Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Essalady: Fruktansvärt för dina vänner! Men förhoppningsvis är det värsta över nu. Men det kommer nog kännas jobbigt länge. Kommer de att undersöka om det var något ärftligt fel? Hoppas de har lätt för att bli gravida!

Det kommer säkert att funka superbra efter att ni tagit en paus. 

Millan 
  • Kattflickan

Lavendia: Skönt att början av utredningen gick bra! Men jag hoppas ju att ingen tant röd kommer för dig redan den här månaden!

Essalady: Använd gärna mig som ett exempel! Vanligtvis är det inte svårare att bli med barn igen efter en abort. Kan bli om man får infektioner. Men en tjej jag diskuterat med här på FL som hade jättemycket komplikationer efter sin abort blev med barn på första försöket efteråt, så det borde inte vara problem.

Vi valde att se vårt barn och fick veta att det var en flicka. Vi döpte henne inte men vi hade ett "arbetsnamn" som vi nu kallar henne om vi pratar om henne. Sen kremerades hon och spriddes i en minneslund dit vi kan gå.

Hoppas verkligen det går bra för dem nästa gång! 

Jag har inte så mycket symptom än, lite ömma bröst. Men imorse när katten hoppade upp i sängen så stampade hon på brösten och då gjorde det riktigt ont.

Millan 

• Kattflickan

Ceke: Hoppas det går vägen den här gången! Min krake klagade också över att det blev en massa sex en vecka och sen nästan inget förrän närmare mensen. 

Tyvärr så har jag tappat sexlusten lite nu. Hoppas den kommer tillbaka längre in i graviditeten.

Jo, aborten var jobbig. Känns bra att det har gått rätt många månader sen den, i september, minns att jag önskade mig 100 dagar därifrån. Nu ska jag försöka se framåt, vill inte oroa mig så mycket över graviditeten, men det är svårt.  

Kaprifolen, tycker det tidsmässigt låter som en nidblödning! Hoppas på det.

Millan 

• Kattflickan

Aaaarrrgghhh! Varför är jag så dum att jag köpte ett cb digital med veckoindikator! Tänkte att det kunde lugna mig lite om jag såg att jag enligt det gått in i vecka 2-3 (efter befruktning). Naturligtvis visade testet "gravid-vecke 1-2".

Jag har varit knäckt hela dan, jag ska ju vara gången 4 veckor +4 dagar och testet borde ha visat 2-3 veckor. Så jag kanske får förbereda mig på att det blir ett missfall

Har inte börjat blöda än iallafall. Men jag har inte så stora förhoppningar. Det enda positiva var att jag även tog ett testlagret test som visade lite starkare än det gjorde i söndags.

Millan 

• Kattflickan

Tack Irmelie och Ernlia! 

Jag har också funderat över om ägget kan ha fäst lite sent och att det borde ha påverkat. Mitt plus på BIM var inte särskilt starkt men har blivit betydligt starkare nu. Jag använde morgonurin i morse när jag testade.

Hoppas att det ordnar sig. Är väl inte så mycket mer att göra än att vänta och testa med de billiga testerna för att se att inte nivån sjunker. Skönt att höra någon annan som fått fel svar på testet och som det gått bra för.

Att sluta oroa sig är jättesvårt men jag får jobba på det den kommande veckan. Det är ju ändå ingenting jag kan göra.  Tänker ringa och boka in ett vul i vecka 7, det är ju bara om ca två veckor. 

Tack för att ni finns!

MILLAN 

• Kattflickan

Jojjo: Jag tror det kan vara olika för olika personer hur snabb stegring man har på ÄL-stickorna. Jag har snabb stegring så det gällde att hinna med. Men du kanske har en långsammare stegring och börjar se flera dar innan på testet innan du får fullt utslag.

Visst kan det vara lite jobbigt under Stockholmsveckan att hela tiden ha sex.

Själv har jag tappat sexlusten helt! Hur är det nuigen, är det samma hormoner man får som gravid som man får i sig när man äter p-piller? I så fall så har de samma effekt på mig, ha,ha..

Millan 

• Kattflickan

Ceke: Super att inte spottingsarna har kommit igång! 

Irmelie:Hoppas det ordnar sig med cykeln och att du får ÄL. 

EGO: Jag testade igår morse med billigt gravtest och då var strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket, det har alltså ökat och jag har lugnat ner mig lite. Blir det missfall så blir det, inget jag kan göra. Just nu är jag gravid iallafall och ska försöka vara glad!

Millan 

• Kattflickan

Hej,

En dyster dag för mig. Tog ett nytt cb-digital, visar fortfarande gravid 1-2 veckor. Något måste vara fel. Jag ska ringa akut-gyn och diskutera idag. De säger väl antagligen bara att vänta. Om HCG ökar men ökar långsamt  så kan det vara utomkvedes. Känner mig helt knäckt! Det har inte blödit nåt än eller gjort riktigt ont. Men jag känner inte något hopp längre

Millan 

• Kattflickan

Säger också grattis till alla som fyller år.

Jag fick inga provresultat idag, får ringa läkaren imorgon. Om det är missfall så hoppas jag bara på att det ska komma ut snart! Har inte blödit nåt än! Har inte heller haft ont. Men jag känner ju innerst inne att jag redan har gett upp  

Imorgon kommer jag troligen att bli moster! Min syster ska troligen göra kejsarsnitt då! Ska bli jättekul!

Pingla: Skönt att allt såg ok ut! Nu vet ni att det är en äggblåsa på G, bara att köra på!

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet