Vi över 30 som längtar efter första barnet
ernlia03 skrev 2010-10-08 11:42:07 följande:
Inga som helst andra symptym tyvärr. Hade kramper i magen i onsdags och torsdags, men det tror jag nog bara var tarmarna som spökade. Känner inte lika mycket idag. Brösten är tunga, precis om de brukar bli 2-3 dagar före mens, dvs nu... Så nej, förutom den där mellanblödningen är allt som det brukar före mens. Att man är så dum att man börjar räkna framåt direkt man börjar hoppas lite. Kollade att 12 veckor borde ha gått några dagar innan julafton och hade stora förhoppningar om att kunna ge en glad julklapp till mor- och farföräldrar. Känns som man blir mer besviken (hur nu det är möjligt) när man bygger upp sådana förväntningar. Men ändå kan man inte låta bli!
Jag känner igen det där. Nu har jag själv ju inte försökt i mer än 2 mån, men däremot har jag en nära vän som jag pratat mycket med under tiden de försökte. Hon planerade hela tiden sitt liv efter den kommande graviditeten. "Bröllop i juli, men oj då kanske jag ligger på förlossningen", "resa i januari, det kanske inte går om jag är gravid då", "om tre månader fyller min bror år - då kan jag berätta att jag är gravid". Hon höll på i 18 långa månader.. och till slut, när hon nästan gett upp, då blev hon gravid! :) Och nu är hon i vecka 20.
Vad härligt!! Perfekt att ge nära och kära detta i julklapp sen också! Lycka till med allt nu och hoppas vi ses i gravid-trådarna framöver.

Så risken för spökstreck är väl rätt stor trots allt.