Vi över 30 som längtar efter första barnet
Visst blir man skadad. Internet är både bra och dåligt. Man får reda på mkt, men man får reda på för mkt ibland.
Ajaj, men gick det bra för din mamma är väl chansen stor att det går bra för dig med.
Hoppas det går bra. Bra att du skriver ned frågor så att du minns vad du undrar när du väl får chansen att fråga någon som har svar. Jag håller tummarna för "oproppade" äggledare.
*kramar*
ernlia03, det är absolut inga tråkiga inlägg. Jag tycker det är jätteintressant att läsa.
Hoppas det går bra på onsdag.
Irmelie: Jag tempar så fort jag vaknar oavsett vecka eller helg. Jag tycker inte det har skiljt sig nämnvärt även om jag gått upp senare. Det som blev skillnad var när jag skulle iväg på resa och fick gå upp innan fem, då var jag lite kallare, men annars ligger jag på stadiga 36,6.
Jag har iof bara provat en och en halv vecka.
Min tolkning var att man skulle ta samma tid som i att man inte skulle gå upp och kissa eller göra något, utan man skulle ta direkt är man vaknade. och om man gjorde något annorlunda skulle man skriva upp det, tex sov bara fem timmar, var väldigt stressad osv eftersom det kan inverka på temperaturen.
Ceke: Vad var det bibeln hette? Jag funderar också på en men det var så många trådar sedan så jag orkar inte leta.
Ceke: tack tack. Bibeln är beställd. Var längesedan jag läste en hel bok på engelska så det ska bli en utmaning.
Jag gifte mig också i år. Skickade korten två månader efteråt. Vi gjorde bara via "expert", kort med text och ett vitt fält på. Vi hade 80 bjudna och skrev ett 50-tal kort, alla med personligt tack för det vi fick och vad vi hade/skulle gjort/göra med det. Tex tack för det fina vinet, vi kommer öppna flaskan på ettårsdagen osv. Det tog en jäkla tid att skriva allt och då behövde vi inte göra så mycket med korten i sig. Ojoj vad mkt jobb det hade blivit om vi skulle klippt och klistrat på dem med. Skönt att det är klart =)
Det känns som om jag redan haft ÄL föresten. Molvärk och stickningar i äggstockarna. Om det är så så har vi iaf sexat de dagarna och dagarna innan så ingen fara om det kom tidigare. Jag antar, precis som Ceke läser ur bibeln, det tar ett tag innan kroppen ställt tillbaka sig.
Hmm, bra beskrivet av flytningarna. Tur att jag beställde ett eget ex.
Annars beskrivs ju oftast bara själva ägglossningsflytningen, men här kan man ju följa hur de ändras längs med hela cykeln.
Åh vad "bibeln" är bra. Jag är bara i början, men vilken bok det är =)
Tack Ceke för tipset. (och tack till den som först tipsade, men jag har glömt vem det var. *förlåt*)
Jag beställde ÄL-test nu. Har provat tempen varje morgon i tre veckor nu och den pendlar friskt just nu. I förrgår 36,2, igår 36, 9 idag 36,2. Vete fan varför den inte är någorlunda hög eller låg (har inte kommit till temperaturdelen i "bibeln" än).
Så då tänkte jag att nästa månad ska jag kolla med ÄL-tester för att se om jag har ÄL alls.
Gott nytt år btw. Hoppas på många + i tråden under 2011 (och helst januari)