Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Fru KM skrev 2011-01-19 20:15:11 följande:
    OMG måste prata av mig. Inte varit här inne på ett tag nu men bebisverkstaden har ändå fortsatt Ensam hemma, make borta med jobbet...gjorde nyss ett gravtest(BIM 16 jan) och jag tror jag plussat. Lägger upp en bild så kan oxå  kan se...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Polarlantis

Sitter och känner efter här...lite värk och lite ömma bröst men annars inga tecken på att det tagit sig. Kul att det bara är en vecka kvar till 26:e nu! OM det nu stämmer..OM jag haft ÄL...OM, OM, OM, BLIR GALEN!!! Försöker prata snällt med kroppen och säga att lite mens till och med skulle vara trevligt, litet kvitto på att korppen är igång igen...om den inte vill ge mig ett pluss vill säga!
    Blir att shoppa lite tester idag, ACO tänkte jag prova mig på den här månaden..kul att kasta kr i sjön, men måste ju ha test hemma! Kaaanske kan testa till helgen..bara för att kolla..men tror inte det är så mkt nu heller...

Ville bara snurra av mig lite...

• Polarlantis
    Zalia skrev 2011-01-20 10:07:58 följande:
    Grattis Fru KM! Va kul!!

Jag måste skriva av mig lite, varning för gnäll. Är rätt säker på att tanten är på väg och känner mig rätt nere och ledsen. Fick en liten blödning när jag var uppe på toa inatt och nu känns mensvärken mera så det är nog på gång. Men om den kommer innan helgen är den tidig andra månaden i rad, och kommer den idag blir denna cykel bara 21 dagar, känns ju inte så himla kul om den fortsätter bli kortare för varje månad. Men brukar inte heller få några småblödningar flera dagar innan så det är nog för mycket att hoppas att den håller sig borta i några dagar till. Blir så sur om det ska börja strula nu!!! Vill bara gå och gömma mig i sängen idag... Var beredd innan vi började försöka på att det kanske skulle ta tid, men inte trodde jag att det skulle kännas så här jobbigt redan. Är verligen inte bra på att vänta, och är nog rätt pessimistikt lagd. Som tur är har jag iaf lite annat att tänka på eftersom vi ska flytta snart, annars hade jag nog blivit tokig.
    Ush så tråkigt, Massor med kramar till dig!
    Har också tänkt att det nog kommer ta lite tid men hade inte alls fattat att det skulle vara så här mycket tänkade, väntande, oroande och stressande hela månaden igenom! Är så deppad under ÄL och tänker så mkt på att man måste ha sex..trots att jag verkligen gillar det! PUST!
    Är en sådan som alltid har sotra projekt på g och älskar att ha det så men det här är ett projekt osm jag inte kan styra och dte är så irriterande! Vill veta NU om jag blir gravid om 3 mån eller om 3 år! MORR!!!

Skönt att du har lite annat att tänka på! Känns som soffa och en snygftarfilm vore något för dig...och godis! Man måste ju få vara ledsen också under detta...det är jobbigt!
  • Polarlantis

Ok...HJÄLP tack!!!
    Nu är jag förvirrad, min kropp är skum och jag behöver tolkningshjälp tack!

Borde haft ÄL för en vecka sedan ganska så exakt, alla symtom och flytningar ecc tyder på detta. Nu fick jag en liten brun flytning...VAD är det som händer nu??? Måste det inte vara klart blod för att vara en "bra" sak som tex att det är ett ägg som fäster???
    För om jag inte haft ÄL och kroppen lurat mig sedan jag hade brun flytning sist som var för tre veckor sedan...så vad är då detta??? PUST!
    Alla tankar mottages tacksamt!!!

Är säkert mensen bara för att jag köpt nya gravtest idag...pessimisten har talat!

• Polarlantis

Längtan: Stor grattis till dig, så härligt!!! {#emotions_dlg.flower}

Ceke: ja, jag kan ju hoppas på att ge dig ngt positivt men jag tror det blir mens här nu... Men då undrar man ju verkligen om vad korppen pysslade med fören vecka sedan?! jA JÖSSES, när ska man förstå sig på detta...En dutt till blod har kommit med något som liknar mensvärk är på ingång tror jag ... Rynkar på näsan

Pingla 77: Har läst om en del som gått upp i vikt, jag har också gått upp ett par kg sedan jag slutade och det är pyston!!! Någon skrev att det var p-pillrena som höll hennes ivikt i chakt, varje gång hon slutade fick hon vara mycket mer noggran med vad hon åt...hoppas vi är klara med viktuppgången nu!!!

• Polarlantis

Blev så ARG på min kropp nu att jag beställde ägglossningstest och gravtest från testlagret, nu ska den int ekomma undan! MORRR!!! Skrikandes

• Polarlantis
    mumwannaB skrev 2011-01-21 09:05:13 följande:
    Polarlantis: Hur går det för dig? Något mer blod? Jag håller tummarna för att det var en nidis iaf.

Pingla: Hur många klumpiga människor finns det där ute egentligen!? Det är väl din ensak varför du inte har barn! Jag blir så upprörd. Bamsekramar till dig

Jag håller med er andra om att det är lika bra att låta livet gå vidare trots bebisverkstan. Jag höll mig vit hela första året och undvek den "farliga" maten men inte hjälpte det mig :) Nu dricker och äter jag när jag vill.
    I går kväll en liten brun flytning och idag på morgonen en med lite mer rött blod och nu...ingenting... Men det känns som mensvärk är på g...men vad vet jag, inget är ju som det ska så det är bara att gå runt och skälla på korppen och se vad som händer! Bara den kommer i ordning får det gärna vara mens för min del...men tycker det är SKUMT! Fast helst en nidis...hmmm...

Klumpiga folk finns det, även vänner. Minm bästa väns svar igår på att jag sa att kroppen nu får ta och leverera NÅGOT var...: Åh vad jag är duktig och pysslar här och gör fint och städar... Hmm...kul med engagemang! Detta efter jag frågat tusen frågor om henne och hennes gravida mage! MORR!!

Ja, jag lever också som vanligt...mögelost i kylen till kvällen, hihi! Men dricker nästan aldrig och kaffe är så sällsynt så annars lever jag nyttigt :)
  • Polarlantis

Uppdatering från mig...
    Lite bruna flytningar idag, inget annat. Ingen PMS men värk..fast det har jag ju nästan jämt så det räknas inte...

har tänkt en del på det där med att man kanske har ÄL men att ägget inte släpper och att man således får alla symtom men inget händer och då blir det ju inte mens på riktigt heller...hmmm...vad vet jag?!

Kommer ta ett gravtest på söndag bara för att kolla och på måndag kommer både ÄL stickor och gravtest från testlagret, nu har jag bunkrat upp!

Ringde en privat gyn och blev så snopen när hon sa att hon inte hade BM där förens måndag men hon kunde boka en tid till mig om jag ville! VAAA???!!! OJ!! Så nu avvaktar jag en eller två veckor och sedan bokar jag tid! Måste ju kolla vad som händer med dom här flytningarna och testa så det inte redan är bäbis...även om chansen är microskopisk...

Jättegrattis till er som plussat, blir så glad för er skull! Och till er alla andra som kämpar: njut lite av kvällen och unna er något gott! KRAM till er alla, som orkar läsa och komma med tips och råd!!!

• Polarlantis

Fortfarande bruna flytningar här...ska det bli mens kan det väl bli det ordantligt då så jag vet?! Har två aco test hemma men väntar nog till måndag att testa från testlagret istället...billigare...hmm...tror inte det är ngt ändå men måste ju kolla!

OM detta är mens som kommer en vecka för tidigt,så kanske det betyder kortare cykel...måste väl vara bra, eller?

Millan 75, trist med mens men trevligt med en bra fredagskväll!

Ceke: ja man kan ju verkligen undra varför det inte kan vara tvärt om, ju äldre man blir destå lätare att bli gravid? Hmmm...

• Polarlantis
    Pingla35 skrev 2011-01-22 09:52:02 följande:
    Tänka att  den tanken har jag oxå tänkt både en och två gånger!! Här i Sverige har vi så många kontroller och åldrar som man ska ha uppfyllt innan man får göra visa saker. Men barn, hoppsan, det kan bara hända. Önskar att kroppen hade någon kontroll som sa: nej, här ser det inte ut att fungera de är inte redo. Eller javisst, här är det ok!Drömmer
    Här är det snart grönt ljus för lite mys efter tantens intåg. Här ska det mysas så det står härliga till fram till ÄL. sen går väl luften ur en.

Vi har fått tid för utrednig... 
    Åh, så bra med tid för utredning iaf, då är ju den bollen i rullning! Om ni inte sätter det nu bara för att ni vet att ni har tid, hihi! Mys järmet!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet