Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tror inte ställningen spelar så stor roll, sålänge mannens bidrag hamnar på insidan s.a.s. Jag blev gravid på "rid-sex" och eftersom man då har tyngdlagen mot sig borde väl det vara det sämsta? Hade dessutom inte tid att ligga kvar utan fick upp och laga mat med papper intryckt mellan benen. Har läst om folk som har kört "kalkon" och alltså haft tråd där man bara kör missionär och ligger kvar med kudde under gumpen och benen över huvudet (eller ja kanske inte så högt), verkade inte gå bättre för dem än för alla andra. Så min slutsats är att ställningen är nog oviktig förutsatt att man inte idkar oral, anal eller annan form av samliv där grabbarna hamnar på fel ställe s.a.s. (Om någon undrar över detta klargörande så hade jag vid ett tillfälle en diskussion med en ung tjej som hävdade att man visst kunde bli gravid av oral-sex (fast inte om man var oskuld) ).

• Minnie69
    Kattflickan skrev 2011-01-05 18:00:00 följande:
    Grattis Sanna!

När jag tittar i listan så tycker jag att det verkar som om många av oss 30+ are plussar efter flera försök, så jag är inte så säker på att statistiken med att 30 % plussar på första försöket stämmer. 
    Har funnits en ganska gedigen statistikföring på ämnet och 30 + hade då en lägre procentsats än den. Ska försöka leta fram länk..........
  • Minnie69

Hade mannen på tillskott av både zink och folsyra, vad som gör det kontroversiellt är att det finns lite olika forskningsresultat vad gäller cancer, speciellt tror jag att prostatacancer risken ev ska kunna bli förhöjd av folsyratillskott. Många andra cancerformer ska risken å andra sidan sjunka för.

Jojjo77 skrev 2011-01-05 19:19:47 följande:
    ************************************************** ************************************************** *********************
    Öka spermieproduktionen med zink och folsyra
     (www.niomanader.se)
    ************************************************** ************************************************** *********************
  • Minnie69
    annvian skrev 2011-01-07 17:19:09 följande:
    Är det någon som tempar här inne? Ni som vet om det är någon, snälla - skriv vem så kan jag kolla inlägg från den/dem och se hur de har gjort...

Tack!
    Självutnämnt proffs här Vad vill du veta?
  • Minnie69
    Är det någon som tempar här inne? Ni som vet om det är någon, snälla - skriv vem så kan jag kolla inlägg från den/dem och se hur de har gjort...

Tack!
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html

Eller ännu bättre, ta snacket här
  • Minnie69

Tack!
    Jag har uselt minne för namn - så även aliaser . Återkommer med teromometer tips! Jag slog fram några men datorn bröt ihop och jag måste börja om (hatar när de hänger sig )
  • Minnie69
    Kekke skrev 2011-01-07 18:25:36 följande:
    Mannens guide till att förstå kvinnan

Det kvinnan säger < = > Det kvinnan menar

Bensinen är slut. < = > Gå och tanka.
    Taskigt att inte ens låta mannen ÅKA och tanka. Antar att det betyder att han behöver motion
  • Minnie69
    Kattflickan skrev 2011-01-08 17:16:34 följande:
    Kan man göra något för att underlätta att ägget fastnar? Förutom bisolvon? Är det nåt man inte ska göra? 
    Man kan ju ev testa l´Arginin, men det är ju i.a.f till viss del lite långsiktigt. Ökar blodgenomströmningen och ska därför kunna ge bättre slemhinna om  man har problem med tunn sådan. Ska väl även vara bra för äggen och spermierna i det långa loppet då det isf ska kunna ge dem bättre näringstillförsel och därför ge bättre kvalitét på det hela, men då är det ju som sagt i det mer långsiktiga perspektivet.
  • Minnie69
    ernlia03 skrev 2011-01-08 17:45:08 följande:
    Det enda jag kan komma på rak arm är att undvika värktabletter, speciellt de med acetylsalicylsyra. De kan tydligen göra att ägget inte fastnar eller framkalla missfall.
    Framförallt ska man undvika den där "anti-inflammatoriska" iprentypen. Dvs Ibuprofen eller vad det heter...
  • Minnie69
    Polarlantis skrev 2011-01-10 15:24:25 följande:
    Typ eeze...som jag tog härom dagen när jag skadade armbågen och jag som har ÄL nu, kan GE MIG PÅ att det inte blir ngt bara för det Rynkar på näsan
    Tror att de har hunnit gått ur nu då, själva stora faran är väl att de stör implantationsprocessen om jag inte missminner mig. Dvs påverkar så ägget inte kan fästa. Var några år sedan jag läste på. Ville ju inte ta några risker så det har blivit cold-turkey på ibuprofenfronten rakt av. Har fått lov att lära mig att gilla värken
  • Minnie69
    Polarlantis skrev 2011-01-10 15:24:25 följande:
    Typ eeze...som jag tog härom dagen när jag skadade armbågen och jag som har ÄL nu, kan GE MIG PÅ att det inte blir ngt bara för det Rynkar på näsan
    http://www.familjeliv.se/Planerar_barn/Wiki/a16.html

Hittade det här på nära håll (FL) så hur nära ägglossningen tog du dem?
  • Minnie69
    Kaprifolen skrev 2011-01-10 16:11:33 följande:
    Hmmm, jag äter receptbelagda diklofenak för extrem mensvärk. För ett tag sedan frågade jag min gynekolog om jag kunde ta dem just vid mens trots att jag försökte bli gravid. Hon sa att eftersom det är några veckor mellan mensen och ÄL så ska det inte påverka. Hoppas hon har rätt blir ju lite orolig nä man läser detta.
    Låter tufft. Jag antar att du har så ont att alvedon o.dyl. är att glömma som alternativ?
  • Minnie69

Jag tror att under de infertila dagarna bryter syran och enzymerna ner sperman och under den fertila tiden så är mansjuicen och vårt fertil-slime samma andas barn och det ena brer bara på det andra eller hur man ska säga, de gifter sig väl lite då. Är ju ända gången grabbarna är välkomna ur en mer strikt vinkel. Prova att ta ett provexemplar av hans bidrag och så testa att mixa med rent fertil-slime eller ngt annat liknande sådant (spermievänligt glidmedel el. dyl.) + lite citronjuice eller dylikt och se om det ser bekant ut (hur du utvinner hans bidrag till forskningen är helt upp till dig , berätta gärna ev resultat )

• Minnie69
    ifyouweremine skrev 2011-01-14 14:12:35 följande:
    Jag är sååååå himla rastlös. Och jag kan inte fatta att det är 1,5 vecka kvar till bim! Tiden går bara långsammare och långsammare för varje månad tycker jag.

Denna månad har jag noterat allting väldigt noga i min mens-app. Det känns ju inte helt givet när äl inträffade direkt. Eller? När tror ni att min äl var? Själv gissar jag 11:e. Såhär ser det ut:
    8:e
    temp 36.1, äggvita
    9:e
    temp 36.1, lätt akne, öm livmodertapp, äggvita
    10:e
    temp 36.1, äl-värk, huvudvärk, lätt akne, äggvita
    11:e
    temp 36.4, äl-värk, mkt öm livmodertapp, äggvita, stegring på äl-stickan men ej pos
    12:e
    temp 36.4, mkt äl-värk, krämigt, positivt på äl-stickan
    13:e
    temp 36.5, äl-värk, lätt illamående, krämigt
    14:e
    temp 36.9, krämigt
    (tempen har tagits samma tid varje dag)
    ifyouweremine skrev 2011-01-14 14:18:20 följande:
    Jag skrev fel, 10:e menar jag att jag gissar på. Eftersom tempen stigit dagen efter, och eftersom jag brukar ha äl före positivt på äl-stickan (tidigare månader har alla mina äl-symtom kommit före positivt på stickan).
    Fast det kan ju hända att det var den 13:e också, i så fall kom den ju korrekt efter den positiva stickan. Men verkar samtidigt konstigt med äl-symtom så många dagar innan då.. och framför allt temphöjning före också.. Vad tror ni?
    ifyouweremine skrev 2011-01-14 17:47:24 följande:
    Enligt FF var det den 10:e iaf så ni hade nog rätt. Men det är verkligen svårt att veta. Konstigt att tempen steg i två hack med så få dagar emellan. Men jag kanske bara är påväg att bli sjuk, vem vet.

Ibland fastnar jag i gravidtest-tråden och sitter och kollar på foton av allas plus.. Jag tycker det är kul att studera dem och se hur det kan se ut och hur det utvecklas och blir starkare under dagarna efter. Men sen efter en stund blir jag alltid lite låg, och undrar om jag nånsin kommer att få se ett plus på min sticka och kan lägga in en bild på den i nån tråd här och få den granskad.. just nu känns det ju väldigt långt borta.
    Kanske kan bjussa på FF-länk till din kurva? Blir mer överskådligt då .

Lägg gärna in den här  www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html (du behöver inte "förbinda dig" utan kan bara lägga upp den i de löpande inläggen utan att sälla dig till deltagarna. Men blir så mycket lättare att hitta den då . Här kan det ju hinnas skrivas en hel massa
  • Minnie69
    Minnie69 skrev 2011-01-15 02:09:22 följande:
    ifyouweremine skrev 2011-01-14 14:18:20 följande:
    Jag skrev fel, 10:e menar jag att jag gissar på. Eftersom tempen stigit dagen efter, och eftersom jag brukar ha äl före positivt på äl-stickan (tidigare månader har alla mina äl-symtom kommit före positivt på stickan).
    Fast det kan ju hända att det var den 13:e också, i så fall kom den ju korrekt efter den positiva stickan. Men verkar samtidigt konstigt med äl-symtom så många dagar innan då.. och framför allt temphöjning före också.. Vad tror ni?
    Kanske kan bjussa på FF-länk till din kurva? Blir mer överskådligt då .

Lägg gärna in den här  www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html (du behöver inte "förbinda dig" utan kan bara lägga upp den i de löpande inläggen utan att sälla dig till deltagarna. Men blir så mycket lättare att hitta den då . Här kan det ju hinnas skrivas en hel massa
    Jag lär ju sova sent som sitter uppe så här dags . Blev visst fel med länken?

www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet