Vi över 30 som längtar efter första barnet
Om det blir ivf för er kan du alltid åberopa vårdgarantin!!!
Håller verkligen tummarna för att det blir er tur snart!!!
Kramar
Fan vad jag stavar illa...
Kram tillbaks!
Har ni sett meddelandet från FL, tänker ni byta nick? Vet inte ur man ska tänka kring detta....
Ja, jag gjorde som er andra och bytte nick, men antar att ni känner igen mig....
Stort grattis till NICU, äntligen händer det! Kul med plus i tråden igen.
För egen del så är nu en privat tid för spolning bokad, hinns dock inte med denna cykeln såvida de inte får återbud (ska ju ske på dag 8-12 i cykeln). Läkaren på privatkliniken ville dock göra själva slutsummeringen av hela utredningen om de skulle gå med på att ta in mig enbart för spolning. Helt ok för min del, har stort förtroende för privat vård och detta är ju en ren kvinnoklinik med fertilitetsexpertis så det känns bra.
MEN jag anv ju gärna både hängslen och livrem så jag kollade upp detta med vårdgarantin också. Vårdgarantin kan man åberopa för ett första besök hos behandlande läkare, vår läkare har dock tabbat sig lite...Han försökte nog vara smidig för att jag snabbt skulle komma igång med pergotimen så han skickade ett brev istället för att kalla oss. Det innebär att jag ännu inte fått mitt "första" besök och att spolningen därmed kommer omfattas av vårdgarantin. Eftersom de inte kan erbjuda oss tid på vårt sjukhus så ska de återkomma på måndag och tala om vart jag kan vända mig för att göra spolningen på annan plats. Funderar nu på om jag kan be att få göra den där jag har en privat tid bokad, de har ju avtal med landstinget om landstingsfinansierad vård så den kopplingen finns ju. Vore kanon om det gick att lösa på det sättet.
Har idag hämtat ut sista kuren pergo, hoppas det blir tredje gången gillt....
Saftis, tänk att du redan är i v 10, tiden går så vansinnigt fort. Stort lycka till inför VUL!
Tänk att man ska behöva bli arg för att det ska hända ngt, helt plötsligt när jag började rota i detta med vårdgarantin så lyckades de skaka fram en tid för spolning till mig. Så på torsdag fm blir det av. Har fått info om att vi ska komma båda två till undersökningen, hur har ni andra gjort som genomfört spolning, hade ni gubben med er? Ev har min man svårt att följa med just på torsdag.... Hur gjorde ni efteråt, kan man åka till jobbet igen eller har man ont? Antar att detta inte är den trevligaste saken man kan göra eller....?