet