• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmelie: Hehe.. än så länge vet jag ju eg inte om jag kan rekommendera själva akupunkturen då det ju inte ger verkan pangbums Men denna kvinna i sig kan jag rekommendera En timma kostar 650 hutlösa kr.. och en behandlingsserie är mellan 6-12 gånger... Tänkte prova några gånger och se om det ger nåt.. om inte så ger jag upp och behåller resetn av pengarna till nåt annat...

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-11 21:30:58 följande:
    Underbart låter det! Är klart hälossamt att få göra det oavsett! Ochatt trätta bra BM måste kännas toppen, lyllo dig :)
    Tror klart det kommer  funka för dig, du verkar ha öppet sinne och det hjälper ju att tro lite Glad
    Hahahaha... öppet sinne Mjo, i det här har jag nog fått det Tidigare har jag nog fnyst åt det mesta som har med annat än vetenskap och västerländsk medicin att göra!

Fattas bara att svärmor får med mig på en seans också.. men om det händer så är det nog dags att nån tar mig i örat och frågar vad som har hänt! Det hade varit tecknet på den totala förvandlingen från att ha varit en urbota inskränkt vetenskaptänkande alternativmedicin-anti Ceke!
  • ceke
    Irmeline skrev 2011-01-11 20:23:30 följande:
    En fråga: Någon som vet om det hämmar fertiliteten med allergimedicin (antihistamin)?
    Hade ÄL på nyår och var hos några med hund, så åt det då. Nu har jag fått för mig att det sabbade ÄL..
    Jag lever i vanliga fall mer eller mindre på antihistaminer vissa delar av året (pollen typ) men tyvärr.. ingen höjdare för bebisverskstad eller graviditet vad jag fått höra av läkare och apotekspersonal... så bästa är ju att klara sig utan, helt klart! De torkar ju upp slemhinnorna en del...

Men, skulle de göra att man absolut inte kunde bli gravid, skulle man ju kunna använda dem som p-piller... och det kan man ju inte .. så det ska nog inte va nån fara!
  • ceke

En till som vill beställa ett stort fett plus om det går bra!!

Min kära Kekke är tydligen hungrig, för han va rädd för kycklingen i matlådan idag...  så tänkte va en god fru o fixa lite mat

• ceke

Mmm, frågan är hur en torr kycklingfilé (redan igår) kan va rosa... och dessutom efter ytterligare 3 min i micron idag

Inatt blir jag nog "tagen på sängen" av en störtflod.. känns så! Känns som att hela kroppen förbereder sig för detta spännande utbrott. höhö.. Ser med spänning fram till om de skydd jag har kommer att räcka!

På tal om det... Har börjat bli nyfiken på vad som är "måttlig" mensriklighet, och vad som är "rikligt". Jag menar.. för en själv är ju det man själv har vanligt! Hmm... kanske skulle strata en omröstningstråd

Vad är "måttlig", "rikligt" och "sparsamt" för er?

Ärligt så tror jag att mina nuvarande spottings motsvarar vad många skulle se som sparsam mens (fast brunt då)!!

För mig är 
    Sparsam: behövs enbart trosskydd
    Målttlig: Behöver ob (blå el rosa och byta ca var 5 timme). Behöver ej trosskydd/binda som extraskydd, behöver ej gå upp på natten för att byta binda.
    Riklig: Använder ob+++ samt definitivt trosskydd/binda. Byter ca varannan timme. Måste gå upp absolut minst en gång/natt och då använda både tampong och trosskydd/binda för säkerhets skull.

För mig brukar det se ut:  R R R M S S

• ceke
    Kaprifolen skrev 2011-01-12 20:59:29 följande:
    hmmm, nu blev jag lite osäker eller är vi alla olika? Jag fick för mig att ÄL-sekretet ska vara genomskinligt och trådigt men ditt är alltså vitt och grynigt? Kan det vara olika på olika personer eller hur ska man tänka, ngn som vet eller vill rota fram bibeln och ge en förvirrad kvinna ett svar?
    Enligt bibeln är det mest fertila sekretet vattnigt och/eller stretchigt som liknar äggvita, svs genomskinligt, men kan ha vita eller för den delen röda inslag. Det är stretchigt och går att strecha mellan fingrarna hur många gånger som helst utan att tappa sin spenstighet (om det gör det är det troligen säden) och kunna strechas flera cm.

Alla upplever inte äggvita, men även när det bara är vått är man väldigt fertil
  • ceke
    Kaprifolen skrev 2011-01-12 21:13:56 följande:
    ja, det där med att man kan förväxla med säden är ett dilemma jag upptäckte nu när vi försökte senast. Innan när jag inte försökte bli gravid utan bara hade koll så märkte jag ju av förändringar i sekretet eftersom jag inte "bjöd" in maken dessa dagar  men nu när man hela tiden var full i sperma så var det skitsvårt att verkligen ha koll på att äggvitan fanns där. Är ÄL-test enda möjligheten att kolla detta med säkerhet när sperman är så förvillande lik? Funderar på hur vi ska göra denna månaden, har hitintills tänkt att vi ska köra utan test de första ggr....Men samtidigt så vill kontrollmänniskan i mig ha koll...hmmm
    Hehe... du kan avgöra det genom att ta mellan tumme och pekfinger och dra isär många gånger.. om det blir mindre och mindre elastiskt, är det säd. Är det hela tiden lika strechigt, är det äggvita Så visst kan du kolla det utan ÄL-test
  • ceke

Essa: Ja det har du rätt i Vi blir verkligen experter på konstiga grejer och jäklar va vi lär känna våra kroppar!

En fråga till... känner mig frågvis idag Haha.. har kommit in i ett stadie då jag vill utforska vad som är "normalt" och om det jag själv upplever med min kropp/cykel mm är mer/mindre/konstigare etc än för andra

Runt ägglossning... Är det nån av er som känner av en jättekonstig känsla... vet inte hur jag ska förklara det.. eller joo. Ni vet det gula ägget i ett kinderägg? Tänk er att båda halvorna sitter ihop, men att ni trycker på den ena när det inte finns nåt innehåll så att den andra liksom flyger iväg... och så översätter ni den känslan av POPP till att hända i er mage. Bara en, snabb, underlig känsla och sen inget mer... Har bara känt denna känsla några gånger.. och det spännande med chartringen med FF är ju att jag inser att detta denna månad skedde på dag 14 i cykeln, som sen FF också satt ut som ÄL-dag (om jag använder research, inte advanced, den sätter den till dag 15)...

Såååå, min tolkning är ju att det är självaste ÄL jag kanske känner.. men vem vet? Är det ngn som känner igen sig?

• ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-13 00:17:26 följande:
    Uppsara - hm du får nog utveckla din fråga lite ;)

ceke - haha vilken skön beskrivning.. vet inte om jag känner igen poppet riktigt.. jag har mer en molande värk, väldigt lik mensvärk.
    Hehe.. jaa, molande o huggande känner jag också dagarna runtomkring.. men denna konstiga grej urskiljer sig definitivt. Ska bli spännande att se om jag får känna det igen ngn gång och om det också är dag 14-15..

Nu är tanten här i a f! Så om 6-7 dar drar det igång igen
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet