Vi över 30 som längtar efter första barnet

Sitter och känner efter här...lite värk och lite ömma bröst men annars inga tecken på att det tagit sig. Kul att det bara är en vecka kvar till 26:e nu! OM det nu stämmer..OM jag haft ÄL...OM, OM, OM, BLIR GALEN!!! Försöker prata snällt med kroppen och säga att lite mens till och med skulle vara trevligt, litet kvitto på att korppen är igång igen...om den inte vill ge mig ett pluss vill säga!
Blir att shoppa lite tester idag, ACO tänkte jag prova mig på den här månaden..kul att kasta kr i sjön, men måste ju ha test hemma! Kaaanske kan testa till helgen..bara för att kolla..men tror inte det är så mkt nu heller...
Ville bara snurra av mig lite...
Ok...HJÄLP tack!!!
Nu är jag förvirrad, min kropp är skum och jag behöver tolkningshjälp tack!
Borde haft ÄL för en vecka sedan ganska så exakt, alla symtom och flytningar ecc tyder på detta. Nu fick jag en liten brun flytning...VAD är det som händer nu??? Måste det inte vara klart blod för att vara en "bra" sak som tex att det är ett ägg som fäster???
För om jag inte haft ÄL och kroppen lurat mig sedan jag hade brun flytning sist som var för tre veckor sedan...så vad är då detta??? PUST!
Alla tankar mottages tacksamt!!!
Är säkert mensen bara för att jag köpt nya gravtest idag...pessimisten har talat!
Längtan: Stor grattis till dig, så härligt!!! 
Ceke: ja, jag kan ju hoppas på att ge dig ngt positivt men jag tror det blir mens här nu... Men då undrar man ju verkligen om vad korppen pysslade med fören vecka sedan?! jA JÖSSES, när ska man förstå sig på detta...En dutt till blod har kommit med något som liknar mensvärk är på ingång tror jag ... 
Pingla 77: Har läst om en del som gått upp i vikt, jag har också gått upp ett par kg sedan jag slutade och det är pyston!!! Någon skrev att det var p-pillrena som höll hennes ivikt i chakt, varje gång hon slutade fick hon vara mycket mer noggran med vad hon åt...hoppas vi är klara med viktuppgången nu!!!
Blev så ARG på min kropp nu att jag beställde ägglossningstest och gravtest från testlagret, nu ska den int ekomma undan! MORRR!!! 
Uppdatering från mig...
Lite bruna flytningar idag, inget annat. Ingen PMS men värk..fast det har jag ju nästan jämt så det räknas inte...
har tänkt en del på det där med att man kanske har ÄL men att ägget inte släpper och att man således får alla symtom men inget händer och då blir det ju inte mens på riktigt heller...hmmm...vad vet jag?!
Kommer ta ett gravtest på söndag bara för att kolla och på måndag kommer både ÄL stickor och gravtest från testlagret, nu har jag bunkrat upp!
Ringde en privat gyn och blev så snopen när hon sa att hon inte hade BM där förens måndag men hon kunde boka en tid till mig om jag ville! VAAA???!!! OJ!! Så nu avvaktar jag en eller två veckor och sedan bokar jag tid! Måste ju kolla vad som händer med dom här flytningarna och testa så det inte redan är bäbis...även om chansen är microskopisk...
Jättegrattis till er som plussat, blir så glad för er skull! Och till er alla andra som kämpar: njut lite av kvällen och unna er något gott! KRAM till er alla, som orkar läsa och komma med tips och råd!!!
Fortfarande bruna flytningar här...ska det bli mens kan det väl bli det ordantligt då så jag vet?! Har två aco test hemma men väntar nog till måndag att testa från testlagret istället...billigare...hmm...tror inte det är ngt ändå men måste ju kolla!
OM detta är mens som kommer en vecka för tidigt,så kanske det betyder kortare cykel...måste väl vara bra, eller?
Millan 75, trist med mens men trevligt med en bra fredagskväll!
Ceke: ja man kan ju verkligen undra varför det inte kan vara tvärt om, ju äldre man blir destå lätare att bli gravid? Hmmm...