Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

hoppas på plus skrev 2012-01-19 19:58:56 följande:
    Fick hem papper idag om att vi står i kö för ivf. Vi gör vår första insemination på måndag, men barnmorskan sa att om vi vill göra ivf kan hon lika gärna ställa oss i kö på en gång, så det gjorde hon

Om det blir ivf för er kan du alltid åberopa vårdgarantin!!!

Håller verkligen tummarna för att det blir er tur snart!!!
    Kramar    
    Så inom tre månader bör man altså få påbörja IVF?
  • Kaprifolen
    hoppas på plus skrev 2012-01-19 20:12:15 följande:
    Japp!! Vet inte vart du bor, men i Sockholm har jag hört flera som tex fått åka till Uppsala för ivf då det varit kortade kö där.
    Bor i Vänersborg men kommer vid IVF få åka till Göteborg har jag förstått. Bra med vårdgarantin så man slipper köa ett halvår för det med....
  • Kaprifolen
    hoppas på plus skrev 2012-01-19 20:37:10 följande:
    Absolut!! Jag tror inte dom säger nåt om man inte hävdar vårdgarantin själv! Stå på er och jag håller tummarna för att du får plussa snart
    Tack för tummhållning och stort lycka till nu med inseminationen!
    L Maria skrev 2012-01-19 20:43:17 följande:
    Kaprifolen - åh, förstår din frustration! Jag skulle, i din kläder, definitivt satsa privat, vem orkar hålla på och vänta och vänta bara! Är själv sjukt frustrerad över att det tar tid att komma till för mf-utredning - som tidigare nämnt verkar det ta 6 månader från det att man får kontakt...

Ego - var och lämnade sista proverna idag, på måndag ska maken lämna sitt andra spermaprov och sedan ska vi boka tid - runt två månader får vi vänta innan det blir möte, och vid det tillfället ska vi också prata om mf-prover, det ville de inte göra nu. Jag var inne på RMC när jag ändå var i krokarna och där sitter receptionisten - gravid - och säger tyvärr, du får vänta till första mötet (dvs. och inte göra några mf-prover nu), gick där ifrån med tårarna brännande i ögonen. Skulle vidare på ett jobbmöte senare och möts av receptionisten där - gravid. Men va fan, kan folk sluta vara gravida runt mig!
    Ja, den här väntan och ovissheten gör en tokig. Emellanåt tror jag att jag har kontroll på läget men så brakar allt samman.

Jäkla dag du verkar ha haft , förstår din reaktion. Ibland vill man skicka vissa människor dit pepparn växer....
  • Kaprifolen
    {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

December
    20 - Lilysweet
    (2:a försöket)
    31- Mtt78
    (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari
    16 - NICU (försök sedan okt -10, MF april+oktober 2011)
    29 - DubbelA äl ca 17 jan, (försök ca 17)
    30 - Kristin10
    (försök nr 5)

Februari
    4 ca - Tea Time
    (försök 12, MF på försök 1 och 8)   
    9 - Jezza80 
    ÄL ca 27/1 (försök nr 14)
    12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1
    14 - Clementine (ca 22:a försöket)
    15 - MariaF79 äl ca 3 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas jan -12)
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Prodigy79, börjar med korta metoden 17/1. (försökt sedan juli -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012
    (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni
    (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug
    (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle  BF 25 aug
    (försök nr 15, 3 mf tidigare)
  • Kaprifolen

Har ni sett meddelandet från FL, tänker ni byta nick? Vet inte ur man ska tänka kring detta....

• Kaprifolen
    NICU skrev 2012-01-20 16:15:39 följande:
    Nä, vadå?
    Jag har fått både mail och blivit inboxad här på FL från FL om att de blev hackade igår kväll och att de rek en att byta lösen samt nick om man inte vill kunna bli ihopkopplad med ev känsliga inlägg man skrivit. Har inte ni andra fått det meddelandet, i så fall är det ju skumt?
  • Kaprifolen

Ja, jag gjorde som er andra och bytte nick, men antar att ni känner igen mig....

Stort grattis till NICU, äntligen händer det! Kul med plus i tråden igen.

För egen del så är nu en privat tid för spolning bokad, hinns dock inte med denna cykeln såvida de inte får återbud (ska ju ske på dag 8-12 i cykeln). Läkaren på privatkliniken ville dock göra själva slutsummeringen av hela utredningen om de skulle gå med på att ta in mig enbart för spolning. Helt ok för min del, har stort förtroende för privat vård och detta är ju en ren kvinnoklinik med fertilitetsexpertis så det känns bra.

MEN jag anv ju gärna både hängslen och livrem så jag kollade upp detta med vårdgarantin också. Vårdgarantin kan man åberopa för ett första besök hos behandlande läkare, vår läkare har dock tabbat sig lite...Han försökte nog vara smidig för att jag snabbt skulle komma igång med pergotimen så han skickade ett brev istället för att kalla oss. Det innebär att jag ännu inte fått mitt "första" besök och att spolningen därmed kommer omfattas av vårdgarantin. Eftersom de inte kan erbjuda oss tid på vårt sjukhus så ska de återkomma på måndag och tala om vart jag kan vända mig för att göra spolningen på annan plats. Funderar nu på om jag kan be att få göra den där jag har en privat tid bokad, de har ju avtal med landstinget om landstingsfinansierad vård så den kopplingen finns ju. Vore kanon om det gick att lösa på det sättet.

Har idag hämtat ut sista kuren pergo, hoppas det blir tredje gången gillt....

• Kaprifolen

Saftis, tänk att du redan är i v 10, tiden går så vansinnigt fort. Stort lycka till inför VUL!

Tänk att man ska behöva bli arg för att det ska hända ngt, helt plötsligt när jag började rota i detta med vårdgarantin så lyckades de skaka fram en tid för spolning till mig. Så på torsdag fm blir det av. Har fått info om att vi ska komma båda två till undersökningen, hur har ni andra gjort som genomfört spolning, hade ni gubben med er? Ev har min man svårt att följa med just på torsdag.... Hur gjorde ni efteråt, kan man åka till jobbet igen eller har man ont? Antar att detta inte är den trevligaste saken man kan göra eller....?

• Kaprifolen
    Jojjo77 skrev 2012-01-24 07:23:02 följande:
    Kaprifolen - Min man kunde inte vara med när jag spolades, höll sköterskan i handen... Personligen tyckte jag att det var värre att bli spolad än äggplockad, men det berodde på att det var lite strul vid spolningen. De flesta tycker inte att det är jobbigt. Jag hade ont efteråt, som kraftiga menssmärtor och jobbade inte. Vet många som inte känner ngt alls och jobbar. Det är nog väldigt individuellt. Jag fick besked på en gång att allt var bra, så då var det värt allt. Lycka till!
    Låter inte så kul men hoppas på att jag inte ska känna så mkt efteråt. jag kommer få en diklofenak 100 mg innan och det är dubbel styrka mot de recpetbelagda jag har för min mensvärk. vad fick du för smärtstillande? Jag har hört om ställen där man rek att ta en ipren innan, känns som en jäkla skillnad på en diklofenak 100 mg och en ipren....

Fler m erfarehet av spolning?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet