Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Skit med all mens! Här är läget oförändrat, bara flytningar, svagt rosa och inte mycket. Jag har haft ÄL (tror jag i alla fall), starkt utslag på stickan. Får se vad som händer...

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2011-02-16 19:29:45 följande:
    Ni som småfjuttar, heja heja heja, hoppas det blir +++++

Själv kryper jag nu ner i soffan med värmekudde på magen, te och chocklad och försöker att tänka på annat och inte bli helledsen. Snacka om menshumör, urk och blä! Men jag ÄR glad för mensen...men deppar ändå över att vi nu siktar på försök nr 4...som inte är något alls, jag VET...men ändå...idag depp, imorgon ser jag frammåt!
    Det är du värd! Förstår att det känns dubbelt. Snart så händer det Kram!!!
  • Jojjo77
    Rue skrev 2011-02-16 19:21:03 följande:
    Jojjo55: samma här. Testade minus igår på bim -4, imorse fick jag lite ljusbruna flytningar typ men bara när jag går på toaletten. Mkt konstigt... Aldrig haft det här småfjuttandet innan...
    Vad skönt att jag inte är ensam! Ja, visst är det jobbigt och konstigt att det aldrig hänt tidigare. Blir ju fundersam hur det kan komma sig att kroppen får såna ryck...
  • Jojjo77

Ceke - nej, jag hade inte inväntat provsvaren utan kört på. Tror inte att det är något galet med dig Tuta och kör om det pinpongar så i magtrakten Kasta dig på Kekke och ät efterrätten på hela honom vettja

• Jojjo77
    Ansi30 skrev 2011-02-16 16:55:18 följande:
    Polarlantis: Byt ut ipren till alvedon. Har hört att ipren inte är bra när man jobbar på bebis. Kanske rör det sig just om äl/kbefrukningstiden men iaf... ville bara säga det!

Barnmorskan jag pratade med på vårt sjukhus infertilitetsenhet, sa till mig i telefon att både jag och mannen skulle hålla oss ifrån alla värktabletter utom just Alvedon. Det är tydligen bevisat att andra värtabletter har negativ inverkan på såväl kvinnans ägg, som mannens spermier. Vi äter inte mycket värktabletter, men om så görs får det bara vara Alvedon fr o m nu.
  • Jojjo77

Nepp, inget plus kommer komma här, inatt satte störtfloen igång, med mensvärk from hell. Jag är inte förvånad, mest bara trött på att den aldrig kan hålla sig borta. Jaja, nya tag som gäller och jag kan gå på after work på fredag och ta ett glas vin.

När det gäller att få reda på att folk runt omkring är gravida. Det är nästan värst när man får reda på att elever (jag är ju gymnasielärare) som har sociala problem och inte ens kan ta hand om sig själva, kommer och berättar om sin "hoppsan" graviditet. Blir nästan så arg så det börjar ryka ur öronen. Förvisso är de unga, så det går lättare då, men kom igen, är det lämpligt att barn får barn? Jag hoppas att det går bra för henne och framför allt för barnet, men oj vad svårt det är att spela glad i ett sånt samtal...

Pingla - vad skönt att det inte är något fel på någon av er. Resten av dina tester kommer säkert att gå bra. När ni vet att allt är bra kommer ni nog att kunna slappna av på ett annat sätt och det kommer att bli något ska du se

Essa - usch vad hemskt med dina vänner, förstår att du känner att de har förtur, de kan få gå före mig i kön också! Usch, usch. Ta hand om dig och jobba bara inte för mycket!

Kekke - kunde jag väl tro att du agerade efterrätt

• Jojjo77

simtim - Ja, blä är det verkligen. Japp plus ska vi ha nästa gång!

Tack alla ni underbara för att ni är just det, UNDERBARA!!! Hjärta Jag skulle, om möjligt, bli ännu knäppare i skallen utan er

• Jojjo77

En fråga som kanske är konstig, men som jag inte blir klok på och ni där ute är ju så kloka Min "mens" startade ju i tisdags, i form av ljusrosa flytningar, detsamma onsdag och idag torsdag rejäla blödningar. Min fråga: Börjar jag räkna mensen från i tisdags eller idag? Blir galen på att det ska bli såhär konstigt bara för att man just nu beöver det som minst. Jag har tidigare i livet aldrig behövt undra om jag haft mens eller inte, den har kommit ordentligt från början. Blir ju lite svårt med alla beräkningar när man inte vet vad som är mens och inte hmmm. Hur tänker ni och hur skulle ni räkna?

• Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2011-02-17 19:21:08 följande:
    Hej!
    Har frågat en barnmorska om det och hon sa att flytningarna inte räknades utan det var när det var färskt blod som första mensdagen var - skulle säga att det började i torsdags efter vad du beskriver.
    Okej, tack!
  • Jojjo77

Millan - GRATTIS Skrattande

Finland - tråkigt m vännen, stryk henne ur vänlistan tycker jag, hon förtjänar inte dig! Ibland måste man göra slut m vänner också och mår man dåligt av dem, så varför ha dem kvar?

Ceke - grattis till underbara nyheter!

Får avvakta denna mens och till nästa ÄL om jag har räkant fel med min mens nu. Ska man gå på färskt blod så var jag ju  2 dar sen denna gång.

Håller tummar för alla BIM:are

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet