Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Sophy och Fröken Ellen - testade neg idag på äl+10 igen och eftersom jag vid de tidigare testat positivt på äl+8 och äl+10 så har jag inte så stora förhoppningar ändå... Men tack för pepp!

Nemi - håller tummarna för att det tagit sig och nej, du är inte ensam om att känna efter och känna efter och känna efter...

• L Maria
    Kattflickan skrev 2011-06-21 22:42:23 följande:
    MariaF79: Om det inte blir plus nu, så hoppas det blir nästa månad! Ni verkar ju ha ganska lätt för att bli gravida. Själv blir jag bara gravid de månader jag har ägglossning på dag 16 (äl-test utslag dag 15). De gånger jag haft det hittills har jag blivit gravid.
    Det hoppas jag också på! Vill ju inte komma för långt efter dig och Saftis, min tredje-gången-kamrater!
    Jag har också kollat min statistik - "fördelen" med att ha blivit gravid flera gånger och det jag kan sluta mig till är att vi ska ha tre dagar i rad för att det ska ta sig, hårt jobb!
    Har mensvärk nu och väntar enligt statistiken mens idag, tempen hade sjunkit i morse så jag undrar om progesteronkrämen överhuvudtaget gjort någon effekt på mig...
  • L Maria

Millan - härligt att höra att det såg bra ut, grattis!!

Saftis - det är ett hårt jobb men någon måste ju göra det...

Miss Olsson - välkommen hit!

Pingla - du får tips från Sophy där som kan det här med pergo; kör och hoppas på gång nummer två - en av mina vänner blev gravid på andra kuren, så det är inte kört på något vis!

Virpan - jag testade med kräm den här månaden; månaden efter mf, men det hjälpte inte den här gången. Funderar lite på om jag ska börja ta den efter äl nästa gång eller vänta och se om jag får plus och då börja ta. Jag har ätit albyl minor också; en fjärdedels tablett. Som sagt - hjälpte inte, men efter två mf så är jag beredd att fortsätta med det - det är samma sak som personer som fått flera mf får utskrivet av läkarna; blodförtunnande i liten dos och progesteron.

Ego - mensen kom med besked idag, satte in en extra plus tampong imorse och upptäckte på jobbet att jag glömt ta med fler. Efter lunch hade jag blött igenom den litegrann och när jag var på väg hem kände jag hur det rann igenom - jeans och allting... Tur at jag bara skulle sätta mig i bilen och köra direkt hem...urk! Har inte hänt på flera år!

• L Maria

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}
    18 -- Finlandssvenskan ÄL 4juni (8:e försöket)
    21 -- Marsflickan, ÄL ca 7 juni (2:a försöket)
    21 -- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)

23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    26 -- Sophy80, äl 10 juni? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    30 -- Nemi76, ÄL 17 juni (Försök nr 1 med Pergotime)
    30 -- Vintermamma, ÄL 17 juni (försök 7)

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- ca Råttentottan ÄL 17 juni ca (11:e försöket, 1:a efter spolning)
    1 -- Essalady ÄL 17 juni (10:e försöket)
    2 -- ViVillHaBarn (2:a försöket, 1:a barnet, 30 år)
    4 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 21 juni (försök nr 6)
    4-- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)

8-- Önskan78 ÄL 24-25 juni (2:a försöket)
    9 -- Marja 78 (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    10- DubbelA, ÄL ca 28 juni (försök nr 10)
    10 - Annelie77 ÄL ca 26 juni (försök 3 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    6-12 -- Prodigy79 (12:e försöket)
    12-- Jezza80 (6:e försöket)
    16 -- Kiyona, ÄL 2 juli (försök nummer 5, X 2009, MF 12/5)
    21 -- MariaF79, äl ca 10 juli (försök nr 9, två mf i v 5 på försök 5 och 7)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Saftochbulle 5 februari (försök 10, 2 mf på vägen)
    Millan75 BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)

• L Maria

Åh, Saftis, vad jag lider med er!! Jag som verkligen höll extra tummar för oss för att det skulle bli ett tredje gången gilt!! Det här var verkligen inte rättvist!
    Som Irmelie sagt - de som fått upprepade missfall får ofta Trombyl - blodförtunnande och progesteronvagitorier utskrivet; nu skrev du i och för sig att ni inte skulle försöka igen innan utredning, men om det blir så ändå så är alby minor och progesteronkräm något att fundera på.
    Mina allra varmaste kramar till er, tänker på er!!

• L Maria

Kram Irmelie! Har du fått någon ny tid...? Eller kan du boka privat någonstans för att få se om typ en vecka...?

• L Maria

Hej tjejer, tänkte bara titta in och säga att jag läser, men att jag inte skrivit på ett tag.

Här är det Stockholmsvecka nu, så vi får hoppas att det om två veckor visar sig positivt och att det stannar den här gången...

• L Maria

Pingla - det är fasiken ett hårt jobb att försöka bli gravida! Skrattande Förra gången hade vi också en sån smygis, med kompisar sovande på andra sidan en papperstunn vägg, jaja, vad gör man?!
    Hoppas det tog sig!

• L Maria

Grattis Polarantis - och skit i det där med vad man "borde" känna - känner du att det inte behöver ta sig nu så är det väl fine, det är ju din kropp och dina tankar!! Glad

• L Maria

Saftis - kul att "se" dig lite igen, har tänkt mycket på dig! Vad jobbigt att det inte blir något steg framåt mot utredning utan att ni bara slussas runt?! Jag frågade lite om det när vi var inne på koll efter mf 2 och jag tolkade det som att  de gör en utredning där, på KK, men det vet man kanske inte då...
    Har ni bestämt er för om ni ska försöka på egen hand igen eller väntar ni på utredningen nu...? (Du behöver inte svara om du inte vill prata om det)
    Hoppas att du får klara svar från bm i eftermiddag då, så att ni kan ta nästa steg!! Kram!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet