• SannaK

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Testade neg idag så väntar nog till på söndag, om inte mensen kommit förstås! Har aldrig några symptom men nu värker det ordentligt i tjejmagen...

Pingla 77, tror nog de flesta här inne som har flera försök bakom sig kan intyga att de också gråtit på hemvägen efter att andra meddelat att de ska ha barn. Jag har definitivt det! Det är ju sin egen längtan man är ledsen över vilket jag tycker måste vara ok...

Skönt att det står rätt till med kromosonerna Millan!

kram

• SannaK

Jag hänger på listan för januari...

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    6 -- Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 -- änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    13 -- Uppsara (5:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 -- Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• SannaK

Eftersom jag fick missfall sent när magen redan syntes så visste alla vänner, familj o arbetskamrater om min graviditet. Det var skönt då för att alla förstod varför jag var ledsen men känns väldigt pressande nu när alla bara väntar på att jag ska bli gravid igen. Känner mig iakttagen... suck

Håller med om att det är en konstig känsla att dela sina innersta önskningar med alla er anonyma. Samtidigt är det så himla bra att möjligheten finns. Vissa saker kan man ju inte säga till sina kollegor o vänner, t ex att man bara har lust o gråta när en efter en i ens omgivning meddelar att de är gravida eller skyltar med växande magar. Känns så orättvist ibland.

Måste också instämma i det där med höstbarn, vad naivt det känns nu att jag för drygt ett år sedan inte kunde förstå hur man kunde planera barn till hösten. Nu skulle jag göra vad som helst för att få ett barn, oavsett när på året.

Tänk om man hade haft lite bättre koll på allt som händer i kroppen innan barnverkstan började, då kanske man hade kunna tolka signalerna nu Glad.

Dags o beställa ÄL stickor!

Kram

• SannaK

Vad säg som en anonym träff, endast FL nick o inga frågor om var man bor, heter eller jobbar. bara barnverkstadsprat Kyss

• SannaK

Klart det är ok Mallanis, du har ju längtat och hoppats precis som oss andra!

• SannaK

Jag har också beställt massor av äl stickor! :) Nu djäklar...

CajsaK, jag tycker du ska ta kontakt med vårdcentralen. Naturläkemedel ska man undvika helt vid graviditet fick jag veta sist när jag var det. Det finns nån studie som säger att ipren (eller snarare det aktiva ämnet i ipren) ökar risken för missfall men underlaget är för tunt för att slutsatser ska kunna dras. Däremot finns det mer evidens för att ipren minskar fertiliteten! Därför ska det undvikas om man villl bli gravid!

kram

• SannaK

Stort grattis till er Uppsara och Inna!

Att inte tänka på bebisverkstan är stört omöjligt! Har inga bra råd alls utom möjligen att man kan begrava sig i arbete (men då blir man stressad o så oroar man sig för att stressen ska minska chanserna att bli gravid, ond cirkel...). Det verkar som att vi alla här inne har kontrollbehovet gemensamt + att vi väntat med barn o nu när vi bestämt oss vill vi såklart att det ska fungera på en gång! Det är skrämmande att vara utlämnad till naturen, varje månad mensen dyker upp kommer också tankarna kring om man verkligen kan bli gravid...

Ernelia, dina känslor är helt normala o måste få utlopp. Förstår dig till fullo, jag kände likadant efter min druvbörd upptäckts o känner fortfarande så ibland även om det har lugnat sig lite. Även min man har svårt att förstå den delen, jag tror att det beror på att graviditeten ännu inte var lika verklig för honom som den var för mig ...

I veckan startar förövrigt verkstan på nytt, o nu bara ska det fungera Glad

• SannaK

Jag var inte heller rädd innan jag blev gravid förra gången, flöt i en naiv "inget ont kan hända mig o mina kära" bubbla. Sen var allt bara jättefel o jag blev jättesjuk o nu är jag jätterädd trots att jag längtar jättemkt efter ny graviditet. Vet inte om jag blivit starkare av det heller, kanske har jag o mannen kommit varann närmare men det hade vi kunnat utan denna erfarenhet.

Håller tummarna för er som närmar er BIM!

• SannaK

äl kan komma som vanligt så det är bara att försöka igen direkt! Lycka till och kram

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet