Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vågatillslut skrev 2010-09-08 17:17:40 följande:
    Hej, här är en till 30 plusare... Har försökt ett år och precis börjat inse att den biologiska klockan tickar...Har helt enkelt inte varit redo förrän nu trots att jag levt med min make i 13 år (varit gifta i två). Börjar få lite panik att det inte kommer gå, men måste försöka!!
    Lycka till ni andra!

Välkommen Vågatillslut!

Kul att ni tagit steget! Har ni precis börjat försöka eller har ni hållt på ett tag?
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-09-08 17:59:23 följande:
    Mallanis: Jag har inte provat att testa än, men ska prova imorgon. Tidigare har jag "bara" kännt ÄL. Men, men... vi har bara försökt sen april så jag känner mig rätt grön på det här området.

Go, go, go Vågatillslut! Klart du måste prova!
    Låter bra att du känner din kropp så bra att du känner när äl är på gång! Du har säkert rätt, kul att få bekräftelse på det nu då denna månad. Jag har haft massa kombinationer med älkänningar och inte och utslag på ältester och inte så man ska nog inte fastna för vad testerna visar heller ;)
    Jag hade tidigare ingen aning om när jag hade äl så jag började äl-testa när vi började försöka lite mer "allvarligt". Jag tog ett första test idag men inget utslag tror att den egentligen inte äl kommer förrän tidigast på fredag men men ;) jag tycker nog att jag har lite äl-värk.

Skriv gärna upp dig på listan så är det enklare att holla koll på varandra =)
  • mallanis

Rosavit- Välkommen!  Äch här i tråden misslyckas vi inte....vi tycker bara att det är så himla kul att försöka skaffa barn så vi försöker igen nästa månad *försöker vara positiv * ;) tio dagar det går fort!

Vågatillslut- Jag tänkte så förut blir det barn så blir det nog kul.... Nu kan inte jag heller se ett liv utan barn =/ jösses så jag har förändrat mig. Du vet iaf att du har haft äl är ju ett brasteg på vägen.

Ansi- Du är först ut på BIM-listan vore vällfin fint om du kunde inleda med ett plus så följer vi andra efter ....(så det gäller att skriva upp sig på listan)

Ego- Var hos akupunktören igår och för en gångs skull så skällde hon inte på mig.... men hon frågade om det kanske var dags att byta jobb (av någon underlig anledning får hon för sig att jag stressar *asg* ) Skönt med helg nu iaf jag ska faktiskt snickra lite ;) skönt att få vara lite praktisk istället för att bara vara "pappersvändare" som jag är på jobbet. Ser fram emot det och har jag riktigt tur så får jag lite skit under naglarna och några stickor i händerna ;)

• mallanis
    Gris78 skrev 2010-09-10 21:56:59 följande:
    Jag verkar vara ännu tidigare med BIM datumet. Enligt kalendern så har jag bim den 19/9.
    Äl den 5 -6/9

Häromdagen tittade jag på The Great sperm race, väldigt bra film och väldigt förklarande. Svårt att hitta ord för filmen men om man vill ur sina inbillningar så tror jag att filmen kan hjälpa en rätt bra.  Av den anledning så är den "deprimerande" oxå. Den svarar rätt bra på tidsfrågorna...

Vet inte om man blir peppad av dem dock??

Nägon annan som sett den?? 
    Ja jag har sett den och håller med..... blir man inte lite nedslagen... Jag har ju ett ma och ett mf och då tänker man att man lyckats med hela den krångliga biten så funkar det inte ändå!  Men men det ger ju iaf en hint om varför det kanske inte tar sig direkt =) Min man orkade bara se första avsnittet...jag satt facinerad och kollade alla på raken =) Men tidsangivelserna varsom du sa mycket intressant!
    Tycker du det känns jobbigt med listan så ta bort dig,=) För min del tycker jag listan är bra så man lättare ser var ni andra är men känn inget tvång =)

Rosavit - Tiden fram till äl tycker jag inte är så farlig då är jag förväntansfull men sen dagarna mellan äl och bim....de är seeeega. Då lägger jag in extra jobb i kalendern så jag måste fokucera på annat *s*

Nu ska jag ut med hammare och spik =) ha en fin lördag!
  • mallanis

Daniella - Uch så motigt du har haft det! Hoppas på ljuset i tunneln nu eller en bebis som tittar ut. ;)

Lillamillan- åh samma årgång som jag då och vi har försökt nästan lika länge!  Bisolvon och rosenrot visst är båda för att förstärka äl? Har ju läst att det inte är ovanligt att RR gör att äl kommer senare.

Välkomna ni nya kul vi börjar bli ett litet gäng jag som tidigare kände mig lite ensam i min situation på FL ;)

Gris- ja jösses du skulle se mitt snickrande igår..... gick si så där om jag ska vara ärlig ;)  men det går (sakta) framåt. Hoppas hoppas att hon inte kommer häxan...

Ego- Fick äl utslag i går men inget idag tyvärr så visar (jag kör även med tempmetoden)  så har inte min temp stegrat ännu som den ska när man har ägglossat så vi får se om det kanske inte blev någon äl...?

• mallanis
    Ansi30 skrev 2010-09-12 21:31:54 följande:
    Vi blir fler och fler, vad kul!

Jag såg the great sperm race för någon dag sedan och tyckte den var superbra! Mkt informativ må jag säga Sicken kamp för dom små liven Vilken tuff tid ni måste ha haft! Håller tummar och tår lite extra för er denna månad.

mallanis: vad är det du snickrar? själv har jag snickrat staket och ny trall i sommar. staketet blev väl inte helt rakt men äsch...fyller sin funktion ju

hahha ja det säger jag också om mitt bygge ..det fyller sin funktion =) Jag håller på och bygger på hundhuset till hundarna (till vår hundgård) . Själva skalet är klart (det är ombyggt inte nybyggt) och nu ska isolering och väggar tak mm fixas.....
    men det är ganska kul =) oftast!

Rosavit- CB är ju ganska dyra. Jag kör med testlagrets det ska bli två streck och tycker att det funkar ok. På mina test så sker äl 12 - 24 timmar efter man får ett streck.

Saftoch bulle-  Man tar tempen vid samma tid på morgonen som man lägger in i ett program (man kan lägga till symptom och hur livmodertappen är och massa mer) och får på så sätt en kurva som talar om man fått äl mm. Jag använder äl testerna som ett kompliment till tempmetoden eller tempmetoden som ett kompliment till äl testerna ;)
  • mallanis

Lillamillan- ah på så sätt! Jag har funderat på RR då jag skulle behöva lite "uppåttjack" ;) och ökar lusten så är det ju ett plus. Nu efter äl så är jag ganska nöjd ett tag ;) Men just att så många har upplevt att äl flyttas stör mig lite, jag har ganska sen äl som det är idag!

Maria Välkommen! Blödde du vid din tidigare äl också? Jag (som letar gravtecken på allt) tänkte att det kanske kunde vara en nidis? Hoppas att symptomen visar sig vara en bebis! Ja visst vill man plussa direkt!

Hur är det med er andra? Ni andra som närmar er BIM har ni några symptom?  

Gris"en" - ;) Måste fråga hur kom du på ditt nick?  jag ääälskar grisar och hoppas att jag till våren har några här utanför i en hage. =) mannen tycker dock att vi ska äta upp dem sen...vi får se hur det blir....

Ego- fick en temphöjning i morses så kanske kanske har jag haft äl iaf *pustar ut* så hoppet lever.....

• mallanis
    Ansi- tiden innan BIM går i slowmotion.... Hoppas det du känner är graviditet!!!

Gris- jag äääälskar grisar =) de är som hundar fast stora och rosa! Jag blir glad i hjärtat bara av att tänka på grisar....ja så knäpp är jag =) var på en ekogrisgård en gång. Läst en del om djur i min utbildning. De busade runt i halmen och lekte tafatt. såå charmiga när jag gifte mig tog vännerna med mig ut på möhippan till en grisbonde där jag fick hjälpa till hela förmiddagen =)
    Bor i norrlans och har ladugård (men inga djur än förrutom hund och katt) men mannen är inställd på att vi ska ha grisar! inte så många med några stycken vet inte vad de kostar men har "fått en" i 30 årspresent av min man och svärfar =)  
    oj mycket gris.... tillbaka till barn ;)  Att du är varmare är också ett bra tecken! Jag tempar ju och efter äl så stiger tempen och är man gravid så behåller man en högre temp genom hela graviditeten! Så hoppas det håller i sig!

Saft och bulle - Har du haft äl känningar då? Det med äl -test är inte helt hundra. Det finns vissa som inte får fullt utslag (vet inte om man kan få en halvglad gubbe ;)men tror inte det va?  ) men ändå ägglossar. Sen kan man också få fullt utslag på äl-testet men att ägget ändå inte släpper. Så det är bra kanske om man inte tar äl-stickorna på fullaste allvar, du kan ju se nästa månad om det är likadant då (men förstår att det känns sååå långt bort) Känn på din kropp om du tror att äl är på gång, man kan också hålla koll på sina flytningar....

Jag har fått många olika varianter när jag testat så därför tempar jag nu så jag slipper att fundera....fast funderar gör jag ju ändå ;)
  • mallanis

Jättekul att vi nu är ett helt gäng, jag säger det igen jag kände mig lite ensam tidigare så kul att hitta fler i precis samma situation!  Jag håller med många kompisar har redan satt fart och har ett par knoddar.

Välkomna ni nya!

Äsh, trist att ni tror att mensen är på väg! I snitt pratar man ju om att det tar ca 7 månader att bli gravid så lite is i magen är nog inte dumt.

Maria- Näe just det det var ju endast en äl du hade haft tidigare....Innan barnverstaden hade jag ingen aning om älkänningar , flytningar mm för att inte tala om äl-, gravid tester *s* Menstecken och gravidtecken kan ju vara hur lika som helst så inte lätt att sia om hur det är...

Pingla- konisering jag är inte insatt. Berätta gärna mer.

Jag kan berätta lite mer om mig själv och gärna att ni andra hänger på för det är ju kul att få lite mer info om varandra.

33 åring är gift sen 3 år tillbaka. Mannen och jag har varit ett par i drygt 7 år, har inte tidigare haft bråttom med att skaffa barn. Bor i Norrland och i hus på landet, har hund och katt. Jag ville ha fast jobb först innan barnverkstaden satte fart och har nu en fasttjänst. Har ett kul jobb som innebär en del resor och jag stressar nog för mycket ;) Barnlängtan har växt fram och efter sommaren tog vi ett snack och bestämde att händer det så händer det... Och det hände direkt men fredagen den 13 på VUL konstaterades ett MA i v 11. Jag trodde verkligen att vi skulle bli föräldrar så det blev verkligen ett bakslag. Bröt ihop och kom igen ;) Plussade igen i våras men denna gång slutade det i tidigt mf. Ingen chock denna gång nu är vi på barnförsök 3 efter senaste mf.
    När jag inte funderar på barn, så tränar och tävlar jag med hundarna.Djurintresserad i stort men grisar framför allt. Har tidigare gärna tränat bollsporter men pga mycket resor i jobbet samt att det är en bit in till stan så funkar det inte längre med lagsporter.

Från att vara snusförnuftig och bara ta det som det kommer med bebisverkstaden så tar jag nu äl-tester och tempar samt går hos akupunktör käkar naturläkemedel för att optimera mina chanser till en bebis. lite smått desperat altså ;)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet