Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftobulle: Nu hoppas vi på dig! Själv har jag inte bim på en vecka!  Känner mig inte gravid, men det är å andra sidan alldeles för tidigt för symptom!

Millan

• Kattflickan

Jag känner samma sak, vill bara ha ett friskt barn, spelar ingen roll när på året det kommer, eller tja, helst vill jag ju ha BF i slutet av oktober 2011  

Är ni också lika fåniga och sitter och kollar upp vilken BF det skulle bli om det har lyckats den här månaden?

Jag har tokmycket gravkänningar, tyvärr så är det en vecka kvar till BIM så det är nog inget! Min mage är uppblåst, som tusan, är trög i magen, molvärk...hoppas det håller i sig.

Kekke: Jag var osäker på om Ceke hade familjerapat dig, så tänkte jag: Nej, inte snälla Ceke inte Men jag får nog omvärdera det där

Nu har vi tänt brasa, maten är i ugnen, snart ska vi se film! Ha en trevlig fredagskväll tjejer!

Millan 

• Kattflickan

Grattis Saftis! Jättekul, den här gången ska det gå bra!

Jag har hjälpt en kompis att flytta hela dan så jag såg det inte förrän nu!

Förresten EGO: Jag har verkligen tagit ut mig idag rent fysiskt, det var en jättejobbig flytt. Men jag försökte mest lyfta lätta saker. Sambon fick dock lyfta tyngre grejer och hans rygg pajade helt. Så när vi kom hem skulle vi skotta åt en granne som har dålig rygg, så jag fick göra det. Det var astungt eftersom snön kompakterats. Efter det var jag helt knäckt! Nu är jag lite orolig, tänk om jag skulle vara gravid? Jag tycker mig ha en del känningar redan. Är det farligt att ta ut sig så mycket som jag gjorde idag? Tänk om jag orsakar ett tidigt missfall? Jag la mig på sängen och grinade när jag kom hem, fast mest för att jag var så slut.

Jag har de senaste dagarna varit jättetrög i magen, har inte gjort nr 2 på snart 3 dagar, brukar inte vara så. Särskilt inte efter en sån här dag när man rört sig konstant??? Har dessutom märkligt håll. Känns faktiskt ganska precis som det gjorde förra gången jag var gravid, med enda skillnaden att jag är typ 6 dagar från BIM den här gången???

Millan

• Kattflickan

Jojjo och Polarlantis, jag hoppas på er!  Min mage har samma status som igår och förrigår. Vi får väl se hur det går, men BIM är inte förrän på fredag. 

Känner mig knäckt i ryggen idag, men vi ska försöka åka lite långfärdsskridskor iallafall.

Gris: Du har ett plus reserverat i mars! Jag tycker inte heller att decemberbebis spelar nån roll! Men jag hoppas ju på att det finns några plus kvar i februari. 

Millan 

• Kattflickan

Förresten Ceke: Försök att inte oroa dig. Bra att läkaren tog ett prov men om jag förstått dig rätt så uppkom spottingsarna efter p-pillerstopp? Hur sannolikt är det att det sammanfaller med cancer? Allt såg ju bra ut vad hon kunde se, fokusera på det!

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Vad har hänt? Blöder du? det behöver inte vara missfall isåfall, men kan vara. 

Kram!

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Jättetråkigt om det är missfall. Min enda tröst är att det kan verkligen vara lättare att bli gravid igen efter ett missfall. Ta hand om er! Hoppas att du har fel och att det inte är missfall.

Kramar!

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Förstår att du är knäckt idag. Det är så hemskt att det tar ingen tid alls att vänja sig vid att man är med barn men det tar tid att sörja om det inte blir något barn. Jag vet hur jobbigt det är. Jobbigt att du ska åka iväg på jobb i veckan.

Lavendia: Jag känner igen mig, fast för min del på kubtestet så tystnade sköterskan över den breda nackspalten.

Hemskt att vi är så många som bivit gravida och där det inte har gått bra.

Kramar!

Millan 

• Kattflickan

Aaaarrrggghhh! Jag måste få vara lite ego. Är så trött på mig själv och bebisverkstaden. Nu känner jag naturligtvis graviditetskänningar, molvärk, svullen mage mm. och visst tänder det mitt hopp! Men troligen så är det ju inget, troligen så inbillar jag mig alltihop bara för att jag så gärna vill bli med barn. Jag vet ju att ju mer jag går runt och känner mig gravid, desto mer jag hoppas, desto deppigare kommer jag att bli på fredag! Jag känner mig så trött på att livet ska vara uppdela i tvåveckors cykler, mens, ägglossning med sexande, väntan i två veckor då hoppet byggs upp för att sedan släckas av mensen, depp, och så får man starta om igen... suck, vi kanske borde ta en paus efter det här försöket. 

Millan- som naturligvis genast tror att den här deppigheten är ett gravtecken. 

• Kattflickan

Ceke: Kört hårt i väntan på provsvaren!

Jojjo, hoppas det blir plus ändå! Vilken dag är din BIM? Du har ju redan flyttat fram dig. Det är verkligen inte alla som plussar före BIM, en del gör det först några dagar efter.

Jag tycker mina symptom går lite upp och ner. Är inte så hård i magen längre, men har lite molvärk och håll.

Har varit i Stockholm ikväll, shoppat lite med sambon och ätit god mat! Kändes bra! Nu känner jag mig på lite bättre humör. Är jag gravid så är jag eller så är jag det inte, inget jag kan göra nåt åt än att vänta till fredag och testa samt att försöka hålla nere förväntningarna. Skönt att ni finns här och accepterar utbrott som det jag fick igår.

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet