Vi över 30 som längtar efter första barnet
Essalady: Jodå, BIM imorgon. Fortfarande lite illamående, men vågar inte ta ut något i förskott. Ska inte testa förrän fredag, om inte tant röd hinner före...
Essalady: Jodå, BIM imorgon. Fortfarande lite illamående, men vågar inte ta ut något i förskott. Ska inte testa förrän fredag, om inte tant röd hinner före...
Bailley: Grattis!
Essalady&Gris78: Jodå, jag ska vänta att testa tills fredag morgon. Än så länge ingen mens och fortfarande illamående...
Har själv trappat ner på kaffedrickandet. Inte helt nyttigt tror jag och det har inte varit en speciellt stor omställning. Ska på fest på lördag och då blir det nog alkoholfritt, såvida inte mensen kommit då (vilket jag INTE hoppas på, så sugen på vin är jag inte...)
Irmelie: Förstår att det känns nervöst, inte alls konstigt. Vi håller tummarna att allt är ok!
simtim: Klart du måste få njuta också! Fast jag är egentligen koffeinist, så lite nerdragning från min sida skadar inte...
essalady: Illamåendet är lite nu och då och det verkar lite mysko, faktiskt. Än så länge ingen mens och nu har jag nog bestämt mig för att inte testa förrän lördag morgon. Vill att maken ska få vara med oxå... (inte att kissa på pinnen, bara att vänta på resultatet ;)
Irmelie: Hmm, ja det kan nog bli lite klurigt för dig på fester fram över. Folk är ju ofta så otroligt nyfikan (eller gäller det bara de jag känner?). Du får väl slingra dig så gott det går...
essalady: Man måste få vara lite deppig ibland också. Hoppas du känner dig bättre snart. Än så länge ingen mens i sikte här...
mallanis: Amsterdam? Nu blev jag avundsjuk... har aldrig varit där.
ernlia03: Ja, hur har man tålamod? Vi har bara försökt i sex månader och fram tills nu tror jag vi missat ÄL faktiskt. Den här gången tesatde vi med ÄL-stickor och lyckades pricka in den. Det finns ju liksom inget annat sätt än att försöka och vänta, helt krasst. Man får helt enkelt försöka göra en del andra roliga saker medan man väntar :)
Hurra! Har plussat! Håller tummarna för er andra!
Kramar Saftochbulle

BIM
Oktober
8 -- Astrogirl ÄL 24-25 sept (försök nr 9, första barnet)
9 -- Fröken Ellen ÄL ~28 sept
~10 -- ernlia03 -- ÄL 25-27 sept (försök nr 6, första barnet)
12 -- essalady ÄL 28 sep (andra försöket, första barnet)
~14-15 -- MariaF79 ÄL ~29-30 sept (första riktiga försöket)
15 -- Lillamillan ÄL 1 okt (försök nr 13, första barnet)
15 -- Ansi30 ÄL: 1-3 okt (Försök nr 6)
17 -- Drömmen om Elin (1:a försöket)
17 -- Sanna77 (1:a försöket, första barnet)
20 -- simtim ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
28 -- Daniela01 Äl 17 okt (oändligt massa försök)
30-- Rosavit ÄL 14 okt (tredje försöket)
31 -- MD77 ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)
November
8 -- emmafemma ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
GRAVIDA
Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet.
Hej tjejer!
Tack för alla gratulationer! Tråkigt att höra att en del av er fått mens och deppar. Helt naturligt att man blir låg då...
Ska hålla tummarna för er allt jag kan!
Vill bara slå ett slag för ÄL-stickorna. Det var först när jag började använda dem som jag visste när jag hade ÄL.
Vi hade bokat tid för utredning i november (för att kolla att allt var ok) men ska ringa och boka av den imorgon.
Illamåendet har lugnat sig lite nu, vilket är skönt.
Ser fram emot kommande plus här i tråden :)
Ernlia03: Håller tummarna! Har läst om folk som plussat på BIM+10, så så länge mensen inte är där finns hoppet fortfarande.
Pingla77: Välkommen! Och lycka till!
Gris78: Ja, det var första gången jag testade ÄL-stickor och ja... som du vet fick jag använda elva på raken (är ruskigt envis), men det visade sig sen att vi varit helt fel ute med ÄL. Den här gången tog det sig så det var bra att vi "fuskade", som maken uttrycker det...
FruKM: Pepp, pepp. Inte ge upp nu... Envishet kan löna sig, men ÄL-stickor är en bra idé.
Ernlia03: Tycker också att det ser ut som ett plus... Vågar mig på ett grattis, faktiskt!
Trist Maria... Hoppas ni får en skön semester i alla fall!
Irmelie: Håller med dig om att väntan är lång... Själv ska jag på inskrivning i början av november (är ju flera VECKOR tills dess).
Lite roligt var det faktiskt, för det var min man som ringde och bokade tiden (jag har svårt att ringa från mitt jobb). Det är tydligen inte så vanligt att mannen ringer, för de frågade honom om hans fru (dvs jag) behövde tolk... Lite kul ändå, 2010 :) Det måste ju vara för att jag inte kan språket, annars hade jag väl ringt själv, eller?