• MD77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ÄNTLIGEN!!! Så lycklig och glad! Glad

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    ~11 -- MariaF79  ÄL ~ 28 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis
    : BF 5 juni 2011.
    Irmelie: BF 8 juni 2011.
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 2011
    MD77  BF 9 juli 2011
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Tack för alla underbara kommentarer! Så underbart att det blev tredje gången gillt!Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    mallanis skrev 2010-10-29 09:32:19 följande:
    MD77- Hur mår du?
    Jag mår hur bra som helst, det enda är molvärk "därnere" som hållit i de senaste dagarna, hoppas det är normalt. Annars ingenting, men det kanske kommerGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Gris78 skrev 2010-10-31 18:38:22 följande:
    Hallå hallå, :)

Daniela1 - gud så spännande!!!  

FruKM - Oj vilken händelserik tillvaro du har även om det även om det inte var särskilt positivt händelser. Hoppas att allt löser sig med bilar mm.  

Har funderat lite på det här med ömma bröst mm, man har ju läst att blodådrorna syns tydligare om man är gravid. Om man då som jag tex är ganska så transparant i hyn (enl mig själv)  så jag tycker att blodådror generellt syns rätt bra på mig. Är det någon som har någon uppfattning om hur tydligt tydligt är???

Gravidisar . har ni fått något fint nytt nätvärk om brösten???

Jag såg idag att jag hade en massa väldigt tydliga ådror på vissa ställen, brösten, på sidorna sen på undersidan av armarna och på ett ställe på bröstkorgen, ser helt sjukt ut! Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Gris78 skrev 2010-10-31 19:03:29 följande:
    MD77 - hm vad kul!! Undersidan av armarna var ett intressant ställe...
    Du säger "väldigt tydliga" tar det som att det är en markant skillnad mot hur du brukar ha.  Är du en transparant eller normal hudfärgad person?? (ursäkta uttrycken men jag vet inte hur jag säga) 
    Jag är ganska normalfärgad tror jag Glad 
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Saftmedbulle skrev 2010-11-03 16:24:55 följande:
    ...

MD77: Hur går det för dig?
    Det går alldeles utmärkt, peppar, peppar!Glad Svullen om magen av allt progesteron men annars mår jag prima. Har jag tur så kommer det vara såhär men jag är bara i v.5 (4+4) och det är inte förrän närmare v.10 som man kan börja må lite värre. Men jag njuter än så länge. Nu ska jag bara försöka få till ett VUL i v.7 så jag får se den lille, om det nu bara är en därinneGlad Eftersom att jag fick hormoner så är risken/chansen 1 på 10 att det är två...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    mallanis: Ja, det kan bli kul men också mycket jobbGlad Men hur det än blir så önskar jag bara att jag får ett, eller två, friska barn.

Då fyller jag också på...

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
    BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF juli

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Gris78: Här är jag :) Det går alldeles utmärkt än så länge, peppar, peppar. Symptomen kommer mer och jag har börjat vänja mig vid att vara gravid. Imorgon ska jag på hälsosamtal och den 23e ska jag äntligen få bevis på att det finns någon därinne :) Hur går allt för dig?

• MD77
    mallanis skrev 2010-11-22 17:25:13 följande:
    Håller tummarna för er som väntar på BIM!!! Nu kommer det snart nya fina starka pluss till tråden*håller tummarna stenhårt!!!

MD77- vul i morgon va;) spännande!
    Ja, nu är det spännande Glad Jag är riktigt nervös...vill bara att allt ska se fint ut och se ett pickande hjärta!
  • MD77

Ganska nyligen hemkommen från VUL. Fick sen en perfekt liten plutt, 10 mm lång med pickande hjärta!Glad 
    Helt underbart att få se att det faktiskt finns någon därinne. Nu ska jag bara försöka att slappna av och njuta...

• MD77

Såg att ni diskuterat lutelfasen. Allt mellan 10-16 dagar anses normalt. Jag hade bara 9 dagar villket var under gränsen, min gynekolog trodde däremot inte att det var någon fara men jag sa att jag ville pröva att förlänga den för att se vad som hände. Jag tog då progesteron, började 2 dagar efter ÄL, och fortsatte med det fram till plusset som jag lyckligtvis fickGlad Min personliga teori är att om kroppen redan efter 8-9 dagar börjar minska progesteronet i kroppen för att förberede för slemhinnan ska stötas ut så hinner inte ägget fästa ordentligt om det nu är ett ägg som fäster lite senare. Ägget fäster mellan dag 7-10 och om då ägget börjar fästa dag 10 så har redan progesteronet börja sjunka och förbereda för mens och ägget hinner inte fästa. Börjar ägget fästa dag 7 så är det nog inga problem.
    Så min slutsats är att jag tror att det kan vara bra att pröva att fölänga lutealfasen om den är kortare än 11 dagar. De gynekologer jag pratat med angående progesteron och lutealfas så verkar de skeptiska men det funkade för  mig och jag är glad att jag fick det! Om 7 månader kommer resultatetGlad

• MD77
    ifyouweremine skrev 2010-12-01 19:38:44 följande:
    MD77 - Stort tack för infon om lutealfas! Då borde det vara lugnt för mig om min fas är 11-12 dagar. Hur går det för dig annars och hur mår du? Illamående och sånt?
    Just nu är jag hemma och vilar. Har kämpat ett tag med illamående och extrem trötthet och nu sa kroppen stopp när jag blev förkyld till råga på alltGlad Sover mest och mår illa när inte äter och när jag äter...ett lyxproblem med jobbigt ändå. Vad jag förstår så är det bra med symptom men jag längtar tills de försvinner, jag är verkligen inte lik mig själ...brukar vara aktiv och pigg.
    Men som sagt jag är såklart glad och lycklig och ser fram mot sommarenGlad
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet