Inlägg från: Sanna77 |Visa alla inlägg
  • Sanna77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag blir tokig på mitt humör och för den delen hela kroppen! Skrikandes
    Brösten har varit väldigt stora, tunga och ömma sedan ÄL och mitt humör är.. jag vet inte vad jag ska kalla det..
    Igår var jag arg, jag brukar ha relativt kort stubin men nu har kropp tagit det till en annan nivå! Nu blir jag inte bara sur/irriterad, nu kokar hela kroppen av ilska! har inte upplevt det tidigare så väldigt spännande, det är som om jag har en bubbelpool i hela kroppen : ) och det tar jättelång tid innan bubblet försvinner! kul att vara hetlevrad men passar sjukt dåligt ihop med att ha ett jobb. Dessutom är jag ovanligt varm..jag kanske håller på att förvandlas till djävulen?? Demon

Idag vill jag bara ligga under täcket och gråta..Gråter

Helt ärligt så saknar jag mina P-piller, jag var en sån fin och trevlig människa när jag fick mina piller Oskyldig

• Sanna77

Jag har ju några dagar kvar men tror inte det blev något denna månad..testa faktisk i morse eftersom de blir fest och vin hela helgen och de blev "inte gravid" CB digital, som jag trodde. Men mina bröst är alltid hoppfulla, de får nu inte ens plats i min stora mensbh (aldrig varit så stora och tunga förut) och de är ömma som attans. Kan meddela att Mannen gillar utsikten...suck

• Sanna77

Välkommen Nuärviredo! Jag vart lika förvånad som du när jag insåg hur man gör barn Oskyldig Jag var inte alls intresserad de första 32 åren av mitt liv så jag har inte lyssnat så noga när ämnet kom upp bland bekanta. men å andra sidan har jag ju lärt mig massor nu istället Cool Lycka till på ditt första försök!

Själv sitter jag och känner efter om det känns som Tant röd är på ingång, antar att hon dyker upp i morgon bitti som vanligt. Och är det så så har jag haft världens galnaste cykel denna månad! PMS humör så det är löjligt och mina bröst har varit spända och svullna nu i 10 dagar! men jag måste erkänna att E kupa inte är så tokigt Drömmer

Återkommer i morgon för att byta datum i listan....

• Sanna77

Satsar på tidig julklapp...

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)

10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)
    ~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Saftochbulle: BF juni 2011. (tog sig på sjätte försöket)
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Sanna77
    Saftmedbulle skrev 2010-11-10 11:49:23 följande:

Hej tjejer!

Nu är det jag som behöver pepp och styrkekramar... Var på gynakuten idag efter att ha blött i ett dygn och ja... jag vill inte förstöra stämningen här i tråden (gillar ju verkligen er) men jag har fått missfall (eller ja MA, kanske det heter, what the fuck) i v. 7 (skulle ha varit i v. 10 nu). Det var lite för bra för att vara sant ändå...

Får helt enkelt joina er som mäter med ÄL-stickor (som jag ju propagerat för så mycket) och nedräkning till BIM. Får se om jag hittar något av Irmelies guts och komma igen (fast man måste ju vänta en menscykel, så det är väl det man får göra...

Det är så orättvist att sånt här kan hända! Som ernlia03 sa, tillåt dig att vara ledsen, arg eller vad du känner för! Alla kommer ha förståelse och förhoppningsvis mår kroppen bättre om du "agerar ut" det du känner.

Sen är det bara, upp på hästen (eller mannen) igen! Nu vet du ju att du kan bli gravid iaf, alltid en liten tröst..kanske.. {#emotions_dlg.flower}
  • Sanna77

Då har vi tre tjejer att heja för inför imorgon. Hur går är det med er? Någon som gjort tidiga tester?

• Sanna77

Jag har hamnat i planerar helvetet. Vågar inte säga nåt till mannen, så jag skriver av mig här Oskyldig Jag har börjat titta på kläder, vagnar, bellbandits, träning efter förlossningstips ja allt som är förknippat med att barnet faktiskt har kommit ut och jag är ju inte gravid ännu!!

Jag blir tokig på mig själv Skrikandes måste få tankarna att jobba på något annat...tex mitt jobb vore ju praktiskt..suck

• Sanna77

Ernlia03, jag vet inte vad man ska säga. Stor kram till dig! Det är ju sjukt nedslående att även om man blir gravid så är man ändå inte säker om det går hela vägen!!! November var verkligen inte vår månad, jag hoppas att det bara blir bättre från och med nu. Vi är ju så många i tråden nu så statistiskt sätt måste ju plusen börja rasa in : ) Jag har just avslutat min ÄL och denna gång gjorde vi en jättesattsning. Vi har följt alla vettiga råd vi kunna hittat. Mannen har tom duschat svalare än vanligt ; ) håller just nu alla tummar och tår!!! Ang debatten om ÄL test så har jag "loggat" alla symptom senaste gångerna och det är ett klart mönster inför ÄL så det här var sista gången som jag använder stickor. Känns skönt på ett sätt och plånboken pustar ut eftersom jag trilskas med att bara köra dyra CB test : )

• Sanna77

Jag har funderat lite över alla.. rent ut sagt problem, som jag hade efter förra äl och som jag känner av den här gången också. Efter lite googlande hittade jag något intressant; Direkt efter din ägglossning börjar det produceras ett hormon som heter Progesteron. Progesteronets funktion är att bygga upp livmoderslemhinnan ytterligare i förberedelse för det möjliga befruktade ägget. I det här läget kan du komma att uppleva PMS-besvär som ömma bröst, svullnad, nedstämdhet och depression. Det är också progesteronet som gör att vi tappar humöret. När progesteronhalterna är höga blir vi ofta lättirriterade, arga och går igång på alla cylindrar över skitsaker. Om ägget inte har befruktats, minskar östrogen- och progesteronnvåerna eftersom de inte längre behövs. Det är då du får din mens och din nästa cykel börjar.

• Sanna77
    Asarick80 skrev 2010-11-30 11:56:25 följande:

Finns det någon som har en förklaring till att det för vissa går på 1:a försöket och en del får försöka upp till 1 år? Känns så konstigt att det inte tar sig om man vet precis när man har äl och även testar med stickor, men ändå tar det sig inte.

Hejsan, har du sett The great sperm race ?

Finns på youtub det är en dokumentär i 6 avsnitt som förklarar allt som händer...
    ">

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet