Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

SannaK skrev 2011-02-19 15:18:04 följande:
    Efter några tunga veckor har jag orkat mig tillbaka hit. Har försökt läsa ikapp och förstått att jag tyvärr fått sällskap i missfallsträsket. Skickar en stor kram till er.

Sen måste jag säga stort grattis till er som plussat! Underbara nyheter. Likaså fina nyheter om dig Ceke.

Jag håller mig undan från listan ett tag till, bim på onsdag, äl kom som vanligt efter mf, men tror inte att det blivit något.

Pingla, känner igen det där illamåendet som kommer o går. Har också haft det denna månad. Kan vara pms/hormoner som lever om, eller nån bacill...
    Välkommen tillbaka
  • Jojjo77

Mensen verkar gå mot sitt slut, yes, då kan man börja jeva och sexa på igen Vi har haft en lugn och skön helg, legat i soffan och tittat på film, mannen är sjuk så... ja, ni tjejer vet hur det är, klappa lite och pussa lite på honom varannan minut så han känner sig ompysslad och älskad. Men, det kan jag ställa upp på, händer inte så ofta att han är sjuk. Alldeles för mycket god mat och annat gott har det blivit, men men, en som är sjuk och en som blöder, lite kul måste man ju få ha vi har i alla fall mått bättre av det Nu siktar vi mot en ny vecka med lots of sex!!!

• Jojjo77

Kan inte sova...

Essa - usch vad jobbigt för vännerna!

FrkSvår - också bara positiva erfarenheter av manliga gynekologer, kommer gå bra.

Lavendia - underbara nyheter! Känns tryggt att höra när man själv står i kö för att påbörja utredning.

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2011-02-22 08:20:37 följande:
    Lavendia: Skönt att början av utredningen gick bra! Men jag hoppas ju att ingen tant röd kommer för dig redan den här månaden!

Essalady: Använd gärna mig som ett exempel! Vanligtvis är det inte svårare att bli med barn igen efter en abort. Kan bli om man får infektioner. Men en tjej jag diskuterat med här på FL som hade jättemycket komplikationer efter sin abort blev med barn på första försöket efteråt, så det borde inte vara problem.

Vi valde att se vårt barn och fick veta att det var en flicka. Vi döpte henne inte men vi hade ett "arbetsnamn" som vi nu kallar henne om vi pratar om henne. Sen kremerades hon och spriddes i en minneslund dit vi kan gå.

Hoppas verkligen det går bra för dem nästa gång! 

Jag har inte så mycket symptom än, lite ömma bröst. Men imorse när katten hoppade upp i sängen så stampade hon på brösten och då gjorde det riktigt ont.

Millan 
    Vad hemskt att behöva gå igenom något så hemskt, men det verkar som om ni kunnat gå vidare på ett bra sätt. Kram!
  • Jojjo77
    frifantasi skrev 2011-02-22 08:36:58 följande:
    Zalia: härligt att du är så pepp! Go go go go. Blev gravid när jag och min sambo började äta vitaminer :) Lycka till!

Frktansvärt för dina vänner Essalady! Fick igår höra om en släktings släkting som fick missfall häromveckan när hon var i vecka 20! Jag kan bara inte föreställa mig! Hur går man vidare??

Lavendia: Så bra med så positiv erfarenhet, måste kännas härligt att vara på gång!

Jojjo: Usch fy blä att inte kunna sova! Har själv varit där... mitt tips är ljudbok! Som en godnattsaga :)

Millan: Min katt har också hoppat upp på mina ömma bröst, fick snällt avvisa honom :) Förstår att du är orolig denna gång, men som du säger själv är det ovanligare att det skulle hända igen... Hoppas veckorna kan masa sig fram snabbt och du får positivt besked när det är dags...
    Ja, värdelöst! Hoppas det går bättre inatt. Tack för tips!
  • Jojjo77
    Squirrel Nutkin skrev 2011-02-22 18:11:14 följande:
    Jag kør också med Billiga Tester, har aldrig prøvat några andra så jag har ingen koll på skillnader. Men, men, som tidigare sagt så ær ju detta førsta månaden med min koll-å-kontroll-regim, hahaha, så jag har før førsta gången gjort æl-test varje dag sedan mensens slut. I dag fick jag fullt utslag, eller vad man ska sæga, positivt iaf, vi har redan hunnit "mysa" å då kom sambon hem från jobbet klockan fem, hehe! Tungan ute Då får vi hoppas på mars då!
    Hahaha, underbart! Hoppas det går vägen
  • Jojjo77

Ceke - gillar din formuleringar för att påvisa ÄL Här är det fotboll på TV som gäller för maken, kanske får "våldta" honom i halvlek Skrattande om jag inte hunnit somna innan dess...

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2011-02-22 21:00:48 följande:
    Ceke: Hoppas det går vägen den här gången! Min krake klagade också över att det blev en massa sex en vecka och sen nästan inget förrän närmare mensen. 

Tyvärr så har jag tappat sexlusten lite nu. Hoppas den kommer tillbaka längre in i graviditeten.

Jo, aborten var jobbig. Känns bra att det har gått rätt många månader sen den, i september, minns att jag önskade mig 100 dagar därifrån. Nu ska jag försöka se framåt, vill inte oroa mig så mycket över graviditeten, men det är svårt.  

Kaprifolen, tycker det tidsmässigt låter som en nidblödning! Hoppas på det.

Millan 
    Tycker att du ska föröska njuta av denna graviditet! Det kommer att gå galant
  • Jojjo77

FrkSvår - vad jobbigt när man känner att man inte når varandra fullt ut och att kommunikationen inte är helt hundra, men skönt att det känns bättre idag. Jag tror att kvinnor och män tänker och känner olika kring detta med barnskaffandet, männen kan nog känna att de har en pressen på att prestera, gör de inte det så är det ju liksom kört. Jag tror att det går till en viss gräns för vad man i förhållandet klarar av när det gäller detta med sex på beställning, det funkar under en period att skoja till det, men efter ett tag tror jag att det kan vara svårt att hitta det skojiga i det hela. Tror dock att det är viktigt att man pratar om det och är helt öppen med hur man upplever saker, annars tror jag att det kan slita enormt på förhållandet.

Min man har fram till denna månad verkat ha en väldigt avslappnad inställning till barnverksatden, men nu börjar det krypa fram att han känner en oro för om det är hans spermier det är fel på och vad vi gör då o s v. Jag har ju trott att han inte tänkt så mycket på sånt, att det bara är jag som har såna tankar och har en rädlsa för att det kan vara fel på mig o s v. Man är ju två om detta och båda tänker, vi tänker på olika sätt och vi tänker olika mycket under olika peroioder. Varför var det ingen som sa att detta skulle vara så svårt?

Hoppas i alla fall att allt blir bra snart!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet