Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan: Stor kram till dig! Själv drömde jag inatt att vi flyttade o någon tog en av våra katter. Som jag grät i drömmen!! O när jag vaknade så grät jag på riktigt också:( Tårarna bara sprutade o jag väckte sambon av mina snyftningar, det tog lång tid innan jag kunde sluta o somna om. Tänk att de blir som en familjemedlem! Förstår att du är ledsen! Kram igen!!
  • DubbelAA
    Tedax skrev 2012-01-01 21:45:11 följande:
    Hur har det gått för er med BIM på nyårsafton? Hoppas att vi kan inleda det nya året med positiva besked... Glad
    Det gick inte ra alls. Mensen kom som en klocka, men det var ju tyvärr väntat:(

Åsali: Välkommen!
  • DubbelAA
    Mensen kom på nyårsafton tyvärr. Och då stämde det inte med hur sjukhuset har semesterstängt nu så det blir tyvärr inte någon ny insemination denna månad Rynkar på näsan

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

December
    20 - Lilysweet (2:a försöket)  
    31- Mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari 
    5 - Kristin10 (försök nr 4)
    5-9 - Tea Time (försök 11, MF på försök 1 och 8) 
    11 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    13 - Jezza80 (försök nr 13) ÄL ca 31/12
    14 - Kiyona (försök 12, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 31/12
    16 - MariaF79 äl ca 5 jan (försök nr 15, mf i jan, maj och dec -11, mf-utredning ska påbörjas i jan -12)
    16 - NICU (försök sedan okt -10, MF april+oktober 2011)
    17 - Clementine (ca 21:a försöket)
    23 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6-7 jan, försök nr 10, andra m Pergo)
    29- DubbelA äl ca 17 jan, (försök ca 17)

IVF

Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011 
    Simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle  BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
  • DubbelAA

Tack för pepp brudar! Var ju väntat att mensen skulle komma mest trist att den kom på "fel" datum så att vi inte får göra vår andra insemination denna månad barna.

Håller med er om att det är segt att vänta! Det är ju det enda man gör o vad får man för det??
    O precis som du skriver NICU är det ju inte så lätt att släppa tankarna på det som alla vänliga människor ger som råd. Idioter! (Jag vet att de bara vill vara snälla men jag blir så himla less!!)

Iallafall så fick jag något annat att tänka på igår:) Då bokade vi en resa till Thailand!! Vi åker i mars o ska vara borta i 3 veckor!!!! Känns så himla härligt!:) Nu ska vi bara snåla o gneta den sista tiden så vi får ihop de sista fickpengarna. TJOHOOO!!!!

KRam på er!

• DubbelAA
    Jezzi80 skrev 2012-01-06 17:07:37 följande:
    Förvirrad... eller... konfunderad kanske. I förrgår fick jag akut ont i magen. Det var som kraftig halsbräjag håller tummarna!nna i tjejmagen..typ. riktigt ont i ca 40 min sen försvann det helt. Aldrig kännt så nånsin. Inte likt förstoppning, mensvärk, ÄL-värk eller som med cystor. Idag... grym metallsmak i munnen. Jämt. Och sugen på nåt jag inte vet... som om jag har mens typ. Fast det e ett tag kvar till BIM. Rädd att ännu en gång inbilla mig o hoppas. Rädd att bli glad när det kan slå mig i ansiktet sen som "va dum du e som hoppades, det va ju inget" Men... gahhhh!!! Blir ju knäpp!

Jag håller tummarna för att det är något på fång!
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2012-01-05 09:30:28 följande:
    Underbart med resan vännen! Det är ni värda Hjärta
    Tack underbara du!! För första gången på riktigt länge har vi något att verkligen se fram emot:)
    NICU skrev 2012-01-06 15:39:31 följande:
    Eller hur! Man kan bli galen för mindre!! ;)

Då kanske vi ses i Thailand då ;) Jag åker alltid 1 månad varje år och vi åker i slutet av februari - slutet av mars i år ;)
    Vad härligt! Vart ska du? Vi har inte bestämt än exakt var vi ska utan bara bokat till Bangkok så ska vi bestämma sen vart vi ska åka för sol o bad.

Teatime: Stor kram! o känn dig inte skyldig! Vi har alla trott det samma många gånger vilket inte är så konstigt med tanke på hur mycket vi längtar!

Hoppas på plus: Hoppas ni lyckas utan insemination men om inte, när är det dags? Kommer du ta sprutor eller pergo eller inget alls?

Kaprifolen: Hur har det gått med Stockholmsveckan? Har ni fått till det??
  • DubbelAA
    NICU: Grattis på födelsedagen! Vi vill gärna ha några bra tips:)

Jojjo: Grattis till dig med! Vad härligt att äntligen få rumla runt i sänghalmen igen, o härligt att det var skönt!!:)

Maria: Vad skönt att äntligen vara igång med utredningen!
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2012-01-07 09:51:53 följande:
    Tea Time - Sååå ledsen för er skull! Det är helt naturligt att du känner som du känner, det har vi alla gjort, MEN känn ingen skuld!!! Man kan inte göra mer än man gör och man kan inte rå över hur det blir. Stor kram!

DubbelA och NICU - Är så himla avis på att ni ska iväg och resa, så underbart skönt för er. Tror att ni båda kommer hem med ett litet frö i magen. Miljöombyte och sol och värme is da shit för bebisverkstad tror jag

EGO: Måste bara delge ger er det här också, med tanke på att ni vet allt annat... Vi hade sex igår för första gången sen missfallet och det var sååå underbart, på flera sätt. Dels att vi hade lust och dels för att vi fick till det och att det var så jävla bra, hahaha!

Det gjorde det inte sämre att jag sen idag upptäckte att det är nu jag ska ha äl. Knäpp man är, men nu börjar man hoppas igen, även om vi vet att det är nästintill kört utan ivf, men, men, skam den som ger sig
    Tror också det kan vara bra med miljöombyte men jag har räknat på hur jag kommer ha ÄL o det stämmer tyvärr inget bra med resplanerna vilket faktiskt känns ganska bra. Då kan jag inte ha några förhoppningar om att vi ska slappna av på resan o att vi därför kommer bli gravida. Om jag  tänker att vi ska slappna av o lyckas vet jag att det är det enda jag kommer tänka på o jag vill bara glömma bebisverkstaden i 3 veckor o vara ledig. Får ta tag i nästa insemination istället när vi kommer hem:)
    Vet inte om jag förklarade det bra men jag hoppas ni förstod lite iaf;)

Kram
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2012-01-09 19:59:45 följande:
    Vad skönt, på ett sätt. Ja, då får ni verkligen ledigt! Underbart! Själv ger jag mig på en akupunkturbehandling imorgon och ser om det vill hjälpa kroppen att komma i balans igen.

Kram
    Vad skönt med akupunktur! Jag gick på det förut mot min migrän. Det hjälpte tyvärr inte men det var så bra ändå för jag slappnade verkligen av o det hade jag svårt för så det var ju ändå bra för något:)
    L Maria skrev 2012-01-09 21:32:35 följande:
    DubbelA - fattar helt ditt resonemang, skönt att slippa pressen trots allt! Risken finns att det känns "för" klassiskt - vi bara slappnade av och då hände det. Eller inte - så såg ju hela förra julen, semestern i april, semestern i somras och den här julen ut...
    Skönt med värme, sol och bad i vilket fall som helst!
    Ja jag tror att jag  lätt skulle bli mer stressad av att tänka "Nu är vi lediga så då kanske det går vägen" o så slappnar jag inte av. Så denna gången är det bra att det inte stämmer med ÄL för då kan jag verklign inte ha de tankarna utan bara njuta:)

Gris: Härligt att höra från dig! Allt bra? Blir nyfiken, har du fått plus på CB?

Åsali: Jag håller tummarna!

Millan: Gud vad duktig du är! Önskar att jag var lika duktig:)

Appropå att ha manlig eller kvinnlig gynekolog så har jag alltid oroat mig för att ha en manlig o sluppit detta i alla år men nu senaste gången jag var på Reproduktionscentrum så fick jag träffa en manlig gynekolog o det gick hur bra som helst. Dels så har jag vant mig vid att göra VUL efter utredning o spolningar o insemination o sen så är det ju deras jobb så de är så himla professionella (som någon skrev tidigare) så jag tänkte inte ens på att det var en karl som kollade där nere:)

Prodigy: Hur känns det så här i BIMtider?

Kram på er alla!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet