Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Inna skrev 2011-02-15 19:46:12 följande:
    Är här inne och kollar ibland och så trist att höra om missfall. Gravid-tråden har i alla fall växt till sig lite, hoppas på fler!

Uppdaterar mig på listan, skrev inte in något BF-datum först, vågade inte tro att det skulle hålla i sig. Men nu var vi på KUB-test idag så nu har jag ett säkrare datum att komma med. Känns lite dubbelt att komma med ett BF-datum här nu, var ju själv rätt jäkla trött på alla som blev gravida ett tag... Men hoppas att det blir plus för er tjejer snart!

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8) 
    Kul att höra att det går bra för dig! :)
  • Irmeline

Ceke- Vad skönt med positiva besked, trodde iof aldrig att det var cancer, men förstår att det var skönt att få svart på vitt.

Eftersom mitt "BIM" datum närmar sig och jag ännu inte fått ÄL så flyttar jag mig till obestämd tid i mars. Hade hoppats att den skulle komma innan dess men nu verkar det inte så. Får hoppas den kommer snart!

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Solig  Mars Äpple
    ? -- Irmelie  ÄL  ?? (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    1 -- AnnJan ÄL14 feb (3:e gången gillt)
    3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb (4:e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb (försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8) 
    Millan75 BF 27 okt (försök nr 4)  

• Irmeline
    Kaprifolen skrev 2011-02-22 14:14:22 följande:
    Eller också är det en sen ägglossning....är det dags att börja ÄL-testa tro . Man kan väl ha en ÄL-blödning också har jag för mig?

Så här har min cykel sett ut det senaste månaderna:

34, 33, 34, 33, 35, 39, 32 dagar. Jag vet inte men jag tror jag har ngt längre lutealfas, kanske ca 16 dgr. Jag tycker mig alltid ha haft kill på ÄL-flytningar men sen vi började ha sex samtidigt så har det vart svårt att urskilja dessa...

Hur jag än ändrar med antal dagar i cykel och lutealfasen så kan jag inte få ägglossningskalendern här på FL att peka ut förra veckan som potentiella ÄL-dagar. Utan jag hamnar mer kring den 17-22 feb för ÄL.  Å andra sidan så var det likadant förra månaden, då fick jag ÄL-syptom ca en vecka innan jag trodde jag skulle ha ÄL och vi började ha sex, dock blev det ju inget. Men jag får inte ihop det liksom, antingen har jag en extremt lång luteal på kanske 17-18 dagar eller så är mina ÄL-symptom inte tillförlitliga.

Någon som vill dra ngn slutsats
    Jag tror luteal på 16 dagar är max man kan ha, sen slutar gulkroppen producera progesteron och man får mens om inte hcg produceras. Däremot har man ju oftast ÄL den sista av de dagar man har ÄL-flytning, så om du har det i tre dagar har du nog ÄL den sista tex.
    ÄL-testa 1 gång per dag när du börjar närma dig (köp billiga på nätet) och räkna på ÄL dagen efter utslag.
  • Irmeline
    Kaprifolen skrev 2011-02-22 14:14:22 följande:
    Eller också är det en sen ägglossning....är det dags att börja ÄL-testa tro . Man kan väl ha en ÄL-blödning också har jag för mig?
    Om det är ÄL-spotting är det nog för sent med test som ger utslag innan ÄL, spottingen kommer oftast i samband med ÄL, så då ska man passa på direkt :)

Nidblödning är när ägget fäster in i livmodern, så det kan det vara 5-6 dagar efter ÄL! Och ja, då är du befruktad Glad
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2011-02-23 17:31:17 följande:
    Aaaarrrgghhh! Varför är jag så dum att jag köpte ett cb digital med veckoindikator! Tänkte att det kunde lugna mig lite om jag såg att jag enligt det gått in i vecka 2-3 (efter befruktning). Naturligtvis visade testet "gravid-vecke 1-2".

Jag har varit knäckt hela dan, jag ska ju vara gången 4 veckor +4 dagar och testet borde ha visat 2-3 veckor. Så jag kanske får förbereda mig på att det blir ett missfall

Har inte börjat blöda än iallafall. Men jag har inte så stora förhoppningar. Det enda positiva var att jag även tog ett testlagret test som visade lite starkare än det gjorde i söndags.

Millan 
    Äsch, de där är ju gjorda efter någon slags normskala så de gäller ju inte alla!
    Det kan diffa supermycket så jag tycker de ska lägga ner det där med veckoindikator, såå många jag läst om som blivit oroliga av det. Förstår att du blev det, men tror inte du behöver vara det.

Det kommer att gå bra ska du se! Solig
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2011-02-23 18:04:52 följande:
    Tack Irmelie och Ernlia! 

Jag har också funderat över om ägget kan ha fäst lite sent och att det borde ha påverkat. Mitt plus på BIM var inte särskilt starkt men har blivit betydligt starkare nu. Jag använde morgonurin i morse när jag testade.

Hoppas att det ordnar sig. Är väl inte så mycket mer att göra än att vänta och testa med de billiga testerna för att se att inte nivån sjunker. Skönt att höra någon annan som fått fel svar på testet och som det gått bra för.

Att sluta oroa sig är jättesvårt men jag får jobba på det den kommande veckan. Det är ju ändå ingenting jag kan göra.  Tänker ringa och boka in ett vul i vecka 7, det är ju bara om ca två veckor. 

Tack för att ni finns!

MILLAN 
    Ja, boka in VUL, det är bra att inte oroa sig.
    Det finns studier som tyder på att det blir färre mf om man gör tidiga VUL, men de vet inte varför.

Allt som ger statistiken en puff.. :)
  • Irmeline

Usch är sååå trött på min kropp nu!
    6 veckor sedan mens imorgon och ingen ÄL i sikte.
    Fattar inte vad som är fel!!!!

Har alltid haft lite känsliga cykler, så var livrädd för detta när jag fick MA. Rädd att det aldrig kommer blir bra. De säger ju att man ofta inte ägglossar i långa cykler, hur ska man då bli gravid??

Så avundsjuk på er som kan säga: Vi sket i den här månaden, vi kör nästa! Det är ju flera månader mellan mina cykler som bäst! 4 jävla ÄL sen i maj förra året!! Tänk att ha ÄL en gång per månad, vilken lycka.

Ursäkta om jag tjatar men jag känner mig helt uppgiven. Vi kan ju inte ens försöka!  
    Slog upp numret till gyn nyss, men de har ju såklart inte telefontid på em på fredagar. Nästa vecka ska jag ringa. Vet inte riktigt vad de kan göra men.. Funderar på pergotime (clomifen) med det står ju i bibeln att det kan motverka bildningen av ÄLsekret och då kan man ju inte bli gravid utan partnerinsemination. Och för att få det måste man utredas antar jag?

Vill helsta ha en "naturlig" ÄL så vi slipper flerbörd och undviker försämrat sekret, men hur länge ska man hoppas på det?? Blir så trött.

Ursäkta mitt EGO-gnäll. Ibland så känner jag bara att jag vill ställa mig upp och skrika högt rakt ut. Såå FRUSTRERAD!! 

Tiden går och hela tiden ploppar det upp nya gravida överallt.. och vi kan inte ens hoppas eftersom vi inte kan försöka. Suck. 

• Irmeline

Grattis AnnJan!! :)

FruKM: Det finns inga munsårssalvor som de rekommenderar när man är gravid, det fanns en förr  som var testad på gravida men den finns inte längre.
    Jag hade munsår när jag var gravid och läst en del om det. Det verkar som om det egentligen inte är så farligt, bara det att det inte är testat och därför måste stå att gravida inte bör använda det. Många verkar göra det ändå.
    De som har könsherpes får starka tabletter med antivirussubstanser innan förlossning för att minska smittorisken till barnet, så jag tror att om de kan få det systemiskt borde lite lokal salva vara ok.
    Men, gör som du själv känner känns rätt.

EGO: tack för att ni peppar när man är nere. Bestämt mig för att inte deppa mer utan göra något åt det istället!! Ringde gyn och fick tid på fredag. Känns skönt. 

• Irmeline
    Fru KM skrev 2011-03-01 12:55:25 följande:
    Irmelie: vad använde du? Just nu känns det ok då det verkar gå över av sig själv ganska fort men det är ju inte kul med munsår. Kan tänka mig att det lär dyka upp fler gånger under graviditeten...
    Tog vectavir.
    Har hört att plåstren kanske är snällare men vet inte. Googla på munsår och gravid så hittar du en del trådar om det! Skönt att det börjar försvinna.
    Fråga din BM om det om du känner dig osäker i framtiden.
    Tror dock inte att det är så farligt, men vill inte lova nåt :) 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet