Virpan skrev 2011-06-18 00:08:59 följande:
När du känner så här så tänk på att vi som fått missfall går lika "bebislösa" som övriga som kämpar! (och missfallet är en upplevelse jag gärna hade varit utan). Förstår ändå precis hur du tänker, jag tänkte ju som sagt på samma sätt innan! Vi får kämpa vidare båda två!
Välkommen hit Virpan!
Var bara tvungen att så otroligt mycket hålla med dig om ovanstående! Nu är det tio månader sedan vi började försöka och vi är fortfarande helt bebislösa, även om vi nu råkat få två mf. Tio månader...det är en evighet känns det som, inte alls vad man trodde när man började försöka och tänkte att nästa sommar är vi antingen gravida eller får en bebis - och här sitter vi, fortfarande utan att ha en bebis på gång - vad jag vet i alla fall, har några dagar kvar tills vi ska testa.
Efter första mf var vi såklart ändå på det spåret - vi visste att vi kunde bli gravida. Det var ingen tröst vid mf nr 2.
Ego - Var på fest förra helgen och pratade då med en kille som jag aldrig träffat innan - han var där med sin tjej och tja, i vår ålder så blir det ju snack om barn ofta. De hade inte varit tillsammans jättelänge, så jag tror att barn låg något längre fram i tiden, men det märktes mycket att han tänkte på det och han var en av få sådär som man stötter på som inte blev personlig direkt och frågade om vi inte...som ju är gifta och har hus, utan pratade lite om sina kompisar - tre killar för vilka det alla tagit ett tag och inte bara varit att dra ner kallingarna. Kändes på något vis skönt att folk blir mer och mer medvetna om att det faktiskt inte bara är att beställa en unge och att man får vara försiktig med vad man säger till folk. I mitt huvud dunkade det ju bara 10 månader, 10 månader...