Jojjo77 skrev 2011-11-08 08:46:50 följande:
Åååå, vad härligt! Lycka till med sprutorna, det kommer att gå kanon!
Tack för tummarna
Jag tror absolut att det är sprutorna, hänger i en annan tråd också och flera där mår som jag. Har också läst en hel del på nätet och det verkar inte ovanligt. Alla reagerar ju olika på hormoner och jag klarade tydligen inte av det så bra, vilket jag trott att jag skulle göra...
På kliniken igår sa sköterskan när jag ringde att det inte lät bra och att det var ovanligt att inte må bra, läkaren sa att man inte säkert kan säga hur man reagerar och att det kan vara sprutorna, så alla säger olika vilket jag tycker är väldigt frustrerande. Egentligen skiter jag väl i vilket, jag vet att jag INTE mår bra

Huvudsaken det såg bra ut med äggen och att överstimulering inte var på g.
Jag känner mig lite bättre idag, men inte så pass att jag fixar att jobba. Har idag också börjat känna av min vänstra äggstock, det sticker och drar, men det är nog inte så konstigt för där fanns väldigt många äggblåsor och några ganska stora. Det största ägget som sågs var på 14,5 mm och de vill ha fram minst 3 blåsor som är på 17 mm! Det är ju galet stort! Får se hur det ser ut på torsdag, spännande.
Visst var det så att du inte skulle spruta Orgalutran utan bara Puregon? Puregonsprutan är inga problem att ta, jag tycker att Orgalutran känns jobbigare, både att ta och efteråt.
ceke skrev 2011-11-07 20:50:14 följande:
DubbelA och Jojjo: Så spännande att följa er nu! Håller båda mina och vilde Villes tummar för er!
Tack så mycket

Hur mår du? Det börjar dra ihop sig nu eller hur

Vet ni om det är en tjej eller kille?
Irmelie - Tack så mycket!
Saftis - Tack tack! Hoppas det går vägen nu, det är du värd!!!
Tack ALLA för all omtanke, ni ska veta att det värmer

KRAM!
Vilken tur att du mår bättre och skönta att du inte är överstimulerad. Jag har en kompis som blev det och henne fick de tömma på vätska som samlats i magen. Det positiva är att hon ändå blev gravid och att allt så här långt ser bra ut:)
Jag kommer bara att ta Puregon, antar att det är för att vi ska göra insemination och inte IVF. Vore skönt om det funkade så jag slapp ta mer sprutor:)
Är lite nervös för ikväll o hur allt ska funka, det var ju ett tag sen jag fick genomgången av hur sprutan funkar och man glömmer ju så lätt.
Och till er andra så säger jag som Jojjo: TACK för all omtanke! Känns skönt att kunna vända sig till er med alla funderingar!