Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Skriver för första gången in mig i en BIM- lista. Har inte velat göra det förut för jag är så vidskeplig. Men det verkar ju gå trögt som satan ändå så nu skriver jag in mig!!:)

SoligBIM Vi som längtar... 
    Baby 

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24 -- Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26 -- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
         -- Marsflickan ÄL 1 maj ( försök nr 1 )
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
  • DubbelAA
    Jezzi80 skrev 2011-04-20 23:57:57 följande:
    hejhej på er alla fina.
    Nu har jag läst igenom... hehe, tog sin tid!

finnig o jävlig, knashumör och trött. Svullna bröst.
    Funderar på att köra ett test imorrn faktiskt. Verkade ju som jag hade ÄL tidigare än beräknat.. så kanske???

Några stenar lyftes från mina axlar häromdagen iallafall. Fick nämligen bekräftat och färdigdiagnostiserat en uppmärksamhetsstörning med adhd-drag. Äter redan medicin för den, men har oroat mig för att inte få tillbax medicinen efter grav.+ammning... och det känns viktigt! Så lugn och bekväm jag är nu har jag aldrig varit och det har varit en stor anledning till att jag mår bra.
    Men nu är alltså det klart, så jag är säker på att hjälpen finns kvar efter barn o så.
    Äter fortfarande medicinen men dagen jag plussar slutar jag tvärt. En medicin som går ur kroppen väldigt snabbt och inte påverkar barnet om jag slutar när jag plussar.

Andra saken va att han avskrev en diagnos jag fick för 11 år sen men som inte varit aktuell på flera år. En diaqgnos som stämplat mig negativt i vården just för att jag inte har de problemen eller beteendet alls. Underbart!

Va hos min smärtläkare ett litet tag sen oxå.. (har jag skrivit det? Hmmm...) Jaja, sprutor i händer o armbågar.. men tyvärr har jag fortfarande ont. Vet inte om jag måste in igen kanske. Hoppas inte det... men jo, blir det inte bättre tar jag hellre helvetesinjektioner i nervtrådarna. 

Påsk... hos mamma o pappa på lördag. Ska fixa påsktårtan och tror vl det blir typ Fransk Chokladtårta. Måla ägg , käka gott och leka med syskonbarnen :D
    Ena killen är snart 9, andra dryga 1 år.
    Träffar sällan minsta eftersom de bor utanför GBG och jag i sthlm...

...vaknade efter mkt om och men idag av den obehagliga påträngande smärtan bara en djup stenhård innebrännar-finne mellan näs-roten och ögonbrynet bara kan ge... Grr.. hoppas finnarna har vettig anledning att va där!

Nattinatti på er finisar!
    Hjärta
    Hoppas hoppas hoppas att finnar och andra symptom finns där av en bra orsak. Jag håller tummarna!! OCh vad skönt att få bort den gamla felaktiga diagnosen, hoppas nu bara att smärtan lägger sig så du kan njuta av den härliga våren o påsken!:)
  • DubbelAA
    Polarlantis skrev 2011-04-26 12:43:06 följande:
    Hej tjejer, här kommer ett ledsamt inällg från mig...
    Idag skulle vi göra KUB. Vi ser direkt på UL att det inte finns något foster, allt är det en ofostrig graviditet. Alla värden är normala, kroppen är gravid och allt växer...utom foster som inte finns där. brutal upplevelse. Men ändå hade vi nog något på känn för var det något vi pratat om ofta så har det varit just det...är det ens någon DÄR?

Så nu får jag vänta en vecka, sedan ska dom kolla igen för helt säkert kan det inte vara...helt idiotiskt låter det i mina öron men jaja...Helst vill dom att kroppen ska sköta allt själv men jag vägrar gå runt och vara gravid utan att vara det så det blir piller om en vecka.

Vi försöker se det positivt ändå...heldre detta än ett skadat barn, att det faktiskt gick fort att bli gravid och framförallt att vi fck veta detta nu och inte om flera veckor! Vill bara att allt ska ut NUUUU!
    Nej vad jobbigt för er!! Hoppas det visar något annat om en vecka, finns ju en chans att de sett fel. Hoppas ändå att ni mår ok o att ni har stöd av varandra i detta.
    Massor med styrkekramar!!!!
  • DubbelAA
    Gris: Vi tar det ganska lugnt fram tills ägglossningsveckan då jag brukar tala om för sambon att det är dags o då försöker vi få till det varannan, vartredje dag ungefär. Efter det är vi helt slut (måste vara åldernFlört). Jag vill nog dock oftast lite oftare än sambon men jag kan ju inte direkt tvinga mig på honomGlad. Det är svårt att hitta orken tycker jag för vi har båda arbeten som gör att vi måste gå upp vid ca 5 på morgonen o varken han eller jag passar för det så vi är ju helt slut på kvällarna tyvärr.

Idag har jag iaf ringt o fått en tid för att eventuellt börja en utredning av oss. Vi ska få träffa en bm i mitten av maj o lämna lite blodprov o så o sen får vi väl se vad som händer sen. Känns skönt att komma igång iaf:)
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-04-26 14:48:50 följande:
    Jag vill också oftare än mannen... Är det så att det är vanligare bland kvinnor i "vår" ålder att vi vill oftare? När man var yngre så tyckte jag jämnt att det var killen som ville och inte jag
    Ja kanske det är så att det har med åldern att göra? Att tjejer vill oftare ju äldre vi blir?
    Hur som helst känns det ibland lite drygt o som att jag får lov att tjata för att få mig ett liggFlört blir lite less på det vissa gånger men det kanske inte bara är så för mig o då känns det ju iaf lite bättre
  • DubbelAA
    ceke skrev 2011-05-03 09:40:30 följande:
    Hej och tack för alla tummar som hållts! Det gick super! Vi fick se vår lilla prick, 17 mm lång och daterades 8+1, precis som jag trott! Ett hjärta bultade så fint och man kunde med lite vilja se armarna utanför kroppen också

Sickken LYCKA!!!
    Gud vad härligt för erSkrattande
    L Maria skrev 2011-05-02 21:50:07 följande:
    Håller en tumme ändå, för att du får ett plus Millan, kan ju hända fortfarande då!
    Lycka till imorgon Ceke, vi hoppas på att det blir pickande hjärtslag på skärmen!

I lördags kom vi hem från vår semester - har haft lata dagar först i lägenhet med uteplats och pool och sedan på segelbåt; fick se delfiner hoppande en meter ifrån båten, har simmat med havssköldpaddor och sett färggranna fiskar, sjöstjärnor och korallrev. Inte alls dumt med andra ord!
    Tillbaka till verkligheten så såg jag att jag är på dag 19 i cykeln och ännu ingen äl. Har haft älflytningar dock, så den kommer väl idag eller imorgon. När vi varit borta har jag inte tempat, så jag tog första i söndags...
    Ska i alla fall ändra i listan för jag räknar med BIM den 13 maj. (Urk, höll på att göra en freduian slip och skriva mens den 13 maj...det hoppas vi verkligen inte!)
    Välkommen hem från semestern det låter som ni haft det helt fantastiskt!

Själv har jag haft det riktigt segt. Blev sjuk efter påsk som sedan blev bihåleinflammation. Fick antibiotika mot det som jag äter nu och trode först att jag höll på att få en svampinfektion av den så då vågade vi inte sexa. Igår kändes det bättre så då fick vi till det men ikväll har jag möte som slutar sent så vi hinner inte få till det idag. Det betyder att vi bara lyckats sexa 1 gång denna ÄL vilket känns helt jäkla värdelöst:(
    Har haft ÄLflytningar hela helgen och enligt Älkalendern här inne ska jag ha ÄL idag. Jag är dessutom så fruktansvärt sugen så hade karln varit hemma hade jag hoppat på honom direkt:) Och det brukar oxå vara ett tecken på ÄL.
    Jag blir så himla less på att det går månad efter månad o inget händer:( I höstas trodde och hoppades jag på att vi skulle ha fått våran bebis nu men det gick ju totalt åt h-vete:(
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-05-03 15:32:18 följande:
    Pepp och kramar! Jobbigt när man hamnar i såna svackor! Hjärta
    Saftmedbulle skrev 2011-05-03 17:35:48 följande:
    Pepp, pepp!
    Tack brudar!!
    Känns skönt att kunna ösa ur sig här (fast jag ska försöka skriva lite roliga saker medGlad). Och det känns lite bättre när jag tänker på att vi ska träffa bm nästa vecka. Hoppas hon är bra o att vi kan få hjälp nu!
    Kram på er!!

Och förresten: Grattis till dom som plussat om jag inte redan grattat:) Är lite off nu när jag varit( fortfarande är) sjuk så jag har inte koll på om jag grattat:)
  • DubbelAA

Välkommen till Sophy80 och shelby!
    Här kommer ni nog o trivas:)

Hade en lite halvseg dag igår eftersom vi bara fått till det 1 gång denna ÄL men idag känns det lite bättre. Ska faktiskt ta mig iväg o träna o det är STORT för o vara jag. Har ju något av allergi mot fysisk ansträngningFlört

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet