Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Fröken Ellen: Det låter ju superbra med en så bra läkare!  Det verkar ju faktiskt som om det går att få barn för de allra flesta om inte annat med lite hjälp! 

Ibland oroar jag mig för att jag ska ha nåt okänt mystiskt fel som gör jag bara kan få barn med kromosomfel. Jag kanske har dåliga ägg? Första fostret hade DS och andra gången jag blev gravid blev det missfall (vilket ofta beror på kromosomfel). Men eftersom jag blivit gravid nu två gånger så känns det som om det enda vi kan göra är att försöka ytterligare en gång, går det snett så får jag väl söka hjälp.

Mellanis: Märkligt med samma BF. Visste inte att det dröjde ett år mellan första mf och din nuvarande graviditet. Den här gången ska det gå bra iallafall! 

Millan 

• Kattflickan
    Grattis Saftis! Ha en superkul kväll, ett avbrott från bebisverkstaden!

Smiley: Om du verkligen vantrivdes på ditt förra jobb så var det inte dumt att säga upp dig.

Jag var på afterwork igår och slogs av att jag verkligen gillar mina kollegor, de flesta av mina arbetsuppgifter är intressanta, utvecklande och viktiga. Det enda är att det är på tok för mycket att göra som gör att jag känner att jag missar saker och att jag inte hinner med att göra jobbet så bra som jag vill. Får försöka tänka på det när jag känner jobbpanik.

Generellt känns allt bättre idag, utom huvudet  Tur som sagt att inte vi alla har våra deppdagar samtidigt.

Jag blöder normalt och har inte ont längre och det är lördag.

Jag har inte druckit så mycket alkohol på sistone då jag försöker att dricka måttligt mellan mensen och äl och sen  inget mellan äl och bim. Så igår drack jag två glas rödvin och en drink och idag är jag lite bakis. Tror att det är ovanan som gör det. 

Gris: Då jag har blivit gravid har det inte känts så annorlunda mot en vanlig månad. Bara förstoppningen har varit annorlunda. Men faktum är ju att de flesta kvinnor inte märker av nåt innan BIM. Så det kan ju mycket väl ha gått vägen för dig den här månaden. Hoppas du får jobbuppdraget!

Millan 
  • Kattflickan

Essalady och Astrogirl: Tråkigt att ni känner som jag gör med jobbet! Hos oss har också många slutat och det är många nya som ännu inte kommit in i jobbet vilket gör att pressen på mig är större. Jag såg också en mammaledighet som en räddning. För en vikarie får oftast inte så många arbetsuppgifter som jag har utan får fokusera på några saker och då kanske denna skulle kunna se till att jag också kom i kapp. Hmm.. lät kanske märkligt men hoppas ni förstod. Dessutom kanske jag skulle få tid att slutföra en del innan en mammaledighet utan att jag fick så mycket nytt att göra.

Vi får försöka kämpa på och prata med våra chefer om saken!

ceke: Hoppas det inte är MF. Du har ju haft lätt att få blödningar, hoppas det är en ofarlig sådan!

Millan 

• Kattflickan

Essalady: Tror också att det är så att man som barnlös kvinna förväntas jobba mer! Det som irriterar mig mest är att det verkar lättare för de som har barn att få semester när det vill också.  Jag har pratat en del om jobbsituationen med sambon på sistone och jag har faktiskt bestämt mig att säga ifrån på riktigt till chefen. Kanske skriva upp allt jag har att göra just nu och be honom att plocka bort något.  Jag känner också att jag prioriterat ner mina vänner, träningen och husrenoveringen för jobbets skull och det känns inte riktigt värt det. 

Astrogirl: Känner igen mig, jag är ansvarig för vårt kvalitetsarbete, men det är beräknat att jag ska hinna med lika mycket vanligt arbete för det. Vi har mål för kvalitetsarbetet men det får uppenbarligen inte ta nån tid! Mycket irriterande. Jag är också lite rädd att stressen ska påverka bebisverkstaden. 

Nåja, idag har jag hunnit med att fika med en vän och få upp några bokhyllor i vårt arbetsrum, känns bra.  Ska snart börja fundera över vad jag ska göra i trädgården.

Millan 

• Kattflickan

Ceke: Det var säkert falskt alarm! Kommer du att göra något tidigt vul? Jag gjorde ett i vecka 9 första gången jag var gravid och det lugnade mig jättemycket. Nu när jag fick missfall hade jag ett inbokat i vecka 8 vilket jag tror är rätt bra då de ska kunna säkert se ett hjärta då. Nu kom jag ju inte så långt den här gången men iallafall.

Försök slappna av, tyvärr inget man kan göra ändå utom de vanliga sakerna man ska göra när man är gravid.

Jag ska snart ut i trädgården och börja fixa! Min tant röd är på väg att försvinna, skönt när den gamla tackan kastar in handduken Så om en vecka börjar Stockholmsveckan! Irmelie: Hoppas på nästa månad för både dig och mig!

Millan 

• Kattflickan

Enda gången jag använt CB digitala äl-testet så fick jag aldrig nån glad gubbe och en sticka funkade inte. Kan ju ha varit en månad utan äl, men annars har jag alltid fått utslag med testlagrets stickor och det kändes som om jag hade äl den månaden.

Sen blev jag så irriterad över att de gör en digital manick som man inte kan använda mer än en månad. Dessutom kan man ju vilja testa oftare än en gång per dag och då tar ju stickorna slut jättesnabbt.

Jag ska beställa fler stickor nu, om en vecka börjar stockholmsveckan.

Millan

• Kattflickan

Gris o Essalady, jag håller tummarna för er!

Själv så är jag lite pessimistisk och beställde 21 ägglossningstester och 20 gravtester från testlagret nyss!  Mest för att 20 var bara lite dyrare än 5 som jag tänkt från början

Så nu kan jag äl-testa i typ 4 månader iallafall och gravtesta i 1,5 år!

Millan 

• Kattflickan
    ceke skrev 2011-04-10 22:00:49 följande:
    Eller så blir man testnarkoman som jag när plusset väl kommer och använder upp dem i en rasande fart
    Blir jag väl gravid igen så lär jag nog testa varannan dag i början iallafall och då försvinner ju några iallafall.

Men min förhoppning är att jag inte behöver använda så många utan kan ge bort dem till bättre behövande! 

Tiden går så långsamt nu, vill ha äl snart så jag kan få bim igen. 

Stämmer att man blir nojjigare när man blir gravid, det är ju så mycket som hänger på det lilla fröet i magen. 

Millan 
  • Kattflickan

Grattis Simtim!!! Jättekul! När har du BIM?

Millan 

• Kattflickan

Irmelie: Vi är en hel del som är kvar, men jag känner mig också rädd ibland för att bli sist kvar.  

Simtim: Man behöver inte känna nåt redan vid bim. Har hört att de flesta faktiskt inte känner av graviditeten före bim.

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet