• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Smiley: Åhhh, äntligen! Glad Stort grattis!

Maria: Härligt! {#emotions_dlg.flower} 
  • Tedax
    Maria: Varje dag som man går över sin tidigare längsta graviditet känns som en liten seger, samtidigt som det känns som om tiden går så otroligt långsamt. Underbart att alla tecken pekar åt rätt håll. Håller tummarna för att VUL går jättebra!

Mum: Hoppas att det är er tur nu! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax
    Pingla: Håller tummarna för ert guldägg! {#emotions_dlg.flower}

Mum: Håller tummarna för er med!

Millan: Skönt att biverkningarna håller sig borta. Glad

Anwen: Härligt att det går åt rätt håll.

Maria:  Allt väl hoppas jag?

Jojjo: Heja! Solig  
  • Tedax
    L Maria skrev 2012-05-21 18:51:29 följande:
    Tedax - ja, om illamående räknas som "väl"... Har inte kräkts och mår inte illa på morgonen, som det sägs, utan på eftermiddag och kväll... Maken tycker det är trevligt att det är just de timmarna vi ses på vardagarna... Annars är det lite lagom ömma bröst och aningen molvärk emellanåt som gäller...
    Härligt att höra att du mår gravid! Glad Tja, det där illamåendet och spyendet kan komma lite när som helst på dygnet, och det kan hålla i sig. Mitt visar sig fortfarande om jag slavar med maten eller äter fel...
  • Tedax
    Aruba skrev 2012-05-27 17:37:11 följande:
    När ÄL sköts upp flera veckor, fick du mens emellan ändå? Jag har precis lärt mig att man kan ha mens utan ägglossning... Eller fick du bara väldigt långa cykler?

Jag har haft minst en cykel utan ägglossning (dvs där jag ägglossningstestade och inte fick utslag) och då fick jag mens som vanligt. Månaden därpå fick jag utslag på ägglossning "som vanligt".
  • Tedax
    Aruba skrev 2012-05-27 18:51:13 följande:
    Vad skönt att hör. Missförstå mig rätt, jag unnar ingen någon oro, men att höra att det hänt dig med får mig att känna mig lugnare. Tack för ditt inlägg.
    Det är lugnt. Glad Tror att man från så där 30-års åldern ägglossar ca 10 gånger om året, så det är helt normalt om ÄL uteblir någon månad. Även om det är väldigt frustrerande...

Pingla: Spännande, graviditetstest reagerar endast gravidhormon. Antar att proggisarna är progesteron och det ska inte kunna ge utslag på graviditetstest.
  • Tedax
    Pingla: Har en kompis som också gjort IVF och hon har haft rejält ont och blödningar till och från, trots det mår barnet i magen bara bra och nu är hon i vecka 19. Solig 

Millan: Lycka till med giftermål och äggplock! {#emotions_dlg.flower}

Gris: Grattis! Håller tummarna för tredje gången gillt! 
  • Tedax

Härligt med så många positiva nyheter! Glad

Mum: Grattis till plus! {#emotions_dlg.flower}

Maria: Stort grattis både till graviditeten (du ville ju inte ha grattis i början, men så nu vågar jag mig på ett extra... Flört) och till ett bra KUB-resultat. Solig

Millan: Härligt med många ägg! När får ni reda på resultatet av analysen? Håller tummar och tår för att många av dem är friska.

Aruba: Visst känns det både läskigt och fantastiskt när man får se att det lever en liten i ens mage! Hjärta 

• Tedax
    Millan: Grattis till giftermålet! Hjärta Hålller tummar och tår för att ni får en underbar bröllopspresent nästa vecka!
  • Tedax
    Saftis: Grattis till den lilla! Hjärta Skickar varma tankar och kramar och hoppas att du snart ska må bättre och få komma hem tillsammans med dottern.
  • Tedax
    Jojjo77 skrev 2014-05-07 19:50:17 följande:
    Hej alla! Äntligen kan jag komma med lite positiva nyheter. Ruvar just nu på ett ägg och har fått ägg till frysen. Det är långt kvar än, men tack vare ÄD kunde vi i alla fall få en chans!!! Jag lever nu på hoppet och NU SKA DET GÅ!!!
    Det var länge sedan jag skrev i tråden, men jag har följt hur det går för dig. Blev så glad att läsa att du äntligen är en ruvare nu! Hjärta Och att ni fått ägg till frysen också!

Håller alla tummar och tår för att det är er tur nu! Glad
  • Tedax
    Jojjo77 skrev 2014-05-23 22:28:53 följande:
    Plussat!!!!
    Stort grattis! Så underbara nyheter! Solig
  • Tedax
    Jojjo77 skrev 2014-06-04 19:26:08 följande:
    Tack alla! Fick en liten släng av flytningar igår också, idag inget. Mår väldigt illa på morgonen och på kvällen. Illamåendet började i helgen. Ser det som något positivt. 
    Förstår om flytningar/blödningar gör dig orolig, men många har ju det under sina graviditeter, speciellt i början och det går hur bra som helst! Glad

Illamående är bra... Flört
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet