• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis Irmelie!! :)

Saft&Bulle - jag har inte alls reflekterat  över ditt smekisnamn...trevligt att du har en tanke bakom.
    ÄL på 12:e dagen!!! antar att du räknat från första mensfria dagen då.  ja men den faktan så kan inte jag klaga än på ett tag. Skit oxå! ;)

The Blonde one:  Orkar du och lyckas få med snubben på mys var eller varannan dag oxå, - Så kör i vind, burna med xtra mycket "män" (mellanis män) på vägen! :)

Själv är  man lite trist och kör målinriktat, men en annan orkar inte hålla den höga frekvensen. Orkar knappt med den låga man har nu men ska man ha nåt måste man anstränga sig lite.

Jag är helt klart för Äl-stickor!! ju mer precisions hjälp man kan få desto bättre....Vem fan vill inte plusset fixat så snabbt/snart som möjligt??? Sex i alla ära men så kul är det inte!!! Jag tror  man kan "föräta" sig på sex oxå som så mycket annat. 

Mera pluss!!
  • Gris78

hahahaahha "heta bullen" den var super Mellanis! 

Ingen äl än, har inte testat idag men jag kände verkligen inte för att gå vid 6 på morgon för att kissa på en dyr sticka...Kanske senare idag att man testar än gång till.

Fast i är i oktober nu och det känns inte troligt att jag skulle ha äl två ggr under samma månad. Enl kalendern så skulle den varit den 29:e. Känns som att man får satsa på tillfället efter nästa mens!  hmmm är jag pessimist nu eller realist?? :)

Saft&hetbullle - det är alldeles jävla självklart att du ska stanna i denna extremt härliga tråd. Glöm 40-taggarna, de är oftast besservissers och lite präktiga..... lite som min storasyster. :)

Jag ville nog ha barn tidigare mest för att jag alltid tyckt att det verkar väldigt mysigt men en liten tjockis, och för at jag är yngst av totalt 4 syskon som alla redan har två var. Tyvärr så har det inte blivit så det det inte varit lätt att få min snubbe lite att dela den åsikten för ens nu. Han är inte så driftig tyvärr om inte jag heller antar jag. Men än han dock!!! 

• Gris78

Morgon alla glada, :)

Testade nyligen och inte ett enda spår av en glad snubbe här inte. Sket i det igår och jag verkar ju inte ha missat någonting...Strax innan den 29 då det egentligen e tänkt att man skulle haft äl så fick man en svag stegring men sedan dess har det bara gått utför. :(

Essalady får man var med i VM i symtom letande? - jag tänkte även  testa vid de tillfällena då jag tror  det är äl på gång. CB teststickor har inte en kul prislapp! - 249 kr
    Ska nog återgå till Apoliva när jag väl hittar dem.  

"Saftis" - tack för dina positiva inlägg om min hopplös kropp. känner att jag måste nog läsa på lite mer om hur saker och ting funkar här. Jag brukar inte läsa "manualen" och hade inte tänkt göra på så här heller. 

Mellanis  - vad är det din bild föreställer?  Hoppas att din "onda" tankar har försvunnit. Jag tror att det är bäst att slappna av och ta det lugnt! - stress är inte ett bra element sett och upplevt själv. 

Du som skulle ha middag för vänner och köpt a-fritt vin, - hur gick? Var vinet gott?? 
    Har hört att Carlsberg a-fria öl ska vara himla gott!  Är inte öl drickare själv...

• Gris78

Essalady - Jag har nyligen kommit på att jag verkar ha 28 dagars cykel och inte 30 som jag kört med tidigare. Det här var första månaden jag tänkte köra efter det men äl verkar ha sprungit bort. Misstänker att jag missat den då jag kände den där klet och smet känslan ett antal dagar innan äl skulle ha varit enl kalendern (29/9). Trådit vette fan om det var....har inte undersökt saken.

Eftersom det här skulle ha varit det andra seriösa försöket så har jag inte testat med så många varianter.
    Jag har kört teststickor någon gång tidigare mest för att testa lite, sen har jag glömt bort det och kört på klet och smet känslan som jag läst en del om.  Denna gång tänkte jag köra på stickorna för mer precision. Sambon är lite förvirrad eftersom det inte verkar bli något mys tillfälle. :)  Det verkar ju blivit en total flopp för min del.  

Ska testa en eller två morgonar till och sen får det vara tills efter kommande mens då jag ska vänta på klet & smet känslan och köra stickorna då, förhoppningsvis så är det äl som jag känner av!! :)  En kombo av tidigare alt. 

Det här med att tempa är inte min grej och jag kommer nog inte att köra på det, jag fryser normalt sett jämt så skulle min basaltemp stiga någon grad så lär jag någon märka det..................hoppas jag.  

Måste medge att tidgare har varit lätt förvirrad då man läst och hört olika saker hela tiden, här på FL tex så säger man att det kan ta fiskarna upp till 24h innan de når målet. Jaha har jag tänkt då och varit ute i lite mer god tid med myset för att ge fiskar tiden att komma dit i tid och indirekt öka mina chanser. Men sen så tittade man på the great sperm race och där så var det mellan 15-17h för dem att komma till målet.  Experterna där säger kör på äl dagen för störst chans och ev dagen efter.... - stickor och ens egen känsla är vad jag satsar på i vårt lilla VM i oktober. :)

Oj det blev visst ett långt inlägg, sorry det var inte mening....
  • Gris78

Drömmen om Elin - fniss välkommen till klubben och denna härliga tråd! 
    Vill du kanske var med i min och Essaladys VM i symtom sökande?

:)

Kram 

• Gris78

Saft & bulle - utslaget var bara stegring (svagare än kontrollstecket) inget egentligt utslag så jag välde att vänta till dagen efter då det inte var något alls. Så här i efterhand så kanske det var en miss. Man borde väl myst då iallafall.... Sorry om jag varit lite otydlig tidigare!

Drömmen om Elin - Det var Essalady som nämnde det först (inlägget finns i denna tråd) då vi pratade om "problemet" samt det ett bra sätt att ta reda på när äl är. Hon har provat både det ena och det tredje och har, som jag tolkat henne, nu bestämt sig för att hon ska köra VM i äl symtom sökande. Det har ju sagt att vi kvinnor kan känna när de ha äl, när det fäster mm.  (inte helt hundra på att jag kommer ihåg samtalet rätt)

Jag valt att vara med i VM racet eftersom jag under just denna månad antagligen missat äl helt alt inte hittat den ännu. Problemet är helt nytt för mig tror jag har aldrig varit medveten om att äl varit på vift tidgare. 

Faan vad det har snackats sedan tidigare imorse!! - shit va kul...man måste helt klart ligga i om man ska hänga med i den här tråden.  Trevlig att fler har hittat hit!! :)

Du som nyligen gjort abort pga downs, gud så synd, förstår att du inte känner för verkstad just nu.
    Hoppas att du/ni kommer igång snart igen.

Hur har det gått för er som har bim i dagarna!?    

• Gris78

Essalady - hahaahahah toppen jag vill oxå må så....

Mellanis var e du?? 

• Gris78

Mellanis:  Här är det bara bra, såg ett lätt stänk av kommande mens idag så äl-testing skiter vi från och med nu. Det är jag snart dax igen så det är lugnt, fick fler äl-tester idag för testlagret. Fan vad smidigt det var! :)

Läste lite i artikeln som Drömmen om Elin lagt upp och funderar på om mitt cola zero och te drickande är något jag kanske ska se över?? Senaste dagarna har det blivit en zero om dagen.....Tee har jag alltid druckit flera koppar av.  

Har du sett bilden på griskultingen med stövlar på sig som fanns på Aftonbladets hemsida. Kolla han e olidligt söt!!!!! hahahahaha om man inte gillar grisar efter sett denna bild så vet inte jag vad....

Mellanis du kan inte annat än att hålla med mig min grisvän! :) 

• Gris78

Hur känns magen ni två som är gravida??? . tjockt eller?

Mellanis - hur går det med de negativa tankarna du pratade om?? Hoppas att de sprungit långt långt bort
    Irmelie - hur känns det för din del? Är det som du trodde att det skulle vara...

:)

• Gris78

Essalady - hahaha man kanske ska vara försiktig med vad fast ber om. Man vill ju inte vara sjuk på det gamla vanliga sättet precis. Jag tycker nog att man kan läsa de flesta förslagen man hittar och sedan köra på det man tycker verkar mest vettigt. Man är ju lite besviken att ÄL lyckats gå förbi en helt obemärkt denna månad! 
    Hur går det för dig annars? Haft bim är det nu i dagarna???

Saft&bulle - fredag!? ska du vänta tills på fredag med att kolla?  - det är ju en eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeevighet tills dess jö! Att hållas på streckbänken är ju bara förnamnet här känner jag :)

Man kanske ska sätta grisbilden som bild istället för ingenting?? :) 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet