Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ge sig till tåls, Gris 78... Jag testade i elva dagar innan ÄL kom (fast bara en gång om dagen). Tror inte att en timme hit eller dit spelar någon roll.

Trist med mens, Rosavit :(

• Saftmedbulle

Har den där berömda molvärken (tycker jag läser om den på FL hela tiden) och ja...antingen är det PMS eller nåt annat. Hmm...

MD77: ge inte upp! Pergotime? Vad är det? Ursäkta en nyfiken...

Gris78: Ja, testa på- det skadar ju inte... fast jag testar bara en gång om dagen. Har ändå inte tid och ork att sexa obegränsat i alla fall ;) Tror det är bra att testa i alla fall och inte bara tänka "händer det så händer det". Jag menar, varför inte påverka det man kan?

Astrogirl: Välkommen och lycka till!

Alla: Nu ska det plussas!

• Saftmedbulle

Mallanis: "Fyll små män i röret"... Såg det precis just nu... Helläcker formulering (om jag fattade den rätt dvs)!

• Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2010-09-29 19:07:04 följande:
    Jag håller  med Saftochbulle, underbart uttryck Mellanis!! - du e för härlig...

Jag har nog bestämt mig för att köra på Saft&bulle principen, jag testar på ett tag till. Kan ju ändå inte testa hur länge som helst under denna månad, veckan innan mens kan det inte vara någon större idé eller hur?  Jag orkar inte heller sexa hit och dit utan det blir när min kropp säger att ni är det läge att skicka in soldater.

En annan fråga har ploppat upp hos mig när det gäller L-fasen, alltså tiden mellan mens och äl. Kan den variera från månad till månad?? När jag säger variera så tänker jag att det skiftar en vecka eller mer än 3 dagar...

Tack för alla svar och välkomna ni som är nya. Digg in brudar!! :)

Wow! Saftochbulle-principen...lät ju professionellt på nåt sätt, men inte alls dumt. Faktum är att mitt nick skojar lite med det hela... först saft och sen, som vi alla hoppas, en bulle i ugnen ;)

Gris78: Tror helt klart att L-fasen kan vara olika, precis som mensen kan vara oregelbunden. På så vis är det bra att testa, fast jag inbillar mig att en gång om dagen räcker. Tro mig, efter elfte dagen var jag beredd att tro att det inte alls skulle bli nån ÄL, men så dag nr tolv... :)

MD77: Ok, jag fattar. Låter lite komplicerat, men bra att man kan "fixa" ÄL på så sätt. Jag använde ÄL-test för första gången den här månaden och var ju inte heller säker på att det skulle hända nåt. Bra att du inte ger upp (pepp)!
  • Saftmedbulle

The blonde one: tråkigt med mens, men bara att köra vidare...

Mallanis: Nä, inte deppa nu - den här gången går det vägen (fast jag förstår om du känner som du gör, pepp, pepp).

Ja, varför inte barn tidigare? Har inte haft någon att göra dem med förrän tills nu (har varit ihop med min man i två och ett halvt år och sen vill man ju lära känna varann, lixom...)
    Visste inte heller helt säkert (inte han heller) om jag överhuvudtaget ville ha barn, men behövde ju aldrig fundera på det eftersom jag inte levde i någon relation.
    Är 39, så jag kanske borde flytta till 40-tråden snart ;) ?

Önskar alla en trevlig helg!
    Förövrigt kan jag tillägga att jag är lika "psyko" som ni andra... Inbillar mig (?) att jag mår illa, längtar efter choklad och lakrits, ja och alla såna där teckentydningar...

• Saftmedbulle

Hej igen! Gillar också tråden :) Glad att jag hittade hit.

Gris78: Testa på bara. När jag testade (elva dagar) började jag på dag 8 i menscykeln (har hört att dag 10-14 skulle vara det vanligaste att ÄL kommer). 8+11=19, vilket låter som väldigt länge, men vad sjutton man får ju följa kroppens rytm och det gör att om man bara skulle chansa känns det som om man missar det. Min mans kommentar var "shit, vi har ju varit helt fel ute", så nu testar jag för säkerhets skull. Det behöver alltså inte vara för sent det  med ÄL för dig det här tillfället (vill inte ge dig falska förhoppingar, men bara så du vet ;)

Essalady: Jag har ofta väldigt ont strax före mens och även på förmodad ägglossning. Eftersom bebisverkstaden är ganska nystartad har jag inte direkt tänkt på när jag haft ägglossning. Finnar är ett "bra" tecken, men någon trådaktig vävnad har jag då inte märkt (fast gyn sa att hon såg det sist jag var där).
    Just nu har jag grymt ont i "nermagen"  och ja,,, PMS kanske? Fast BIM är ju den 6e, så än är det ju inte kört...

FrökenEllen: Jag tänker inte heller testa förrän BIM är passerad.

Ikväll blir det middag hos oss med lite trevliga vänner. Har köpt ett gott alkoholfritt vin till mig själv :)

• Saftmedbulle

Hej tjejer!

Middagen med det alkoholfria vinet blev superlyckad! Ingen märkte att jag både drack alkoholfritt vin (Fre Premium Red) och rom och cola utan rom... ;)

Gris78: Skönt att du äntligen fått utslag på ÄL-sticka... Jag förstår om du tycker det är jobbigt att tempa. Faktum är att på min senaste ÄL kände jag faktiskt att jag blev varmare (är också frusen av mig) och på morgonen efter var ÄL-gubben där.

MD77: Kul att se dig igen! Go girl!

• Saftmedbulle

Fru KM: Välkommen!

Irmelie: Jag skulle nog testa... Min man och jag har också olika åsikt om hur det skulle bli med ett downs, men han har erkänt att han inte har så mycket kunskap om det att han direkt skulle välja bort ett sådant barn. Jag skulle själv bli ledsen, men ändå vilja ha barnet.

Essalady&Rosavit: Jooo, BIM är ju snart (på onsdag). Vet inte om jag vågar hoppas, men de två sensare dagarna har jag varit illamående och i förmiddags trodde jag att jag skulle kräkas på jobbet. Antingen är jag nog galen eller gravid ;) På tal om oss alla symptomfreak, lixom...

mallanis: Hur går det för dig?

• Saftmedbulle

Rosavit: Japp, bara att kavla upp ärmarna (eller hur man nu gör...) för nästa omgång (pepp!).

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet